جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 83256
تاریخ انتشار: 04 اسفند 1401 10:17
رصد قیمت ها در بازار خودرو؛

کدام خودروها گرانتر شدند؟

بازار شب عید خودرو در کشور رونق گرفته و خرید و فروش‌ها افزایش یافته است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد، روند صعودی قیمت‌ها در بازار خودرو ادامه پیدا کرد.
در میان خودروهای داخلی، تارا اتوماتیک بیشترین رشد قیمت ریالی را ثبت کرد و ۱۶ میلیون تومان گران‌تر قیمت خورد تا امروز ۹۰۰ میلیون تومان به فروش رود. پس از آن پژو ۲۰۷ پانوراما دنده‌ای با افزایش قیمت ۱۲ میلیونی، ۷۱۷ میلیون تومان معامله شد. 

کمترین رشد قیمت ریالی خودروهای داخلی نیز مربوط به پراید۱۳۱ و پراید وانت ۱۵۱ با افزایش قیمت ۵ میلیون تومانی در یک روز گذشته بود. قیمت ۱۳ خودروی داخلی در این روز مورد بررسی قرار گرفت که میانگین رشد قیمت ۹ میلیونی را تجربه کردند. اما پژو 207i که روزها بود با ثبات قیمت همراه شد و قیمت آن در بازار تغییری نکرد، امروز ۱۱ میلیون تومان گران شد و به ۶۴۴ میلیون تومان رسید. 

به نظر می‌رسد این خودرو تحت تاثیر خبر توقف تولید پژو ۲۰۶ با افزایش قیمت مواجه شده است. قیمت دنا پلاس هم با ۱۵ میلیون تومان افزایش قیمت همراه و در نرخ ۷۷۳ میلیون تومان عرضه شد. پژو پارس سال، مدل ۱۴۰۰ که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز نیز ۹ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به نرخ ۴۹۷ میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید.

لاماری که یکی از خودروهای تازه‌وارد بازار کشور است، سوم اسفند ماه رکورد جدیدی را ثبت کرد و با افزایش ۴۰ میلیون تومانی نسبت به روز ما قبل خود، به دو میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان رسید. تیبا هاچ‌بک‌ EX که از خودروهای پرطرفدار است، صبح روز گذشته چهارشنبه، 6 میلیون تومان گران و در محدوده ۳۳۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که در روزهای گذشته با نوسان قیمت مواجه شده بود، اکنون با ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روزهای گذشته، در نرخ ۵۶۰ میلیون تومان به فروش رسید. 

کوییک R که این روزها جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. قیمت این خودرو به ۳۵۲ میلیون تومان رسید. خودروهای چینی نیز افزایش قیمت بالایی را تجربه کردند. شاخص این خودروها در یک روز گذشته، ۲.۱۶ درصد صعود کرده و بیشترین افزایش قیمت (ریالی) مربوط به چری تیگو ۷ بود.

 این خودرو امروز ۵۰ میلیون تومان گران‌تر شد و یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان معامله شد. هایما S۷ نیز امروز ۴۰ میلیون تومان بیشتر قیمت خورد و یک میلیارد و ۴۸۵ میلیون تومان داوستد شد. کمترین افزایش قیمت میان خودروهای چینی نیز با جهش ۱۰ میلیونی مربوط به چری آریزو ۵ توربو بود. 

در این میان بررسی‌ها نشان می‌دهد میانگین افزایش قیمت ۱۰ خودروی چینی مورد بررسی در دو روز گذشته، ۲۸ میلیون تومان بود. آنچه مشخص است اینکه روند افزایش قیمت خودرو در بازار همچنان ادامه دارد و خودروها هم‌گام با افزایش نرخ دلار گران می‌شوند.

 اگرچه قیمت خودرو به صورت روزانه افزایش می‌یاید، اما سطح معاملات بالاست و خرید و فروش به تعداد زیادی در بازار صورت می‌گیرد. مردم نباید برای خرید خودرو صبر کنند و خرید در همین لحظه بهتر از دو ساعت بعد است.

 به نظر می‌رسد این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد. اما روند بازار در سال آینده، مانند هر سال، به اینگونه خواهد بود که دو ماه ابتدایی سال بازار در رکود قرار می‌گیرد و قیمت‌ها نیز به روند صعودی خود ادامه می‌دهند.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر