يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 82720
تاریخ انتشار: 06 بهمن 1401 14:52
در این شماره «بازار پول» بخوانید:

«تله ارزی»

شماره جدید «بازار پول» با عنوان «تله ارزی» منتشر شد.

به گزارش راه امروز: «بازار پول» با عنوان «تله ارزی» منتشر شد. این نشریه اقتصادی در شماره جدید، ضمن پرداختن به مهم ترین مسئله مهم روز اقتصاد ایران یعنی بازار ارز درگفت وگو با تحلیلگران پرداخته است.


برجلد ماهنامه «بازار پول» آمده است:

«تله ارزی»

«رجوع به ارز ترجیحی راه حل جدیدی نیست، بلکه یک تله ارزی است که سیاستگذار را به اشتباه محاسباتی می اندازد و محکوم به شکست است. مرور تجربیات تاریخی ارز ترجیحی در دولت های قبل نیز به وضوح نشان می‌دهد، تثبیت نرخ ارز کار دشواری است و نتیجه‌ای جز رانت و سوءاستفاده در نظام تجاری کشور ندارد. تحلیلگران بر این باورند که بدون پشتوانه حل مسائل سیاست خارجی، حل نارسایی‌ها نقل و انتقالات ارزی، رشد اقتصادی و دسترسی به بازار‌های مالی جهانی، دلار 28500 تومانی، همانند تزریق مُسکن به بیماری بدحالی است که شاید برای مدت زمانی کوتاه التیام‌اش دهد، اما بعد از پایان تاثیر مقطعی‌اش،وخامت بیشتری در انتظارش خواهد بود. »

این نشریه در عناوین دیگری چون «ورود اقتصاد به رکود، ترسیم اقتصاد ایران در 2023، چند دهه سیاستگذاری ارزی، خطر رجوع به «ارز ترجیحی»، تصویر تورم خوراکی‌ها در آذر، ریشه بحران ارزی چیست؟، دلار چگونه ریزشی می شود؟ ، خطایی تثبیت شده در سیاست ارزی، اقداماتی که فرزین باید انجام دهد، تثبیت نرخ ارز دشوار است، توصیه های ارزی، نگرانی از سیاست‌های ارزی، ارز باید تک نرخی شود، پیش‌بینی بورس تا پایان سال، گاز صدرنشین صادرات، سه اقدام مهم در بازار خودرو، پیش بینی قیمت خودرو تا پایان سال، شرط، ثبات در بازار خودرو چیست؟» پرداخته است. 


تازه‌ترین شماره ماهنامه «بازار پول» در 44 در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.


برای دریافت ماهنامه در لینک زیر کلیک کنید


ماهنامه اقتصادی «بازار پول»
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر