يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 81455
تاریخ انتشار: 21 آذر 1401 23:46
سیاست‌های ارزی و تجاری کشور منطبق می‌شو؟

خبر مهم رئیس بانک مرکزی برای بازار ارز

بر اساس این نقشه راه تصمیم داریم صادرکنندگان را تشویق کنیم به این صورت که صادرکنندگانی که حواله ارزی دارند، می‌توانند حواله را به بانک مرکزی ارائه دهند و در مقابل آن اسکناس دریافت کنند و آن را در بازار متشکل ارزی به فروش برساند.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای انطباق سیاست‌های ارزی و تجاری، گفت: به‌زودی تطبیق نقشه راه ارزی و تجاری کشور تنظیم می‌شود.

به گزارش ایرنا، بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت تفاهم‌نامه‌ای با هدف انطباق سیاست‌های ارزی و تجاری امضا کردند.

این تفاهم‌نامه به امضای «علی صالح‌آبادی» رییس کل بانک مرکزی و «سید رضا فاطمی امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت در بانک مرکزی امضا شد.

علی صالح‌آبادی در این مراسم گفت: در دولت سیزدهم هماهنگی خوبی بین بانک مرکزی و وزارت صمت به ویژه در حوزه ارزی برقرار است.

وی افزود: امروز تصمیم گرفتیم این هماهنگی را منسجم‌تر کنیم، بر این اساس به‌زودی تطبیق نقشه راه ارزی کشور بین وزارت صنعت و بانک مرکزی تنظیم می‌شود.

رییس کل بانک مرکزی با احتساب منابع حاصل از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی تراز تجاری داریم؛ اما مهم این است که نقشه راه تامین ارز صادرات و واردات تدوین شود.

وی با بیان اینکه با تنظیم این نقشه راه صادرکنندگان تشویق می‌شوند، افزود: بر اساس این نقشه راه تصمیم داریم صادرکنندگان را تشویق کنیم به این صورت که صادرکنندگانی که حواله ارزی دارند، می‌توانند حواله را به بانک مرکزی ارائه دهند و در مقابل آن اسکناس دریافت کنند و آن را در بازار متشکل ارزی به فروش برساند.

صالح‌آبادی تأکید کرد: این نقشه راه باعث می‌شود فعالان اقتصادی بتوانند آینده را پیش‌بینی کنند و این پیش‌بینی پذیر بودن اقتصاد و واردات و صادرات محقق می‌شود. در حقیقت پیش بینی آینده تجارت خارجی کشور را برای فعالان اقتصادی امکان پذیر می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر