يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 81895
تاریخ انتشار: 08 دی 1401 11:33
کدام بازیگران شاخص فیلم آماده برای حضور در جشنواره دارند؟

عطاران، حاتمی و شاکردوست در جشنواره فجر

الناز شاکردوست از بازیگران خبرساز در التهابات اخیر کشور بود. او که چند موضع‌گیری عجیب در فضای مجازی داشت، بالاخره از سوی دستگاه قضایی همراه با تعداد دیگری از بازیگران زن، به دادسرا احضار شد. براساس اخبار رسمی آن‌ها برای «پاسخگویی درباره انتشار مطالب غیرمستند و تحریک‌آمیز» احضار شدند و خبر دیگری درباره کیفیت فعالیت هنری این افراد مخابره نشده است.
شرایط عجیبی است! شاید حتی همین پرونده هم برای عده‌ای دردسرساز شود! گویی در یک توافق نانوشته، همه به یک نتیجه رسیده‌اند؛ سکوت خبری! فضای ملتهب جامعه در ماه‌های اخیر حالا مهمترین رویداد سینمایی ایران را به‌شدت تحت‌تأثیر خود قرار داده است؛ مدیران سینمایی و حتی سکانداران نهاد‌های سرمایه‌گذار در پروژه‌های سینمایی بابت فشار‌های احتمالی از سوی گروه‌های تندرو به دلیل همکاری با برخی چهره‌های معترض در این ایام، هراس دارند خبری از پروژه‌های خود مخابره کنند و در سوی دیگر هنرمندان از بیم تخریب و فشار از سوی پرچمداران «تحریم فجر»، ترجیح می‌دهند بی‌خیال فضای رسانه شوند و در سایه به فعالیت خود مشغول باشند.

به گزارش روزنامه هفت صبح، به همین دلیل است که یکی از «بی‌خبرترین» فصل‌های پاییز سینمای ایران را در قیاس با سال‌های گذشته پشت‌سر گذاشتیم. اعتراف می‌کنیم که پیدا کردن اطلاعات درباره پروژه‌های در دست تولید هم سخت‌تر از همیشه شده است؛ آنچه در این پرونده مختصر می‌خوانید هم ناگزیر، بیشتر از جنس «تحلیل» است تا «خبر». این گمانه‌زنی ما از ترکیب احتمالی چهره‌های حاضر در جشنواره چهل‌و‌یکم است؛ جشنواره‌ای که فعلا قطعی‌ترین خبری که می‌توانیم درباره‌اش مخابره کنیم همین است؛ «برگزاری در بهمن‌ماه ۱۴۰۱»!

رضا عطاران/ ویلای ساحلی
چه خاطراتی از «فجر» دارد؟

چه در مقام بازیگر و چه در مقام کارگردان، همواره از چهره‌های جذاب حاضر در ویترین جشنواره فجر بوده است. بازیگری که هرچند در آغاز همراه با دیگر بازیگران «ساعت خوش» با «کلید ازدواج» وارد عرصه بازیگری سینما شد، اما همواره نیم‌نگاهی به آثار جدی هم داشت و از همین معبر علاوه‌بر مخاطبان سینما، نقش‌آفرینی‌هایش از نگاه منتقدان و داوران جشنواره‌ای هم نادیده نماند. او در سال ۹۰ با «خوابم می‌آد» به‌عنوان اولین فیلمش در مقام کارگردان، هم توانست سیمرغ بهترین کارگردان اول را شکار کند و هم نامزدی برای بهترین بازیگر را به‌دست بیاورد. سیمرغی که بعد‌ها برای دو فیلم «طبقه هساث» و «روشن» توانست آن را هم از آن خود کند.

این روز‌ها مشغول چه کاری است؟

طبق خبر‌های غیر‌رسمی باید بگوییم رضا عطاران روز‌های پرکاری را در ماه‌های اخیر پشت‌سر گذاشته است. او علاوه‌بر نقش‌آفرینی در فیلم «ویلای ساحلی» به کارگردانی کیانوش عیاری، نامش به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی فیلم «قیف» به کارگردانی محسن امیریوسفی هم بر سر زبان‌ها افتاده و مشخص نیست آیا در حال حاضر باید منتظر رونمایی از هر دو فیلم او باشیم یا تنها یکی از آن‌ها به سرانجام خواهد رسید.

موضع‌گیری خاصی در روز‌های اخیر داشته است؟

رضا عطاران اساسا فعالیتش در فضای مجازی را هم غالبا معطوف به بازخوانی تجربیات طنز خود کرده و هر‌از‌گاهی هم که می‌خواهد موضعی نسبت به مسائل روز بگیرد، ترجیح می‌دهد در قالب بازنشری از آثار سابق خودش باشد! عطاران در ماجرا‌های پس از فوت تلخ مهسا امینی، تنها یک موضع‌گیری در فضای مجازی داشت و در همان روز‌های ابتدایی با انتشار تصویری از این دختر جوان نوشت: «ما مدت‌هاست که مرده‌ایم…»

احتمال حضورش در جشنواره امسال چقدر است؟

رضا عطاران هیچ‌گاه چهره‌ای مغضوب نبوده و در جریانات اخیر هم موضع چالش‌برانگیزی نداشته که بخواهد امکان حضورش در جشنواره فجر را تحت‌الشعاع قرار دهد. «ویلای ساحلی»، اما پروژه‌ای نیست که بتوان درباره رسیدن قطعی‌اش به جشنواره امسال با اطمینان سخن گفت.

بابک حمیدیان/ غریب
چه خاطراتی از «فجر» دارد؟

از همان فیلم‌های نخستش مانند «قدمگاه» مشخص بود که قرار نیست تبدیل به بازیگری شود که به‌راحتی بتوان نادیده‌اش گرفت. بابک حمیدیان طی نزدیک به دو دهه حضور مستمرش در عرصه بازیگری سینما، همواره پرکار بوده و به همین دلیل هم آثاری با کیفیت‌های متنوع در کارنامه دارد. او در ویترین جشنواره فجر هم آثار شاخصی را داشته که از میان آن برای فیلم «سرو زیر آب» توانست نامزد کسب سیمرغ بلورین شود و برای دو فیلم «چ» و «روز رستاخیز» هم به‌صورت مشترک توانست این جایزه را شکار کند.

این روز‌ها مشغول چه‌کاری است؟

بابک حمیدیان حالا یکی از بازیگران سینمای ایران است که ایفای نقش یکی از قهرمانان واقعی هشت سال دفاع مقدس به او واگذار شده است. او که پیش‌تر در نقش شهید «اصغر وصالی» حضوری درخشان در فیلم «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا داشت، حالا در پروژه «غریب» با سرمایه‌گذاری سازمان اوج، ایفاگر نقش شهید محمد بروجردی است. این فیلم که کارگردانی آن را محمدحسین لطیفی برعهده دارد، بی‌شک از پروژه‌های مهم امسال سینمای ایران به حساب می‌آید.

موضع‌گیری خاصی در روز‌های اخیر داشته است؟

حمیدیان در حالی در نقش شهید بروجردی حاضر شده است که زمزمه‌هایی از احتمال حضور او به‌عنوان ایفاگر نقش حضرت موسی (ع) در پروژه عظیم سریالی که کارگردانی‌اش را ابراهیم حاتمی‌کیا برعهده دارد هم شنیده می‌شود و این یعنی او فعلاً بعید است انگیزه‌ای برای اظهارنظر‌های جنجالی داشته باشد. البته نمی‌توان این نکته را هم نادیده گرفت که حمیدیان اساسا صفحه‌ای در فضای مجازی ندارد و تاکنون بستری برای ابراز نظر درباره وقایع اخیر نداشته است!

احتمال حضورش در جشنواره امسال چقدر است؟

تمام شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که یکی از شاخص‌ترین فیلم‌های جشنواره چهل‌و‌یکم فیلم فجر، همین فیلم «غریب» است و این یعنی حضور بابک حمیدیان در ویترین فجر امسال قطعی است، اما کیفیت این حضور را نمی‌توان از امروز پیش‌بینی کرد، به‌خصوص که او چندان اهل محافظه‌کاری در پشت تریبون‌ها نیست!

لیلا حاتمی/ پیرپسر
چه خاطراتی از «فجر» دارد؟

در همان سال ۷۵ و با درخشش در فیلم «لیلا» به کارگردانی داریوش مهرجویی توانست دیپلم افتخار بهترین بازیگری را از داوران جشنواره فیلم فجر کسب کند. «ایستگاه متروک»، «سالاد فصل»، «چهل‌سالگی»، «جدایی نادر از سیمین»، «چیز‌هایی هست که نمی‌دانی»، «پله آخر»، «نارنجی‌پوش» و «دوران عاشقی» فیلم‌هایی هستند که لیلا حاتمی با آن‌ها توانست نامزد دریافت سیمرغ فجر شود؛ جایزه‌ای که برای دو فیلم «بی‌پولی» و «رگ خواب» هر دو به کارگردانی حمید نعمت‌الله موفق به شکار آن شد.

این روز‌ها مشغول چه کاری است؟

خبر‌های خاصی از پروژه‌های در دست تولید لیلا حاتمی طی ماه‌های اخیر منتشرنشده، اما او در حال حاضر سه فیلم مهم و دیده نشده را در کارنامه خود دارد. «هرمان» یا «تصور» فیلمی به کارگردانی علی بهراد است که در جشنواره ونیز مورد توجه قرار گرفت. «زمانی برای ابدیت» هم حاصل دیگر همکاری حاتمی با یک فیلم‌اولی است. فیلمی که مهدی نوروزیان آن را کارگردانی کرده و هنوز رونمایی نشده است. «پیر‌پسر» به کارگردانی اکتای براهنی، اما مهم‌ترین فیلم لیلا حاتمی است.

موضع‌گیری خاصی در روز‌های اخیر داشته است؟

لیلا حاتمی پیش از این و همزمان با حضور در رویداد‌های سینمایی خارج از کشور، سابقه موضع‌گیری‌هایی درباره حوادث سیاسی و اجتماعی درون کشور را داشته، اما طی چند ماه گذشته، شاهد هیچ اظهارنظری از او نبوده‌ایم. جالب اینکه او این روز‌ها سریال «شبکه مخفی زنان» را هم در حال پخش از شبکه خانگی دارد که این سریال هم در نوع خود از پروژه‌های پرحاشیه در حوادث اخیر بوده است!

احتمال حضورش در جشنواره امسال چقدر است؟

فیلم «هرمان» به دلیل حضور در جشنواره ونیز شانس بالایی برای حضور در «فجر» ندارد و فیلم «زمانی برای ابدیت» هم بعید است وارد این رویداد شود. اکتای براهنی هم که سال گذشته نتوانست «پیرپسر» را به فجر برساند و مشخص نیست امسال چه موضعی درباره فجر دارد. در مجموع احتمال حضور فیلمی از لیلا حاتمی در جشنواره فجر امسال بسیار پایین است.

جواد عزتی/ کت چرمی
چه خاطراتی از «فجر» دارد؟

با همان اولین فیلم‌هایش یعنی «طلاومس» و «آفریقا» به‌صورت ویژه نگاه‌ها را در میان فیلم‌های حاضر در ویترین جشنواره فیلم فجر، به سمت خود جلب کرد. جواد عزتی یکی از مستعدترین بازیگران نسل جدید سینمای ایران به حساب می‌آید که هم در سینمای کمدی و هم در فیلم‌های جدی و ملتهب، همواره حضوری تعیین‌کننده داشته و به همین دلیل هم از چهره‌های محبوب «فجر» به‌حساب می‌آید. او البته هنوز یک سیمرغ از جشنواره فجر طلب دارد و به رقم سه بار نامزدی دریافت این جایزه برای فیلم‌های «ماجرای نیمروز»، «رد خون» و «آتابای» هنوز موفق به کسب آن نشده است.

این روز‌ها مشغول چه کاری است؟

جواد عزتی تجربه‌های خوبی در همکاری با فیلم‌سازان فیلم‌اولی داشته و فیلم «کت چرمی» را هم می‌توان در ردیف همین تجربه‌های خاص او قرار داد. فیلمی به تهیه‌کنندگی کامران حجازی که جواد عزتی پیش از این تجربه همکاری با او را در فیلم‌های «ماجرای نیمروز» و «مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان را داشته است. حسین میرزا‌محمدی کارگردان جوان «کت چرمی» است که پیش‌تر در عرصه فیلم کوتاه فعال بوده است.

موضع‌گیری خاصی در روز‌های اخیر داشته است؟

نه فقط در ماه‌های اخیر که اساسا در تمام دوران فعالیت حرفه‌ای جواد عزتی به‌عنوان بازیگر، کمتر به یاد می‌آوریم که او موضع‌گیری‌ای مرتبط با مسائل سیاسی و اجتماعی داشته باشد. او حتی در فضای مجازی هم بازیگر فعالی نیست و شاید به همین دلیل چندان هم در معرض قضاوت و فشار فعالان شبکه‌های اجتماعی برای موضع‌گیری در حوادث مختلف قرار نمی‌گیرد.

احتمال حضورش در جشنواره امسال چقدر است؟

«کت چرمی» به احتمال زیاد به جشنواره چهل‌و‌یکم می‌رسد و می‌تواند یکی از فیلم‌اولی‌های بحث‌برانگیز فجر باشد. حضور جواد عزتی در فیلم آن را در معرض توجه بیشتر هم قرار می‌دهد و باید دید عزتی در این زمینه چه تصمیمی خواهد گرفت. به‌خصوص که او معمولا در نشست‌های خبری فجر، در مرکز توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد و این تصمیم‌گیری برای او را کمی دشوارتر هم می‌کند!

باران کوثری/ رگ‌های‌آبی
چه خاطراتی از «فجر» دارد؟

طبیعتا برای فرزند رخشان بنی‌اعتماد و جهانگیر کوثری، جشنواره فجر نمی‌تواند یک خاطره صرف از فیلم‌هایی باشد که در آن‌ها ایفای نقش کرده است! باران کوثری قطعا از همان سال‌های کودکی شاهد تب و تاب خانوادگی برای حضور در جشنواره فجر بوده و این لذت زمانی که در سال ۸۵ توانست سیمرغ بلورین این رویداد را برای فیلم «خون‌بازی» شکار کند، مضاعف هم شد. باران کوثری بعد‌ها برای فیلم «کوچه بی‌نام» هم این جایزه را شکار کرد تا خاطراتش از جشنواره فجر رنگارنگ‌تر شود. نامزدی برای فیلم‌های «بغض»، «حیران»، «عصبانی نیستم» و «عرق سرد» را هم می‌توان به این فهرست اضافه کرد.

این روز‌ها مشغول چه کاری است؟

زمانی که خبر نقش‌آفرینی او در نقش فروغ فرخ‌زاد در فضای رسانه‌ای منتشر شد، بازخورد‌ها در فضای رسانه‌ای و به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی اصلا مثبت نبود و همین اتفاق شاید باعث شد که کل فرآیند تولید فیلم «رگ‌های آبی» به کارگردانی جهانگیر کوثری در سکوت کامل خبری طی شود!

موضع‌گیری خاصی در روز‌های اخیر داشته است؟

باران کوثری اساسا چهره‌ای جنجال‌دوست به‌حساب می‌آید که فعالیتش در فضای مجازی هم معمولا بی‌حاشیه نبوده است. در جریان حوادث اخیر هم او در همان ابتدا چند موضع‌گیری داشت که سرانجام به احضارش به دادسرا منتهی شد. او حتی بعد از احضار هم کوتاه نیامد و با انتشار پستی کنایه‌آمیز با تصویری از آبشار نیاگارا، بر موضع اعتراضی خود پافشاری کرد.

احتمال حضورش در جشنواره امسال چقدر است؟

باید اعتراف کنیم که بعید است جشنواره فیلم فجر امسال شاهد حضور باران کوثری باشد. این مسئله هم به هر دو سوی ماجرا ربط دارد، به این معنا که هم بعید است مسئولان سینمایی در این شرایط ملتهب علاقه‌ای به صدور مجوز برای حضور فیلم در ویترین جشنواره داشته باشند و هم مهمتر از آن بسیار دور از انتظار است که باران کوثری موضعی همدلانه با جشنواره فجر اتخاذ کند و زیربار حضور بی‌حاشیه در این رویداد برود!

پژمان جمشیدی/ ویلای ساحلی
چه خاطراتی از «فجر» دارد؟

حتی یادآوری نشست رسانه‌ای مربوط به اعلام نامزد‌های جشنواره فجر چهار سال پیش و خنده حاضران در سالن نشست به اعلام نامزدی پژمان جمشیدی در بخش بهترین بازیگر برای فیلم «سوءتفاهم» هم بعید است برای این بازیگر تلخ باشد. پژمان جمشیدی حالا چنان جایگاه و اعتبار اثبات‌شده‌ای در سینمای ایران دارد که نه فقط در بازه برگزاری جشنواره فیلم فجر که اساسا در چرخه اکران سالانه سینمای ایران، از چهره‌های تعیین‌کننده به حساب می‌آید. او در جشنواره فجر سال گذشته دو فیلم «بی‌مادر» و «علف‌زار» را در بخش اصلی داشت و اتفاقا برای دومی توانست نامزد دریافت سیمرغ بهترین بازیگری شود.

این روز‌ها مشغول چه کاری است؟

پژمان جمشیدی در یک‌سال گذشته، بیشتر در شبکه نمایش خانگی فعالیت داشته و می‌توان فیلم «ویلای ساحلی» را یکی از معدود تجربه‌های سینمایی‌اش در ماه‌های اخیر دانست. همکاری با کارگردانی با اعتبار کیانوش عیاری حتما برای پژمان جمشیدی یک اتفاق ویژه به‌حساب می‌آید به‌خصوص که او بار دیگر بعد از تجربه «شیشلیک» فرصت هنرنمایی در کنار رضا عطاران را هم پیدا کرده و این اتفاق می‌تواند موفقیت ویژه‌ای را برای او به همراه داشته باشد.

موضع‌گیری خاصی در روز‌های اخیر داشته است؟

می‌توان پژمان جمشیدی را جزو آن دسته از بازیگران دانست که موضع‌گیری به اندازه و غیرهیجانی در اتفاقات اخیر داشته‌اند. جمشیدی که به گفته خودش مدت‌ها بود از فضای مجازی فاصله داشت، در همان هفته‌های ابتدایی پس از مرگ مهسا امینی، متن کوتاهی را در صفحه اینستاگرامش منتشر و ضمن ابراز همدردی تأکید کرد در کنار مردم خواهد ماند.

احتمال حضورش در جشنواره امسال چقدر است؟

درباره پروژه «ویلای ساحلی» همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، همه چیز منوط به تصمیم تهیه‌کننده فیلم و مهمتر از آن، اراده کیانوش عیاری برای حضور یا عدم حضور در جشنواره است. وگرنه فیلم از نظر ترکیب عوامل، هیچ مشکلی برای حضور در جشنواره امسال ندارد. پژمان جمشیدی در صورت رسیدن «ویلای ساحلی» به جشنواره می‌تواند از چهره‌های خبرساز حاضر در این رویداد به حساب بیاید.

مجید صالحی/ شماره ۱۰ گریخت
چه خاطراتی از «فجر» دارد؟

هرچند بخش عمده‌ای از خاطرات ما از او به کارنامه آثار کمدی‌اش در قاب تلویزیون بازمی‌گردد، اما مجید صالحی به‌واقع دو دهه حضور فعالش در عرصه بازیگری، آثار شاخصی را هم در ویترین جشنواره فجر داشته است که از آن میان می‌توان به نمونه‌هایی همچون «استراحت مطلق» و «صحنه‌زنی» اشاره کرد. «برف آخر» هم فیلمی بود که مجید صالحی در کنار امین حیایی به‌شدت در آن درخشید و توانست برای اولین بار در فهرست نامزد‌های دریافت سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل قرار بگیرد.

این روز‌ها مشغول چه کاری است؟

مجید صالحی انتخاب‌های اشتباه هم در کارنامه‌اش داشته است؛ یکی از این انتخاب‌ها فیلم شکست‌خورده «چراغ‌های ناتمام» بود که به‌رغم حضور در جشنواره فجر، نتوانست اعتباری را برای مجید صالحی به‌همراه داشته باشد. نکته مهم، اما این است که مجتبی امینی یکی از تهیه‌کنندگان «چراغ‌های ناتمام» حالا دبیر جشنواره فیلم فجر است و مجید صالحی هم فیلم «شماره ۱۰ گریخت» را در مقام بازیگر آماده حضور در این رویداد دارد. فیلمی که حمید زرگرنژاد آن را کارگردانی کرده و درباره فرار یکی از اسرای ایرانی از زندان رژیم بعث است.

موضع‌گیری خاصی در روز‌های اخیر داشته است؟

مجید صالحی کمتر اهل موضع‌گیری‌های جنجالی است و در اتفاقات اخیر هم شاهد اظهارنظر خاصی از او نبودیم، اما او به‌تازگی و در واکنش به بازداشت ترانه علیدوستی، در صفحه اینستاگرام خود تصویری از این بازیگر به همراه فرزندش را منتشر کرد و خواستار آزادی او شد.

احتمال حضورش در جشنواره امسال چقدر است؟

طبق شنیده‌ها فیلم سینمایی «شماره ۱۰ گریخت» که تهیه‌کنندگی آن را ابراهیم اصغری برعهده دارد، از محصولات مورد حمایت بنیاد روایت فتح محسوب می‌شود و در صورت تکمیل مراحل فنی، دور از انتظار نیست که شاهد رونمایی از این پروژه دفاع‌مقدسی در جشنواره فجر امسال باشیم و باید دید آیا مجید صالحی در این فیلم دیده خواهد شد؟

الناز شاکردوست/ کابل پلاک ۱۰
چه خاطراتی از «فجر» دارد؟

هر چند در برخی بازخوانی‌ها بر کارنامه الناز شاکردوست، نقطه عزیمت او از سینمای گیشه‌ای به سینمای جدی و متفکر را حضورش در فیلم «خفه‌گی» فریدون جیرانی در میانه دهه ۹۰ می‌دانند، اما او یک دهه قبل‌تر به‌واسطه نقش‌آفرینی در «باد در علف‌زار می‌پیچد» هم کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین فجر شده بود. شاکردوست اساساً مسیری هوشمندانه را در بازیگری پیموده و جشنواره فجر به‌خصوص در نیمه دوم دهه ۹۰ ویترینی تمام‌عیار برای انعکاس توانمندی‌های او بوده است. شکار سیمرغ بلورین برای «شبی که ماه کامل شد» اوج این درخشش بود. او برای فیلم‌های «من می‌ترسم» و «ابلق» هم نامزد دریافت این جایزه شد.

این روز‌ها مشغول چه کاری است؟

این روز‌ها که نه، بالای یک سال می‌شود که فیلمبرداری پروژه «کابل پلاک ۱۰» به کارگردانی نوید محمودی به پایان رسیده است و حالا این فیلم از گزینه‌های مهم احتمالی برای حضور در جشنواره فیلم فجر به‌حساب می‌آید. الناز شاکردوست در این فیلم سینمایی در کنار پدرام شریفی به ایفای نقش پرداخته است.

موضع‌گیری خاصی در روز‌های اخیر داشته است؟

الناز شاکردوست از بازیگران خبرساز در التهابات اخیر کشور بود. او که چند موضع‌گیری عجیب در فضای مجازی داشت، بالاخره از سوی دستگاه قضایی همراه با تعداد دیگری از بازیگران زن، به دادسرا احضار شد. براساس اخبار رسمی آن‌ها برای «پاسخگویی درباره انتشار مطالب غیرمستند و تحریک‌آمیز» احضار شدند و خبر دیگری درباره کیفیت فعالیت هنری این افراد مخابره نشده است. شاکردوست همین روز‌ها دو فیلم «ابلق» و «تی‌تی» را همچنان در حال اکران دارد.

احتمال حضورش در جشنواره امسال چقدر است؟

درباره فیلم «کابل پلاک ۱۰» نمی‌توان هیچ پیش‌بینی قطعی‌ای داشت. هنوز تصمیم سازمان سینمایی برای ادامه فعالیت و یا صدور مجوز برای آثار بازیگرانی که در حوادث اخیر پرونده قضایی داشته‌اند اعلام نشده و معلوم نیست می‌توان شاهد رونمایی از این فیلم در جشنواره فجر باشیم یا نه؟ البته این ماجرا سوی دیگری هم دارد، معلوم نیست در صورت پذیرش فیلم، الناز شاکردوست چقدر متمایل به حضور در جشنواره باشد!

مصطفی زمانی/ عطرآلود
چه خاطراتی از «فجر» دارد؟

سال ۸۸ هنوز به‌طور کامل از سایه شهرت نقش «یوزارسیف» یا همان «یوسف پیامبر (ص)» بیرون نیامده بود که در چند پروژه سینمایی دعوت به کار شد که یکی از این آثار یعنی «بدرود بغداد» به کارگردانی مهدی نادری، در ویترین جشنواره فیلم فجر به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گرفت. مصطفی زمانی همان سال «کیفر» حسن فتحی و «آل» علی معلم را هم در جشنواره داشت. او در سال‌های بعد هم با فیلم‌های شاخصی همچون «ملکه»، «برلین منفی هفت»، «خط ویژه»، «یک روز بخصوص» و «بدون قرار قبلی» حضور در «فجر» را تجربه کرد، اما تنها یک بار آن‌هم برای «یک عاشقانه ساده» نامزد دریافت سیمرغ شد.

این روز‌ها مشغول چه کاری است؟

مصطفی زمانی بازیگر نقش اصلی «عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدم‌دوست است. پروژه‌ای که غیر از انتشار خبر اولیه تولید، باقی مراحل تصویربرداری و پس‌تولید را در سکوت کامل خبری طی کرده و حتی اطلاع چندانی هم از فضای داستانی آن در دست نیست. تنها نکته‌ای که در اخبار رسمی فیلم به آن اشاره شده، فضای عاشقانه داستان آن است که باید دید با توجه به سلیقه خاص مقدم‌دوست در فیلمسازی این فضای عاشقانه چه سروشکلی در روایت پیدا کرده است.

موضع‌گیری خاصی در روز‌های اخیر داشته است؟

مصطفی زمانی خیلی اهل اظهارنظر‌های جنجالی نیست و در تمام سال‌های حضورش در عرصه بازیگری، در زمینه گفتگو‌های رسانه‌ای هم اهل حساب و کتاب بوده و به‌راحتی تن به هر گفت‌وگویی نداده است. زمانی حتی در شرایط عادی‌تر از این هم، جزو بازیگران گریزان از فضای مجازی بود و طبیعی است که در این روز‌ها هم واکنشی از او در شبکه‌های اجتماعی شاهد نباشیم.

احتمال حضورش در جشنواره امسال چقدر است؟

تقریبا می‌توان گفت حضور مصطفی زمانی در جشنواره فجر امسال قطعی است و اساساً «عطرآلود» با سرمایه‌گذاری حوزه هنری از فیلم‌هایی است که دلیلی برای عدم حضورش در جشنواره وجود ندارد. زمانی سال قبل هم فیلم «بدون قرار قبلی» با سرمایه‌گذاری فارابی را در فجر داشت.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر