جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 80884
تاریخ انتشار: 02 آذر 1401 14:11
رئیس اتحادیه فناوران رایانه به «راه امروز» خبر داد

فیلترینگ، فعالیت استارت‌آپ‌های گردشگری را متوقف کرد

محمدرضا فرجی تهرانی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه عنوان کرد: فعالیت بازاریابی استارت‌آپ‌های حوزه گردشگری به دلیل محدودیت اینترنت متوقف شد.
رئیس اتحادیه فناوران رایانه و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران عنوان کرد: فعالیت بازاریابی استارت‌آپ‌های حوزه گردشگری به دلیل محدودیت اینترنت متوقف شد.

محمدرضا فرجی تهرانی، عنوان کرد: این خبر برای کشوری که جاذبه گردشگری بی‌شماری دارد، بد است. هر چند در این سال‌ها صنعت گردشگری ایران تحت تاثیر تحریم‌ها و برخی قوانین مورد بی‌مهری قرار گرفته اما اخیرا محدودیت‌های اینترنتی و فیلترینگ فضای مجازی نیز باعث شده اقتصاد گردشگری در آستانه جام جهانی تحت تاثیر قرار بگیرد.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد گردشگری به‌عنوان یک صنعت رو به رشد موردتوجه کشورهای جهان قرار دارد و درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری تا 10 درصد از کل حجم تجارت جهانی را شامل و در سال‌های گذشته رشدی بالاتر از رشد تجارت جهانی را به خود اختصاص داده است.

فرجی تهرانی با بیان اینکه در ایران اما علاوه بر محدودیت اینترنت، عدم تعادل و توازن در سیاست‌های ارزی و تجاری باعث شده فرصت‌های توسعه گردشگری در ایران محقق نشود، گفت: گزارش‌ها نیز حاکی از این است اخیرا فیلترینگ و محدودیت اینترنت فعالیت بازاریابی استارت‌آپ‌های حوزه گردشگری را تحت تاثیر قرار داده است.

او در ادامه توضیح داد: آنطور که در برخی رسانه ها عنوان شد، اکثر استارت‌آپ‌های فعال در حوزه گردشگری، از توقف فعالیت‌های بازاریابی خود که عمدتا به صورت دیجیتال انجام می‌شد خبر می‌دهند و نسبت به شرایط ماه‌های پیش‌رو هم بسیار نگرانند. تمام این‌ها در حالی رخ داده است که در سه سال اخیرصنعت گردشگری به دلیل محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا به‌شدت تحت فشار بوده و از اوایل امسال که موج ابتلا به این بیماری در حال فروکش بود، برای بازگشت به شرایط عادی تلاش می‌کرد.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران با بیان اینکه محدودیت‌های اینترنت باعث شده که سفرهایی که از مدت‌ها پیش رزرو شده لغو شوند، عنوان کرد: یکی از دلایل لغو سفرها این است که تعامل میان مشتریان و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مسافرتی، به دلیل فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی(اینستاگرام و واتس‌اپ) محدود شده و مشکلاتی که مکررا در ارتباط با دسترسی به اینترنت بین‌الملل و ارسال پیامک ایجاد شده‌اند، فرآیند صدور ویزا و بلیت و هماهنگی برنامه‌های سفر را نیز مختل کرده است.

 رئیس اتحادیه فناوران رایانه در ادامه نیز گفت: اظهارات مدیران شرکت‌های فعال این حوزه حاکی از آن است که به دلیل محدودیت‌های  اینترنتی و شرایط اجتماعی این روزها، بسیاری از سفرهایی که حتی از مدت‌ها پیش رزرو شده بودند، لغو شده‌اند و فروش فعلی نیز افت قابل‌توجهی پیدا کرده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر