پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: 82897
تاریخ انتشار: 18 بهمن 1401 00:14
روسای اتاق ایران و تهران از دولت می آیند؟/ شریعتی فعال اقتصادی پاسخ می دهد

هفت گزینه ریاست روی تخته انتخاباتی اتاق

هفت گزینه جدی برای کاندیدای پست ریاست اتاق ایران و تهران که تا اینجای کار اسامی آنها روی تخته انتخاباتی اتاقی ها درج شده، چه کسانی هستند؟
 
به گزارش راه امروز - معصومه فریادرس: با شمارش معکوس پایان ثبت‌نام در انتخابات اتاق‌های بازرگانی، رقابت بر سر کرسی های هیات نمایندگان پارلمان بخش خصوصی آغاز شده است. 

سه گزینه برای صندلی ریاست اتاق ایران

در رابطه با روند ایندوره از انتخابات اتاق به گفت وگو با یکی از فعالان اقتصادی وعضو هیات نمایندگان اتاق ایران پرداختیم. 
علی شریعتی در پاسخ به اینکه آیا طی روزهای اخیر گروه بندی یا لیست مشخصی برای شرکت در انتخابات دهم اتاق شکل گرفته است یا خیر؟ به «راه امروز» گفت: هنوز گروه بندی خاصی شکل نگرفته است؛ اما آنچه مشخص است قطعا رقابت سختی بین دولتی ها ‌وبخش خصوصی در حال شکل گیری است.  
 
این فعال اقتصادی در پاسخ به اینکه چرا فعالان اقتصادی استقبال چندانی از ایندوره از انتخابات اتاق از خود نشان ندادند، بیان کرد: شاید یکی از دلایل بی انگیزگی بخش خصوصی، این است که شرایط ورود به انتخاب نسبت به دوره های قبل خیلی سخت تر شده و از طرفی شرایط حاکم بر اقتصاد کشور باعث نوعی دلسری فعالان اقتصادی شده است. از این رو، احتمالا ریزش شدید در رای دهندگان وکاندیدا رخ بدهد.


شریعتی در پاسخ به اینکه آیا گزینه جدی برای کاندیدای ریاست اتاق ایران یا تهران در محافل بخش خصوصی تا این لحظه مطرح شده است یا خیر، عنوان کرد: تاکنون اسامی چند تن از اعضای اتاق برای رقابت در هیات رئیسه اتاق ایران و تهران به گوش می رسد. سه گزینه جدی بخش خصوصی که این روزها برای تصدی پست ریاست اتاق ایران مطرح می شود، «حسین سلاح ورزی»، «یحیی آل اسحاق» و«یونس ژائله» است. 

کاندیدای پست ریاست در اتاق تهران

به گفته شریعتی، اما کمی آنسوتر از خیابان طالقانی در خیابان وزرا هم اسامی چند تن از اعضای اتاق برای نامزدی در هیات رئیسه اتاق تهران به گوش می رسد، که میتوان از «محمد لاهوتی» و «ناصر ریاحی» نام برد.

به گزارش راه امروز، این فعال اقتصادی اما از چهره دیگری برای تصدی پست ریاست اتاق تهران رونمایی می کند. «مهدی کرباسیان» چهره نزدیک به خوانساری رئیس فعلی اتاق تهران، گزینه جدی تری است که شریعتی،  از او بعنوان کاندیدای پست ریاست اتاق پایتخت نام می برد. 

«مهدی کرباسیان» که به عنوان یک چهره دولتی شناخته می شود، در دولت یازدهم آخرین سمت او معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) بود که در مهر ماه ۱۳۹۷ و به موجب قانون منع به کارگیری بازنشستگان، از سمت خود استعفا داد.

گزینه های احتمالی هیات رئیسه تهران 

شریعتی همچنین در ادامه عنوان کرد: اسامی دیگری که بعنوان کاندیدای هیات رئیسه اتاق تهران نیز تاکنون در بین اعضا مطرح شده، «فرزین فردیس، کاوه زرگران  وشهاب جوانمردی» است. 

 این فعال اقتصادی در عین حال تاکید کرد: اسامی که نام برده شده، فعلا به عنوان گزینه بالقوه مطرح هستند، اما  اینکه در ادامه تصمیم دیگری گرفته شود، هنوز مشخص نیست. 

به گفته این فعال اقتصادی، برای اعلام قطعی در مورد کاندیدای هیات رئیسه پارلمان بخش خصوصی و پایتخت باید چند روزی صبر کرد.

پیش تر هم محمد رضا حسینا» رییس مجمع فعالان اقتصادی به «راه امروز» گفته بود: در حال حاضر گزینه جدی که برای پست ریاست اتاق ایران مطرح شده، «محمد حسین روشنک» است. 

اینجا بخوانید:
اولین گمانه زنی درباره ریاست جدید اتاق

از این رو باید منتظر ماند و دید در نهایت از گردونه بخش خصوصی اسامی چه کسانی برای کسب کرسی های هیات نمایندگان بیرون می آید.  



نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر