دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 80109
تاریخ انتشار: 03 آبان 1401 14:40
انجمن صنفی تولیدکنندگان شیر خشک از دولت ومجلس خواستار شد

قانون کاهش حقوق گمرکی ابلاغ شود/بازار شیر خشک با مشکل جدی مواجه است

انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد می‌گوید قانونی در مجلس تصویب شده که بر اساس آن بایستی مالیات بر ارزش افزوده کالای شیرخشک نوزاد و حقوق گمرکی آن کاهش یابد، ولی هنوز این قانون به دولت ابلاغ نشده است. اگر این قانون سریعا به گمرک ابلاغ نشود واردکنندگان ممکن است مشمول ماده ۷ گمرک شوند.
اختصاصی/ به گزارش راه امروز: انجمن صنفی تولید کنندگان شیر خشک و غذای کودک  طی اطلاعیه ای اعلام کرد: هم اکنون ترخیص مواد اولیه شیر خشک اطفال از گمرک با مشکل بزرگی مواجه شده است. چراکه که تولیدکنندگان داخلی شیر خشک اطفال برای ترخیص مواد اولیه خود از گمرک ملزم شدند که حقوق و عوارض گمرکی به علاوه مالیات بر ارزش افزوده، که از ابتدای سال جاری به جای ارز ترجیحی بر مبنای ارز نیمایی محاسبه می شود، را بپردازند.

در این اطلاعیه آمده است: تغییر مبنای محاسبات گمرک از ارز ترجیحی به ارز نیمایی ، هزینه واردات مواد اولیه شیر خشک اطفال را نسبت به سال گذشته به میزان 50 درصد افزایش داده است. برهمین اساس، نقدینگی تولیدکنندگان داخلی را با چالش جدی مواجه کرده است.

  در بخش دیگری از اطلاعیه این انجمن آمده است:  دولت به منظور رفع این معضل، لایحه کاهش حقوق و عوارض گمرکی و نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای این گونه کالاها را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده، اما تاخیر در ابلاغ قانون کاهش حقوق و عوارض گمرکی از 4 به 1 درصد و همچنین عدم رسیدگی فوری به لایحه کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از 9 به 1 درصد که حتی یک فوریت آن هم به تصویب رسیده، باعث بلاتکلیفی تولید کنندگان و لاینحل باقی ماندن معضل فوق شده است.

در بخش پایانی این اطلاعیه تاکید شده، در صورت عدم توجه کافی در ابلاغ مصوبات فوق، تولید شیر خشک اطفال در داخل کشور با مشکل جدی مواجه خواهد شد. 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر