يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 12 2024
کد خبر: 82753
تاریخ انتشار: 08 بهمن 1401 21:31
بازار سکه و طلای داخلی مانند روزهای پایانی هفته گذشته، همچنان روند نزولی قیمت خود را ادامه داده است.
 رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با تغییرات قیمت‌ها در بازار نخستین روز از هفته جاری (امروز)، نسبت به آخرین معاملات بازار هفته گذشته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۷۰۰ هزار تومان کاهش قیمت ۲۳  میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با ۴۰۰ هزار تومان ریزش ۲۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار امروز معامله شد. نیم سکه با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی ۱۴ میلیون تومان و ربع سکه با ۳۵۰ هزار تومان کاهش هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شده است. سکه‌های گرمی نیز با ۱۵۰ هزار تومان افت بها چهار میلیون و ۷۵۰ هزار تومان دادوستد شده است.

عرضه ربع سکه همچنان در بورس کالا ادامه دارد. طی معاملات امروز ربع سکه در بازار سرمایه، هر قطعه از این سکه تا هشت میلیون و ۹۰ هزار تومان معامله شده است. این اتفاق در حالی رخ داده که هنوز برخی افراد و دلال‌ها با ثبت سفارش با قیمت‌هایی عجیب و غیرمنطقی در بورس کالا تلاش می‌کنند بازار را ملتهب کنند و عملا شمشیر را برای برهم زدن تعادل بازار از رو بسته‌اند. این روند امروز نیز ادامه پیدا کرد، تا جایی که برخی حاضرند با ثبت سفارش‌هایی با قیمت‌هایی عجیب حتی تا سقف ۱۶ میلیون تومان که حتی از قیمت معامله ربع سکه در بازار آزاد هم بسیار بالاتر است، روند عرضه سکه در بورس را متاثر کنند؛ با این وجود بانک مرکزی توانسته همچنان با قیمتی پایین‌تر از نرخ بازار، عرضه ربع سکه را ادامه بدهد و این موضوع تاثیر خود در قیمت بازار را در تمام روزهای گذشته نشان داده است.

در بازار دلار نیز رییس کل بانک مرکزی تاکید دارد که حضور این بانک در بازار ادامه خواهد داشت، هرچند امروز سامانه برخط بازار متشکل معاملات ارز ایران با اختلال مواجه شد اما رویکرد بانک مرکزی در این حوزه تغییری نکرده است.  مسعود توکلی - دبیر داخلی مدیریت بازار متشکل معاملات ارز ایران - در این باره به ایسنا گفت: پیرو دستور بانک مرکزی درباره سرفصل ۵۶ نیازهای ضروری متقاضیان، فرآیند تخصیص و دریافت ارز باید به صورت حضوری انجام شود و نیازی به ثبت نام و نوبت دهی اینترنتی نیست. به همین دلیل سامانه نوبت دهی فعلا از دسترس خارج شده است.

بر خلاف هفته‌های گذشته که رقابت میان سرمایه گذاران در بازارهای طلا و بورس ادامه داشت، این بار هفته در ایران با اوج گیری ارزهای دیجیتال آغاز شد. بازاری که در ماه‌های گذشته سقوطی جدی را تجربه کرده و حالا به نظر می‌رسد در حال بازگشت به روزهای خوش گذشته است. شاخص ترس و طمع بیت‌کوین برای اولین بار در ۱۰ ماه گذشته «طمع» را به نمایش گذاشت و ممکن است نشانه‌ای باشد که سرمایه‌گذاران نسبت به بیت‌کوین خوش‌بین‌تر شده‌اند و در آینده نزدیک مایل به پذیرش ریسک‌های بزرگ‌تر هستند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر