جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 82344
تاریخ انتشار: 24 دی 1401 11:25
سید محمد صدر، دیپلمات ایرانی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تفسیر دولت سیزدهم این بود که مذاکره‌کنندگان قبلی در پرونده مذاکرات برجام، آن‌طور که باید و شاید سختگیری نکرده و در نتیجه امتیاز‌هایی که نباید را به طرف مقابل داده‌اند
سید محمد صدر، دیپلمات ایرانی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تفسیر دولت سیزدهم این بود که مذاکره‌کنندگان قبلی در پرونده مذاکرات برجام، آن‌طور که باید و شاید سختگیری نکرده و در نتیجه امتیاز‌هایی که نباید را به طرف مقابل داده‌اند.

اما طبیعتا زمانی که آقایان وارد کار شدند به مرور زمان متوجه شدند که این تصویر درست نبوده است
متاسفانه تیم جدید بر‌مبنای همین اشتباه در ابتدای کار شرایطی را روی میز مذاکره گذاشت و فرصت طلایی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات و احیای توافق هسته‌ای از بین رفت.

با شخص آقای رییسی، رییس‌جمهور صحبت کردم و به ایشان هم گفتم که اگر برجام حل نشود تمام فشار‌هایاقتصادی بر دوش دولت او خواهد بود.

آقای رییسی به من گفت من دستور دادم که مذاکرات احیای برجام به نتیجه برسد، اما واقعیت این است که برجام، مخالفان جدی در داخل دارد.

ما هم به سه سران سه قوه این هشدار را می‌دهیم که اگر تحریم‌ها رفع نشوند شیب این سراشیبی که در مورد مسائل اقتصادی و اجتماعی هر روز بیشتر و بیشتر از قبل خواهد شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر