يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - September 29 2024
کد خبر: 8285
تاریخ انتشار: 10 آذر 1392 23:36
اولین سفیردولت پس از 2ماه ؛ مهدی سنایی عازم مسکو می شود

به گزارش راه مردم،  در حالی که پیروزی های اخیر دیپلماتیک دولت تدبیر و امید نقش دستگاه سیاست خارجی کشورمان را بیش از پیش آشکار کرده است لزوم تعیین سفرایی در حد دولت یازدهم که بتوانند سیاست های جدید کشور را به پیش ببرند کاملا مشهود است . به همین جهت اولین سفیر دولت حسن روحانی به زودی عازم کشور مهم روسیه می شود .


به گزارش خبرنگار ما پایگاه خبری تحلیلی تدبیر24 بیش از دو ماه قبل در خبری با اشاره به تعیین شدن اولین سفرای دولت یازدهم با تیتر "اولین سفرای روحانی مشخص شدند " نوشت : پس از بررسی های گسترده اولین سفرای جدید دولت انتخاب شده اند و به زودی با انجام کارهای نهایی راهی کشور مورد نظر می شوند . بر همین اساس حضور مهدی سنایی نماینده فعلی مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی به عنوان سفیر پیشنهادی ایران در مسکو قطعی شده است . از سوی دیگر آقای بهرامی طاقانی از دیپلمات های باسابقه وزارت خارجه نیز به جای ابوالفضل ظهره وند به عنوان سفیر پیشنهادی جمهوری اسلامی راهی افغانستان خواهد شد .


در ادامه این خبر آمده بود : حضور نماینده قوی دو دوره مجلس که سابقه رایزنی سفارت ایران در روسیه و قزاقستان و ریاست مرکز مطالعات ایران و اوراسیا را در کارنامه کاری خود دارد به یقین می تواند نقش تعیین کننده ای در آینده ارتباطات ایران و کشور تاثیرگذار روسیه داشته باشد . مهدی سنایی که به زبان های روسی، انگلیسی و عربی تسلط دارد به زودی باید با صحن سبز بهارستان خداحافظی کند و راهی شهر سرد و برفی مسکو شود .


بنا بر این گزارش پس از گذشت دو ماه از انتشار رسمی این خبر صبح امروز مهدی سنایی نماینده با سابقه مجلس استعفای خود را از نمایندگی مردم نهاوند تقدیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی کرد تا هفته آینده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته شود و در صورت موافقت نمایندگان وی بار سفر به مسکو را ببندد . در همین زمینه خبرگزاری فارس نوشت : نمایندگان مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده تشکیل جلسه علنی می‌دهند و در این جلسات قرار است تقاضای استعفای مهدی سنایی نماینده نهاوند از کسوت نمایندگی مجلس برای تصدی سفارت ایران در روسیه را مورد بحث و بررسی قرار دهند.


گفتنی است سوابق بلند مدت سنایی و اقدامات مدیریتی او در مسئولیت های گوناگون در کنار نقش حیاتی کشور روسیه در جهان نوید روزهای بهتری برای آینده روابط ایران و روسیه را می دهد .


تدبیر24 برای مهدی سنایی در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت می کند .
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر