پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: 81877
تاریخ انتشار: 07 دی 1401 17:04
عضو هیات رئيسه اتاق اصناف و رئيس اتحاديه فناوران رايانه ‌تهران درباره اطمينان مردم از اصالت گارانتي کالا گفت: مصرف‌کنندگان براي آسودگي خاطر بيشتر هنگام خريد کالا به سايت جامع گارانتي مراجعه کرده و شرکت‌هاي ارائه دهنده گارانتي معتبر را پيدا کنند.
محمدرضا فرجي تهرانی توضیح داد: حدود پنج درصد گارانتي غيراصلي در بازار صنف فناوران رايانه‌اي وجود دارد. پديده گارانتي تقلبي در اين صنف به نسبت پايين‌تر از سایر صنف‌های دیگر است اما هر از گاهي اين مساله اتفاق مي‌افتد که افرادي با استفاده از نام و لوگوهاي خاص اقدام به ارائه گارانتي نامعتبر کرده‌اند.

او ادامه داد: برخی گارانتي‌هاي نامعتبر در کارگاه‌هاي ۲۰ متري چاپ می‌شوند.شرکت‌ها پس از تأييد اصالت گارانتي در سامانه جامع گارانتي و سايت اتحاديه نمايش داده مي‌شود.  از این‌رو به مردم توصیه می‌کنیم  قبل از خريد به تارنماي سامانه جامع گارانتي مراجعه کنند.

عضو هیات رئيسه اتاق اصناف تهران با اشاره به رابطه دو سويه ميان اتحاديه فناوران رايانه با سازمان حمايت مصرف‌کنندگان و توليدکنندگان، اظهارکرد: گارانتی‌هاي صنف فناوران رايانه ابتدا از فيلتر اتحاديه در خصوص بخش فني و ايزويي عبور کرده و پس از آن بابت دريافت مجوز گارانتي به سازمان حمايت مصرف‌کنندگان فرستاده می‌شود.

رئيس اتحاديه فناوران رايانه تهران گفت: در صورت بروز هرگونه اختلالي در ارائه خدمات گارانتي شرکت‌هاي معتبر، مردم بايد با مراجعه به بخش شکايات اتحاديه مسئله خود را جهت رسيدگي مطرح کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر