يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 79897
تاریخ انتشار: 25 مهر 1401 14:57
مجید تفرشی گفت: وقتی رسانه‌ی ما از صبح تا شب به دستاورد ملی مانند برجام فحش می‌دهد؛ کاری که باید اسراییل، امریکا و دولت‌های عربی کنند، وقتی گاندو می‌سازیم و از قهرمانان ملی جاسوس می‌سازیم و دستگاه امنیتی ایران را فشل و مفلوک و بدبخت و خاک‌برسر ارائه می‌کنیم، توقع داریم دیگران درباره ما چه بگویند؟
مجید تفرشی، تاریخ‌پژوه در برنامه شیوه شبکه چهار سیما در باب نقش‌آفرینی رسانه‌ها در ترسیم چهره کشور در جامعه بین‌المللی گفت: ببینید؛ خامه جامعه قرار بوده است عصاره نخبگان شود، اما خود دچار خامی شده و خام‌دستانه جمهوری اسلامی را به قهقرا می‌برد. این را مردم در رسانه‌های حکومتی نمی‌بینند و شما توقع دارید که دیگران نیز نگویند و از آن سوء استفاده نکنند؟ دنیای سیاست و رسانه، دنیای مرام و معرفت و وجدان و اخلاق نیست. آن‌ها کارشان را انجام می‌دهند. شما باید از داخل توقع داشته باشید. ما خودمان را نادیده می‌گیریم و همه چیز را بر گردن طرف مقابل می‌اندازیم.

او افزود: وقتی رسانه‌ی ما از صبح تا شب به دستاورد ملی مانند برجام فحش می‌دهد؛ کاری که باید اسراییل، امریکا و دولت‌های عربی کنند، وقتی گاندو می‌سازیم و از قهرمانان ملی جاسوس می‌سازیم و دستگاه امنیتی ایران را فشل و مفلوک و بدبخت و خاک‌برسر ارائه می‌کنیم، توقع داریم دیگران درباره ما چه بگویند؟ سریال گاندو را باید شبکه ۱۰ اسراییل می‎ساخت، نه تلویزیون جمهوری اسلامی ایران. توقع دارید بی‌بی‌سی و ایران‌اینترنشنال از ما تعریف کنند؟ حتما چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

تفرشی در ادامه گفت: در ایران از طریق فیلتر مشارکت سیاسی که حتی نزدیک‌ترین افراد نظام هم نادیده گرفته می‌شوند، صدای نسلی شنیده نشده است. کار کانادا در تحریم آقای ظریف و آقای لاریجانی دلیل دارد. آن‌ها می‌خواهند نسل میانجی را که می‌تواند صدای ترمیم باشد، خاموش کنند.

این کارشناس در ادامه اضافه کرد: برخی مقامات ایران می‌گویند ما نمی‌توانیم امتیاز بدهیم، چون محمدرضاشاه پهلوی امتیاز داد و رفت. در صورتی‌که محمدرضا پهلوی سقوط کرد، چون دیر امتیاز داد، چون در زمان استیصال امتیاز داد و رفت. جمهوری اسلامی اگر در زمان اقتدار امتیاز بدهد و صدای مردم را بشنود، هرگز نخواهد رفت.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر