يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - September 29 2024
کد خبر: 8221
تاریخ انتشار: 09 آذر 1392 12:42
به گزارش راه مردم،  جهانگیری معاون اول رییس جمهور در نخستین همایش بین المللی صنعت خودرو اظهار داشت: صنعت خودروسازی شاخص بسیار مهمی برای رفاه مردم و جامعه است و مختص کشورهای پیشرفته نیست. ایران حدود نیم قرن در صنعت خودرو سازی فعالیت قابل توجه ای داشته است و صنعت خودرو سازی یکی از رشته های صنعتی ایران است. وی گفت: صنعت خودرو در ایران سهم بسزایی در ایجاد اشتغال در کشور داشته است.به طوری که بخش قابل توجه ایی از شاغلین صنعت در صنعت خودرو مشغول به فعالیت هستند.لذا برنامه ریزی برای صنعت خودرو نیازمند کار گسترده ای که منجر به حضور ایران در صحنه بین المللی صادرات خودرو و قطعات خودرو و همچنین ارائه تعامل گسترده با صنایع جهانی است، می شود.که لازمه اش این است که صنعت خودرو به معنای واقعی به صنعتی رقابتی تبدیل شود.

 برگرداندن ثبات و آرامش به فضای اقتصادی کشور: عدم اطمینان در فضای اقتصادی و مشخص نبودن وضع تورم و نرخ ارز موجب عدم ثبات اقتصادی می شود.با توجه  به تورم 40% در شهریور ماه امسال در چنین شرایطی صحبت از تولید و سرمایه گذاری مشکل است.در همین حال دولت تلاش کرده ثبات را به بازار برگرداند که تورم هر ماه کاهش قابل توجه ایی نسبت به ماه قبل داشته است.


  بهبود فضای کسب و کار:  باید بستری فراهم شود که شاخص های اساسی اقتصادی موثر در ایجاد فضای کسب و کار کنترل شود و به سمت بهبود حرکت کتد.در این راستا مرکزی به عنوان دیوان شاخصه های اقتصادی تشکیل خواهد شد که فضای کسب و کار در ایران رصد شود.


 تعامل با جهان خارج:  اقتصاد ایران با توجه به حوزه جمعیتی آن، باید در زمینه تامین منابع مالی، صادراتی و تکنولوژی روز دنیا با تمامی کشورهای در حوزه صنعت خوردو  تعامل داشته باشد، چرا که کشور ایران می تواند به عنوان لنگرگاه ثبات منطقه محسوب گردد.


 جهانگیری اذعان کرد: دولت در همان اوایل کار خود نشان داده است که اهل حساب و کتاب است و دولت تبلیغات و انشاء نیست و از همان روز نخست هر سیاستی را که اتخاذ کرده صاحب نظران آن را نقد کرده اند.


 وی گفت: دولت انتظار دارد صنعت خودروسازی و قطعه سازی به روزهای شکوفایی خود برگردد. چرا که دولت در مقطع فعلی از چالشهایی که صنعت خودرو با آن روبرو است آگاه است.از جمله کاهش تولید، تغییر روند سودآوری و عدم کیفیت خودروهای تولیدی که با برنامه ریزی و سرمایه نیروی انسانی بسیار عظیمی که در صنعت خودرو و قطعه سازی وجود دارد می تواند به موفقیت های گذشته بازگردد.


 انتظار دولت از صنعت گران خودرو این است که صنعتگران و تمامی دست اندرکاران صنعت خودرو با سیاست گذاری های هماهنگ با وزارت صنعت و سایر حوزه ها و برنامه ریزی مناسب و دقیق در صنعت خودرو، همچنین  تعامل با شرکت های خارجی، می توانند پایگاه تولید و صادرات صنعت خودرو را در کشور رشد دهند.


 در این راستا باید تولیدات محصول صنعت خورو سازی در ایران به صورت رقابتی باشد و کیفیت خودرو و رضایت مشتری به عنوان یکی از اولویت های صنعت خوردروباشد به طوری که قیمت تمام شده خوردو برای مشتریان رضایت بخش باشد.


جهانگیری در پایان با اشاره به بحث آلودگی در کلانشهرها گفت: متاسفانه سطح آلایندگی  در کشور بسیار نامناسب  و در حد هشدار است که  باید استانداردهای لازم در صنعت خودرو رعایت شود.

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر