چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 01 2024
کد خبر: 82907
تاریخ انتشار: 18 بهمن 1401 10:13
برابر با آخرين اعلاميه انجمن نظارت بر دهمين دوره انتخابات اتاق‌هاي بازرگاني سراسر كشور، داوطلبان حضور در اين انتخابات تا پايان روز دوشنبه 17 بهمن ماه فرصت داشته‌اند كه با ارايه پروانه بهره‌برداري به هيات نظارت بر انتخابات اتاق استان‌ها، گروه انتخابي خود در انتخابات را تغيير دهند. در واقع نامزدهاي انتخابات بايد يكي از چهار گروه بازرگاني، صنعت، معدن يا كشاورزي را انتخاب مي‌كردند.
برابر آيين‌نامه تعداد نامزدهاي ثبت‌نام‌كننده در هر گروه بايد دو برابر تعداد منتخبان نهايي مي‌بودند. با توجه به اينكه برخي نامزدها ممكن است بعد از ثبت‌نام تمايل به تغيير گروه خود داشته باشند، انجمن نظارت بر انتخابات اين فرصت را تا 24 ساعت پس از پايان مهلت قانوني ثبت‌نام باز نگه داشته بود. بر اين اساس صنعتگران، معدن‌كاران و كشاورزان داراي كارت بازرگاني هم مي‌توانستند گروه خود را به گروه بازرگاني تغيير دهند. 

به نقل از اتاق تهران، ابراهيم بهادراني، رييس هيات نظارت بر انتخابات اتاق تهران با اشاره به بند 2 ماده 3 آيين‌نامه انتخابات كه تعداد اعضاي هيات نمايندگان در بخش‌هاي بازرگاني را 16 نفر، صنايع 14 نفر، كشاورزي 6 نفر و معدن را 4 نفر تعيين كرده است، اعلام كرده بود: در همين آيين‌نامه مقرر است كه حداقل كانديداهاي شركت‌كننده در انتخابات 2 برابر تعداد نمايندگان باشند كه اكنون در بخش‌هاي بازرگاني و صنعت بيش‌ از اين ارقام و در بخش‌هاي كشاورزي و معدن كمتر از اين ارقام داوطلب وجود دارد.

او گفته بود: داوطلبان بخش‌هاي داراي مازاد، درصورتي‌كه پروانه بهره‌برداري در بخش‌هاي موردنياز را داشته باشند، بدون توجه به نوع فعاليت كارت بازرگاني خود مي‌توانند در بخش‌هاي كشاورزي و معدن ثبت‌نام كنند. همچنين در صورتي ‌كه كسري از طريق اين جابه‌جايي تامين نشود مابقي از بين داوطلبان بخش‌هاي داراي مازاد (بازرگاني و صنعت) تامين خواهد شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر