جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 83168
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1401 19:37
در روز‌های گذشته گزارش‌هایی از افزایش قیمت گوشت قرمز به کیلویی ۵۰۰ هزار تومان نیز بیرون آمد که البته به سرعت تکذیب شد. هرچند شرکت‌های عرضه‌کننده گوشت قرمز که اتفاقا در فضای مجازی هم به شدت فعال هستند؛ قیمت‌ها را بالا برده‌اند.
مرور وضعیت قیمت در بازار گوشت قرمز نشان می‌دهد، اوایل بهمن ماه قیمت یک کیلو گوشت گوسفندی در قصابی‌های سطح شهر تهران به ۴۵۰ هزار تومان هم رسیده است. همان مقطع میانگین قیمت دام زنده آن در هر کیلو ۱۲۶ هزار تومان بود. در آن بازه قیمت گوساله زنده هم در هر کیلو ۹۶ هزار و ۱۰۰ تومان گزارش شد. بر همین اساس نیز قیمت یک کیلو گوشت گرم گوساله در آن مقطع نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان بود. در همان روز‌ها بود که مقامات وزارت جهاد کشاورزی خبر از عرضه گوشت منجمد تنظیم بازاری را دادند.

طبق آخرین داده‌ها، میانگین قیمت گوسفند زنده در روز ۲۶ بهمن ماه ۱۴۸ هزار تومان بود. درحالی که سال گذشته در همین مقطع قیمت گوشت گوسفند زنده به‌طور میانگین ۶۳ هزار تومان گزارش شد. یعنی میانگین قیمت گوساله هم نسبت به گوسفند زنده در سال گذشته گران‌تر شده است. در ۲۶ بهمن امسال میانگین قیمت گوساله ۱۴۵ هزار تومان بوده است. روند قیمت دام زنده را در نمودار‌های پیوست می‌توان دید.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر