جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: 83277
تاریخ انتشار: 06 اسفند 1401 09:57
فعالیت‌های انتخاباتی گروه‌های حاضر کمابیش در حال شکل‌‌‌‌‌‌‌گیری است و گروه‌ها گوشه‌‌‌‌‌‌‌هایی از فعالیت خود را نمایان می‌کنند؛ از جمله پیشگامان تحول، جریان اپوزیسیون اتاق فعلی با نهایی‌کردن نامی که با آن در انتخابات شرکت می‌کنند از لوگوی خود نیز به شکل غیررسمی رونمایی کردند.
در روزهای گذشته دو اتفاق حاشیه‌‌‌‌‌‌‌ای رخ ‌داد. نخست حمله جریان منتقد در رسانه‌‌‌‌‌‌‌ها به رئیس یکی از اتاق‌های شهرستان که در چند رسانه مطرح شد.

نخست آنکه این رئیس اتاق در یک جلسه اعتراض شدیدی علیه هیات‌رئیسه درباره چرایی امضا‌کردن متن آیین‌‌‌‌‌‌‌نامه کنونی صورت داد. خبری که البته تازگی ندارد و مخالفت این عضو اتاق با این آیین‌‌‌‌‌‌‌نامه در حدی است که به شکایت او در دیوان عدالت اداری منجر شده‌است.

 او در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» در این‌باره خبر می‌دهد: شکایت مطرح‌شده اکنون در دیوان عدالت اداری پذیرفته‌شده و با اخذ اجازه طرح دعوا اکنون به شعبه می‌رود.

 این رئیس اتاق همچنین درباره مسائل حاشیه‌‌‌‌‌‌‌ای که درباره اتاق این شهرستان مطرح می‌شود توضیح می‌دهد: این مسائل حاشیه‌‌‌‌‌‌‌ای همواره وجود داشته و در دوره‌‌‌‌‌‌‌های قبل حتی شدیدتر هم بوده‌است، اما روال انتخابات در حال طی‌شدن است و مشکلی وجود ندارد.

شنیده دیگر از ورود یک شرکت بزرگ خصولتی در انتخابات و احتمال ارائه لیست مستقل از سوی این شرکت است؛ مدیرعامل یکی از شرکت‌های زیرمجموعه این نهاد اقتصادی بزرگ اکنون کاندیدای شرکت در انتخابات است.

 تشکل‌ها نیز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و بر اساس متنی که نسخه‌‌‌‌‌‌‌ای از آن برای «دنیای‌اقتصاد» ارسال‌شده، چهارمین جلسه کمیته تخصصی انتخاباتی آنها تشکیل شده‌ و کلیات بیانیه پویش آنها در حال نهایی‌شدن است اما هنوز نامی ندارد. بر اساس این متن از ۱۲۷ تشکل عضو فراکسیون تشکل‌ها ۹۰ تشکل تاکنون برای حضور در این جریان تشکلی اعلام آمادگی کرده‌اند و فهرست انتخاباتی آنها با رای‌‌‌‌‌‌‌گیری از میان نمایندگان تشکل‌ها صورت می‌گیرد.

ائتلاف «اتاق نوین» نیز فعالیت‌های خود را در قالب بر‌‌گزاری جلسات ادامه می‌دهد. بر اساس آنچه گفته می‌شود، تاکنون ۳جلسه عمومی اعضا و دو جلسه شورای فراخوان و یک جلسه تنظیم شاخص‌های ائتلاف اتاق نوین، در انجمن‌های استصنا و انجمن ستصا و خانه صنعت و معدن برگزار شده‌است. جلسه چهارم عمومی برای نامزدهای علاقه‌مند به پیوستن یا اعضای همیار برای همفکری با ائتلاف روز جمعه برگزار شده‌است.

ائتلاف برای فردا هم همچنان در سکوت است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر