يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 12 2024
کد خبر: 8300
تاریخ انتشار: 11 آذر 1392 21:59
«گذشته» بار دیگر نماینده ایتالیا و فرانسه/هاشمی‌رفسنجانی بازیگر سینما شد! / چرا ایوبی «سگ‌های زرد» را با صد میلیون تومان به ایران آورد؟
هفته ای که گذشت سینمای ایران با ترافیک خبری همراه بود. خبر اول اینکه:

«ما همه سربازیم» روایت تاریخچه خدمت سربازی در ایران
مهدی قربان‌پور مستندساز و کارگردان مستند «ما همه سربازیم» در توضیح این مستند گفت: «ما همه سربازیم» درباره تاریخ سربازی از سال 1304 تا 1357 در ایران است که در واقع سه دهه تاریخچه سربازی را در ایران روایت می‌کند.
وی درباره مراحل تولید این مستند گفت: پژوهش این مستند از بهمن ماه سال 90 آغاز شد که فیلمبرداری به طور متداوم 6 ماه به طول انجامید و اردیبهشت 92 این پروژه تحویل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی داده شد.
قربان پور با اشاره به جشنواره حقیقت عنوان کرد: طبیعتا جشنواره حقیقت جز جشنواره های موفق سینمای کشور است و با توجه به دوره های مدیریتی که دچار فراز و نشیب های شد اما توانست تاثیرات به سزایی در حوزه مستند داشته باشد. در این سالها تولید خیلی موفق بوده و عمده فلیمهای تولید شده جز فیلمهای تاثیر گذار بوده اما در دراز مدت باید یک برنامه ریزی مدونی برای عرضه این مستندها در رسانه تصویری انجام شود.

در این اثر علاوه بر آیت الله هاشمی رفسنجانی، هوشنگ گلمکانی، ابراهیم زارع نظری،  مرضیه پیرزاد، تیمسار جواد ملاحیدر و نبی نصیری نیز حضور دارند.
صدور پروانه ساخت برای 4 فیلم


فیلم‌های «ضدنور»، «موج کوتاه ردیف444»، «دوست من کجایی» و «جامه دران» از شورای صدور پروانه فیلمسازی، پروانه ساخت دریافت کردند.

شورای صدور پروانه فیلمسازی 35 میلیمتری در جلسه 6آذر خود که با حضور همه اعضاء در محل معاونت آثار سینمایی و سمعی و بصری برگزار شد، برای چهار فیلم پروانه ساخت صادر کرد.
بر همین اساس،فیلم‌های «ضدنور» به تهیه‌کنندگی همایون اسعدیان و به کارگردانی کاوه سجادی حسینی، «موج کوتاه ردیف444» به تهیه‌کنندگی رویا شریف و به کارگردانی علی رضا امینی، «دوست من کجایی» به تهیه کنندگی مجتبی امینی و به کارگردانی امیرحسین عسگری و« جامه دران»  به تهیه کنندگی سیدجمال ساداتیان و به کارگردانی حمیدرضا قطبی از شورای صدور پروانه فیلمسازی، پروانه ساخت دریافت کردند.
فرزاد حسنی به جمع بازیگران «آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند» پیوست
فرزاد حسنی برای بازی در فیلم سینمایی «آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند» انتخاب شد و روز گذشته جلوی دوربین رفت.

این فیلم سینمایی به نویسندگی و کارگردانی «قربان محمدپور»با موضوع ازدواج موقت هفته گذشته در تهران کلید خورد و تاکنون علاوه بر شریفی‌نیا و حسنی ، سحر قریشی نیز مقابل دوربین «حسن پویا» رفته است.

حسنی که در سال‌های اخیر با فیلم‌های «در امتداد شهر»،«عملیات مهدکودک» و «آمین خواهیم گفت» در جشنواره فیلم فجر حضور داشته است امسال با این سینمایی به استقبال سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر می رود.
«حسن دادخواه» تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده دارد که پیش از این سرمایه گذاری آثاری چون بغض، من مادر هستم ، پل چوبی و تهیه کنندگی مشترک جیب بر خیابان جنوبی را بر عهده داشته است.

سیدمهدی شجاعی فیلمنامه چمران را نوشت
«مرد رؤیاها» عنوان جدیدترین کتابی است که انتشارات نیستان از سیدمهدی شجاعی منتشر کرده است. این کتاب فیلمنامه‌ای درباره شهید چمران است.

شهید مصطفی چمران، از جمله افرادی در زمانه ما است که به طور عمده در ایران به دلیل نوع حضورش در سال‌های دفاع مقدس در جبهه‌های غرب و نیز اطلاعاتی مختصر از حضورش در لبنان شناخته شده است؛ اما سید مهدی شجاعی در تازه‌ترین اثر خود که در قالب فیلم‌نامه یک سریال 13 قسمتی و درباره او نوشته شده است، به سراغ نیمه پنهان زندگی چمران رفته است و به راحتی تمامی مصائب موجود پیرامون نوشتن از چنین افرادی را پشت سر گذاشته است.
به عبارت ساده‌تر «مرد رؤیاها» که امروز پیش از تصویری شدن، خوانده شده است، داستانی است از زندگی شهید چمران در آمریکا و لبنان  و مصر که تا پیش از این کمتر درباره آن صحبتی به میان آمده است.
شجاعی در «مرد رؤیاها» با درک اقتضاء تحمل مخاطب، نه به سوی خلق یک اثر اکشن و پر کشش و زد و خورد رفته است و نه به سراغ خلق یک ملودرام عاشقانه از زندگی یک مجاهد و شهید ملی. او در «مرد رؤیاها» سعی کرده به دور از احساسات، پیش از هر چیز به خلق یک ساختار واقعی و رئال از شخصیت مردی رؤیایی دست پیدا کند. فردی که در عین عمل‌گرایی و فعالیت بر اساس اصول و شیوه‌های مبارزه سیاسی و نظامی چریکی، عاشق‌پیشه نیز هست و روابط عاطفی زندگی را نیز فراموش نمی‌کند.

«سر به مهر»، «حوض نقاشی» و «بوسیدن روی ماه»

سه فیلم سینمای ایران در ششمین دوره جشنواره فیلم منار صوفیه روی پرده می‌رود.

فیلم های سینمایی «سر به مهر» به کارگردانی هادی مقدم دوست، «حوض نقاشی» به کارگردانی مازیار میری و «بوسیدن روی ماه» به کارگردانی همایون اسعدیان در ششمین دوره جشنواره فیلم منار صوفیه به نمایش گذاشته خواهند شد.

فیلم سینمایی «حوض نقاشی» محصول حوزه هنری  به کارگردانی مازیار میری هفته آینده در جشنواره فیلم کودک آجیال دوحه به نمایش گذاشته خواهد شد و در هفتمین مراسم آسیا پاسیفیک که به زودی برگزار می‌شود، نگار جواهریان بازیگر زن اصلی این فیلم، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن است.

پخش داخلی و خارجی هر سه فیلم حاضر در جشنواره منار با حوزه هنری است. «سر به مهر» به زودی اکران عمومی می‌شود و «بوسیدن روی ماه» به تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شده است.

جشنواره فیلم منار از 25 دی ماه – 13 بهمن ماه امسال در شهر صوفیه بلغارستان برگزار خواهد شد. این رویداد به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی اسلامی در منطقه بالکان محسوب می‌شود و فیلم‌هایی از کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه مانند ایران، مصر، اردن، عراق، کویت، لبنان، عمان، فلسطین، یمن و …  با موضوع فرهنگ اسلامی در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

هدایت هاشمی و حامد کمیلی به «خانه‌ای کنار ابرها» پیوستند/ آغاز فیلمبرداری در هفته جاری

هدایت هاشمی و حامد کمیلی به عنوان بازیگران اصلی «خانه‌ای کنار ابرها» انتخاب شدند.

«خانه‌ای کنار ابرها» چندی پیش به کارگردانی سیدجلال دهقانی اشکذری و تهیه‌کنندگی روح‌الله برادری از سازمان سینمایی پروانه ساخت و عوامل آن می‌کوشند با سپری کردن پیش تولید کار را کلید بزنند تا برای نمایش در جشنواره فجر آماده شود.
براساس این گزارش، «خانه‌ای کنار ابرها» اولین فیلم سینمایی دهقانی اشکذری است که پیش از این چهار تله فیلم به نام‌های هدیه‌ای برای آسمان، دویدن برای پشیمانی، همه روزها و مسابقه را در کارنامه دارد و به موضوع متفاوتی در ارتباط با تهران دهه 60 می‌پردازد.

لوکیشن اصلی کار که دکتر محمدرضا شجاعی طراحی آنرا برعهده دارد خانه‌ای قدیمی است و نیمی دیگر از لوکیشن‌ها نیز مربوط به سکانس‌های خیابانی می‌شود و با توجه به اینکه آقای شجاعی پیش از این در کارهایی نظیر «اخراجی‌ها»،«وضعیت سفید» و مستند «آخرین روزهای زمستان» فضای دهه 60 را به خوبی ترسیم کرده است، به نظر می‌رسد در این کار نیز شاهد فضای کاملا رئال و واقعی از تهران دهه 60 باشیم.
علاوه بر هدایت هاشمی و حامد کمیلی این دو بازیگر زن اصلی نیز دارد که قرار است به زودی این دو بازیگر نیز به جمع گروه بپیوندند تا هرچهسریعتر فیلمبرداری شروع شود.
تاکنون حضور محمود محمدطائمه(مدیر تولید)،دکترمحمدرضا شجاعی(طراح صحنه و لباس)،کامران خلج(طراح گریم)،علی محمدزاده(مدیر فیلمبرداری)،طاهر پیشوایی(صدابردار)،حسن شجاعی(عکاس) و سیدمهدی فرخ‌پور(دستیار اول و برنامه‌ریز) قطعی شده است و به زودی سایر عوامل فنی و بازیگران کار نیز مشخص خواهند شد.

سازمان سینمایی تکذیب کرد/ هنوز تکلیف 100میلیون مشخص نیست

سازمان سینمایی در اقدامی دیرهنگام مطلب کوتاهی درباره صرف صد میلیون هزینه برای «سگ‌های زرد» منتشر کرده که به سوالات موجود پاسخی نمی‌دهد.

بالاخره سازمان سینمایی سکوت خود را شکست و در مطلبی کوتاه عنوان کرد که خبر کمک صد میلیونی این سازمان برای انتقال پیکر دو جوان ایرانی فعال در عرصه موسیقی (سروش و آرش فرازمند) به تهران را قویاً تکذیب می‌کند.
این مطلب در حالی از سوی سازمان سینمایی عنوان شده است که خبرگزاری فارس طی دو روز گذشته تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با حجت‌الله ایوبی، معاونت سازمان سینمایی و کشف حقیقت ماجرا انجام داد،‌ اما متاسفانه هر بار به بهانه‌های مختلف این اتفاق نیفتاد و ما موفق به پرسش از ایشان جهت تنویر افکار عمومی نشدیم.

ضمن اینکه پیش از آن مرادخانی، معاون هنری وزیر ارشاد اعلام کرد: «اینکه چرا معاونت سینمایی این هزینه را صرف کرده است را باید از آقای ایوبی بپرسید.»

وی همچنین درباره خاکسپاری این دو جوان در قطعه هنرمندان هم گفته بود: «خوب وقتی خود معاونت سینمایی پیکر آنها را آورده است... معاونت سینمایی نامه به ما می‌دهد که کار دفن آنها را پیگیری کن. خود آقای سریر به من تلفن زد. مرتب با من صحبت می‌کرد. من که خبر نداشتم. بعد شنیدم که فرزندان آقای فرازمند بوده‌اند و اتفاقاتی که برایشان افتاده بود. من هم به آقای سریر گفتم من کاری ندارم. تایید کنند، من انجام می‌دهم. ایشان هم گفت که تایید می‌کنند. اصلا خودشان دارند زحمت انجام این کار را می‌کشند. بعد هم آقای نوربخش نامه فرستاد و من پیگیری کردم.»
این اظهارنظرها به همین‌جا ختم نشد و گنجه‌ای، قائم مقام خانه موسیقی نیز عنوان داشت: هزینه انتقال و خاکسپاری اجساد گروه موسیقی «سگ‌های زرد» را رئیس سازمان سینمایی پرداخت کرد. خانه موسیقی بی پول‌تر از این حرف هاست که بتواند چنین مبالغی را پرداخت کند.

فرهاد توحیدی نیز درباره مشارکت خانه سینما در این امر اظهار داشته بود که «خانواده فرازمند در زمینه انتقال اجساد نیازمند کمک ما و هیچ دستگاه دیگری نبود و انتقال اجساد با تقبل‌ یک سازمان مردم نهاد آمریکایی که در جهت منع خشونت کار می‌کند، اتفاق افتاد و آن سازمان هزینه این انتقال را تقبل کرده است.»

همه این اظهارنظرها تا پیش از تکذیبیه سازمان سینمایی صورت گرفت و البته این تکذیبیه همچنان موارد غیر واضحی را در بر دارد.
یک اینکه اگر بحث انتقال اجساد با همه هزینه‌ها از سوی سازمان مردم نهاد آمریکایی صحت داشته باشد، آیا سازمان سینمایی نباید درباره این موضوع تحقیق بیشتری می‌کردند؟ چگونه مسئولان سازمان سینمایی و معاونت هنری بدون کوچکترین شک و شبهه‌ای از اینکه این نهاد آمریکایی هزینه 100 میلیونی را تقبل کرده، به سرعت و با اصرار جواز دفن در قطعه هنرمندان را صادر کردند؟

همچنین در تکذیبیه سازمان سینمایی تنها به یکی از موارد آن هم بدون توضیح و در حد رفع تکلیف اشاره شده و آن هم موضوع هزینه 100 میلیونی بیت المال است. اما در این جوابیه هیچ اشاره‌ای به چرایی تدفین برادران فرازمند در قطعه هنرمندان نشده است؟ مگر نه اینکه محمد سریر به عنوان یکی از اصرارکنندگان این اقدام تاکید کرده که این دو جوان هنرمند بودند هر چند سنی هم نداشتند تا بخواهند که در حد حرفه‌ای کار کنند!

دفن این دو برادر در قطعه هنرمندان در حالی که در زمان حضور در ایران مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نداشتند و بنا به خواسته خود و با میل خود امریکا را برای زندگی انتخاب کرده بودند، از سوی مقامات مسئول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سوال بی‌پاسخ دیگری است.
تعطیلی جشنواره افق‌نو دستور وزارت خارجه بود که وزارت ارشاد عملی کرد
نادر طالب‌زاده با اشاره به نحوه تعطیلی جشنواره افق‌نو گفت: وزارت خارجه اعلام می‌کند که جشنواره افق‌نو تعطیل بشود وزیر ارشاد عملی می‌کند.

نادر طالب‌زاده در حاشیه نخستین نشست خبری چهارمین دوره جشنواره مردمی عمار، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال درباره تعطیلی جشنواره افق‌نو و کناره‌گیری از شکایت از فیلم‌های ایران‌هراسانه هالیوود، گفت: ما سه هفته پیش با آقای ایوبی جلسه داشتیم به نظرم نکاتی است که باید برای آقای وزیر و دیگر دوستان روشن شود.
وی افزود: در مورد حرکاتی که در دولت قبل صورت گرفت که انعکاس داشته و در آن حق و حقوق ایران مطرح است نیز باید توضیح بدهیم و مسئله را باز کنیم چراکه در انتقال دولت برخی حرکت‌های احتیاطی صورت گرفت و در نهایت باید این کار با انسجام و تداوم همراه باشد.
طالب‌زاده با اشاره به فیلم «جان هیگی» با عنوان «جروزالم کانتداون» که به حمله هسته‌ای ایران به آمریکا می‌پردازد، تصریح کرد: باید این افراد را به دادگاه کشید و چون مردم ایران و اکثر دولتمردان هیچ اطلاعی از این موارد ندارند وظیفه ما در رسانه این است که درباره این تحریف و ماساژ روانی که منجر به تحریم می‌شود اطلاع بدهیم و آن را به دادگاه کشید و این سنت به دادگاه کشیدن فشارآورندگان بی‌منطق و شرور را باید شروع کنیم چه اینکه حتی وکلایی در آمریکا از چند سال پیش اعلام آمادگی کردند که کمک کنند اما اینها هم صدایشان شنیده نشده است.
وی افزود: البته این به یک وزارتخانه مربوط نمی‌شود، به قوه قضاییه و وزارت خارجه نیز مربوط می‌شود و ایران و حاکمیت باید پای کار بیاید و ما باید این توجه را بدهیم.
دبیر جشنواره افق‌نو درباره برخی سخنان ایوبی درباره نحوه توقف این جشنواره، گفت: من اخیرا توضیحاتی در مورد تعطیل شدن افق نو به دوستان سازمان سینمایی داده‌‌ام که وزارت خارجه اعلام می‌کند که جشنواره افق‌نو تعطیل بشود وزیر ارشاد عملی می‌کند و وقتی عملی شد چون سه ماه نزدیک به 100 نفر پرسنل در افق‌نو کار کرده بودند باید جبران می‌شد لذا آقای شمقدری از من خواستند درخواست بکنم که چون متوقف شده افرادی که زحمت کشیده‌‌اند جبران زحمات‌شان صورت بگیرد و ترتیب زمانی این بوده که اول متوقف شد و بعد برای جبران زحمات نامه‌نگاری شد.
وی افزود: البته براساس صحبت‌هایی که شده هیچ کدام از این رفتار عمدی نبوده و در کنار آن شکایت از آرگو تنها شکایت از یک فیلم نیست بلکه شکایت از هالیوود و فیلم‌هایی است که ایران‌هراسی کرده‌اند و همین که ایران این مسئله را مطرح می‌کند ایران برنده است.
طالب‌زاده ادامه داد: این مسئله پرونده‌اش باید باز شود و دوستان کار را ادامه دهند و الان در مذاکره هستیم که این اتفاق بیفتد و من احساس نمی‌کنم که ما در مقابل هم هستیم هر دو یک گروه هستیم و بیشتر به دنبال رفع سوتفاهم هستیم.
طالب‌زاده در بخش دیگر از سخنانش در مورد همایش افول امپراتوری، گفت: ما مقالات داریم البته فیلم نداریم و در اتاق‌های کنفرانس مطالعات خارجی نشست‌های مختلفی به مدت سه روز خواهد بود و خیلی از اساتید معروف دانشگاهی خواهند آمد.
وی با بیان اینکه همان روح افق مو در این همایش خواهد بود، افزود: بحث ما این است که ایالت متحده نقشه دارد می‌کشد و برای ما طراحی می‌کنند باید ببینم که امروز که دیگر بحث تغییر رژیم را نمی‌گویند چرا و در چه وضعیتی هستند که این را نمی‌گویند و این را از زبان کسانی که درباره سقوط آمریکا کتاب نوشته‌اند خواهیم شنید و از ایرانی‌ها کسی نخواهد بود.
طالب‌زاده ادامه داد: این افراد نه تنها در تهران بلکه در دانشگاه‌های دیگر کشور سخنرانی خواهند کرد و دو سه روز در تهران خواهند بود و 7 روز تلاش می‌کنیم که این اساتید هم ایران را ببینند و در مقابل ایرانی‌ها هم این اساتید را بشناسند.
وی با بیان اینکه برخی از این مقالات برگزیده و ترجمه می‌شود، تصریح کرد: کتاب‌های این افراد که خیلی مهم است و در این چند ساله نوشته شده و برخی کتاب‌های آنان درباره ایران ترجمه می‌شود و مهم است که مردم آنها را بشناسند و آنها ایران را بشناسند.
طالب‌زاده با بیان اینکه بانی این همایش دانشگاه تهران است و سردبیری آن را به صورت اشتراکی با مسئولان آنجا خواهیم داشت، گفت: بحث افول امپراتوری ادامه‌دار خواهد بود اما اینکه این کنفرانس در تهران ادامه‌دار شود جای تأمل دارد و در صورت موفقیت احتمالاً این کنفرانس ادامه خواهد داشت.

دلیل صرف هزینه صد میلیونی برای «سگ‌های زرد» را از ایوبی بپرسید

معاون هنری وزیر ارشاد در پاسخ به این سوال که «آیا همه غیرمجاز می‌توانند در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شوند؟» می‌گوید هر کس که خانه موسیقی و معاونت سینمایی به من معرفی کند، می‌تواند مجوز دفن در قطعه هنرمندان را پیدا کند.

برخی زوایای ماجرای دفن هنرمندان گروه «سگ‌های زرد » با هزینه صدمیلیونی در قطعه هنرمندان که خبر آن دیروز در سایت وطن آن لاین منتشر شد همچنان نامشخص است. خاکسپاری برادران فرازمند که یک گروه زیر زمینی و بدون مجوز موسیقی بوده‌اند و در فیلمی از فیلمساز فراری -بهمن قبادی- حضور داشته‌اند،باعث بروز نارضایتی‌ و انتقادهایی شده‌است.از همین رو و به دلیل روشن‌تر شدن ابعاد موضوع با علی مرادخانی_معاون هنری وزیر ارشاد که شخصا مجوز خاکسپاری این ‌دو مرحوم را در قطعه هنرمندان صادر کرده‌است به گفتگو نشسته‌ایم:
بحث گروه موسیقی سگهای زرد و خاکسپاری آنها در قطعه هنرمندان بهشت زهرا از جمله مواردی است که این روزها منجر به اعتراض شده است. این افراد مجوز قانونی نداشتند، چطور شد پس از کشته‌شدنشان در قطعه هنرمندان دفن شدند؟

-این دو بچه‌های آقای فرازمند هستند، من در جریان واقعه نبودم. در این رابطه آقای سریر با من تماس گرفت و گفت که آنها در زمینه موسیقی فعالیت داشته‌اند و حتی در یک فیلم (گربه‌های ایرانی) هم ایفای نقش کرده‌اند و هنرمندند.آقای ایوبی و معاونت سینمایی هم  زحمت کشیده، کمک کرده که آنها به ایران برگردند. خانه سینمایی‌ها هم در این زمینه به خاطر آقای فرازمند خیلی زحمت کشیدند. تو هم اگر میتوانی کمک کن که این دو در قطعه هنرمندان دفن بشوند تا لااقل گفته بشود که این دو شهروندان ما بوده‌اند. من هم گفتم حرفی ندارم ولی اینجا یک قاعده‌ای دارد و شما باید یک نامه‌ای بنویسید و تائید کنید من هم این کار را می‌کنم. ایشان هم گفت باشد من پیگیری می‌کنم. چند وقت بعد آقای نوربخش یک نامه‌ای برای من از خانه موسیقی فرستاد در مورد اینها. من در دفترم نبودم. بچه‌ها گفتند که نامه فرستاده شده و من هم گفتم پی‌گیری کنید. البته این را هم بگویم که مخالف نبودم به این مساله. به این دلیل که آقای فرازمند خودشان سال‌ها در زمینه فرهنگی فعالیت کرده‌اند، بعد این اتفاق برایشان بیفتد و کسی هم در داخل به دلایل سیاسی تحویلشان نگیرد. این موضوع را صد چندان می‌کند. ضمن اینکه در خارج از کشور هم یک مساله‌ای است. نه در وطن و نه در داخل سرزمینی داشته باشم، فشار زیادی دارد.
اینجا یک بحث مطرح می‌شود که شاید خیلی از کسانی که در عرصه‌های مختلف فرهنگی حضور پررنگ دارند، پس از فوتشان اجازه دفن به آنها در قطعه هنرمندان داده نمی‌شود.

 

روایت انحرافی از انقلاب اسلامی این بار در دبی/ «گذشته» بار دیگر نماینده ایتالیا و فرانسه


دوره دهم جشنواره فیلم دبی در حالی هفته آتی آغاز به کار می‌کند که در این جشنواره نیز سیاست ارائه روایت انحرافی از انقلاب اسلامی دنبال می‌شود تا الگویی از نگرانی از آینده را در میان انقلابیون منطقه و جریان بیداری اسلامی ایجاد کنند.

دهمین دوره جشنواره بین‌المللی دبی در حالی روز شش دسامبر(15 آذر) با حضور 147 فیلم کوتاه، مستند و داستانی آغاز به کار می‌کند که به گفته «عبدالحمید جمعه» رئیس این جشنواره 57 کشور با 43 زبان در این جشنواره حضور دارند.

بنابر این گزارش این جشنواره دارای سه بخش «مهر امارات» مسابقه فیلم‌های اماراتی، «مهر عربی» مسابقه فیلم‌های عربی و «مهر آسیایی آفریقایی» مسابقه فیلم‌های این دو منطقه است.

در این بین از ایران فیلم «ماهی و گربه» ساخته شهرام مکری با تم خشونت و ترس در بخش «مهر آسیایی آفریقایی» شرکت کرده است.

داستان این فیلم که در این جشنواره با رده‌بندی (15+) به نمایش می‌آید، آمده است: ماجرای گروهی از دانشجویان و جوانان را تعریف می‌کند که در جریان سفر به شمال کشور و حضور در یک اردو درگیر اتفاقات عجیبی می‌شوند.
در این جشنواره که 575 هزار دلار جایزه می‌دهد، فیلمی دیگر با موضوع ایران در بخش «مهر آسیایی آفریقایی» حضور دارد که نام آن «کفش قرمز من» است.

این فیلم را که «سارا رستگار» کارگردان فرانسوی ایرانی‌الاصل ساخته است، روایت دو دانشجوی مارکسیست در دوران انقلاب اسلامی را به تصویر می‌کشد که با تحولات متعددی روبرو می‌شوند و در این فیلم زندگی روزمره آنان را در کنار آنچه کارگردان «فجایع سیاسی» خوانده دیده می‌شود.
در این جشنواره بخشی به عنوان سینمای جهان نیز وجود دارد که در این بخش برای چندمین بار فیلم «گذشته» ساخته «اصغر فرهادی» که نمایندگی ایران در اسکار را یدک می‌کشد به نمایندگی از ایتالیا و فرانسه در جشنواره دبی حاضر شده است.

«حسین مسافرآستانه» مدیرعامل مؤسسه رسانه‌های تصویری شد
«حسین مسافر آستانه» با حکم معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی ،به عنوان مدیرعامل مؤسسه رسانه‌های تصویری منصوب شد.

بعد از محمد حیدری یک تئاتری دیگر هم به جمع مدیران سینمایی کشور اضافه شد و بعد از 6ماه اداره موسسه رسانه های تصویری توسط سرپرست(عباس اسداللهی)، حسین مسافر آستانه مدیرعامل این موسسه شد.

در متن حکم صادره از سوی «حجت الله ایوبی»خطاب به «حسین مسافر آستانه» آمده است:«به استناد صورتجلسه مورخ 2/9/92 هیأت امنای موسسه رسانه های تصویری به موجب این حکم به سمت مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری منصوب می‌شوید.
با توجه به جایگاه رو به رشد سینمای خانگی در کشور،امید است با به کارگیری نیروهای کارآزموده ،متعهد و امین راه را برای ارتقاء کمی و کیفی در تولید و پخش محصولات این عرصه هموارسازید.همکاری و همفکری پیوسته با اصناف فعال در این بخش ،ایجاد فرصت های جدید و عادلانه برای بخش خصوصی ،پی گیری راه های مؤثر و فوری برای مقابله با تکثیر غیر قانونی و قاچاق ،حمایت از حقوق مادی و معنوی صاحبان اثر از جمله وظائف مهم این موسسه است.
با توجه به شناختی که از توان ،تجربه و سوابق ارزشمندتان در عرصه مدیریت فرهنگی و هنری وجود دارد،امیدوارم در آینده ای نزدیک شاهد تحولات مثبت در این موسسه باشیم.موفقیت های روزافزونتان را از خداوند متعال خواستارم.»
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر