جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: 83148
تاریخ انتشار: 29 بهمن 1401 01:28
نیمی از هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در انتخابات پیش رو غایب هستند.
به گزارش راه امروز: انتخابات‌های دو دوره گذشته هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با پیروزی "ائتلاف برای فردا" به سرلیستی مسعود خوانساری ( رئیس فعلی اتاق بازرگانی تهران ) به سرانجام رسید که البته عده‌ای از منتقدین اتاق شبهات زیادی در خصوص نحوه برگزاری این انتخابات‌ها مطرح می‌کنند.

اما خبر می‌رسد که در این دوره این ائتلاف برای ارائه لیست واحد با چالش‌های مختلفی رو به رو شده است. گفته می‌شود برخی از اعضای شاخص این لیست مانند سید رضی حاجی آقا میری و مهدی معصومی در این دوره تمایلی برای شرکت در انتخابات را ندارند.

تغییر در آئین نامه انتخابات هم شرایطی را فراهم کرده تا عده زیادی از لیست فعلی هم نتوانند در انتخابات نامزد شوند.

طبق آئین نامه جدید فعال اقتصادی که قصد کاندیداتوری دارد باید طی یک سال حداقل ۱۵ میلیارد تومان فروش داشته و  ۲۰ کارمند بیمه شده به نامش ثبت شده باشد.

همچنین شنیده‌ها حاکی از ثبت نام نکردن سه عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و سه عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران در انتخابات پیش روست.

غلامحسین شافعی ( رئیس اتاق ایران)، حسین جمیلی (خزانه دار اتاق) و محمدرضا انصاری که در دوره اخیر عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران بودند از ثبت نام برای دوره دهم خودداری کرده‌اند. 

 همچنین در اتاق تهران هم از دوره آینده خبری از حضور سه عضو هیات رئیسه به نام‌های علاالدین میرمحمد صادقی، محمد اتابک و ناصر ریاحی نیست.  

به نظر می‌رسد با این شرایط که در این دوره با تغییر آئین نامه به وجود آمده، عده زیادی از لیست ائتلاف برای فردا، جهت حضور در انتخابات دوره دهم خارج می‌‌شوند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر