جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 7940
تاریخ انتشار: 01 آذر 1392 16:13


دبیر همایش بین‌المللی صنعت خودرو:



به گزارش راه مردم به نقل از ایسنا، ساسان قربانی اظهار کرد: در سال‌های گذشته قدرت‌های جهانی تلاش کرده‌اند محدودیت‌ها و تحریم‌هایی را علیه اقتصاد ایران اعمال کنند اما نفس حضور در این همایش بزرگ تحریم نیست و یک فرصت بزرگ برای شناسایی ظرفیت‌های صنعت و بازار خودرو ایران محسوب می‌شود.


وی با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این همایش فقط اطلاع‌رسانی و معرفی ظرفیت‌هاست، افزود: با توجه به جوان بودن جمعیت ایران یک بازار جذاب برای تولید و عرضه خودرو مطابق با استانداردهای روز دنیا وجود دارد و در عین حال ایران از پتانسیل بالایی برای تسلط کامل بر بازار منطقه خاورمیانه برخوردار است و این مسئله یک فرصت استثنایی برای تمام خودروسازان و قطعه‌سازان جهان به شمار می‌رود.

دبیر همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران اظهار کرد: تاکنون حضور هیات‌هایی از کشورهای فرانسه، ژاپن، آلمان، ایتالیا، ترکیه، انگلیس، چین، هندوستان، جمهوری چک، کره جنوبی، اسپانیا، مصر، سوئیس، دانمارک و ... قطعی شده است اما تاکنون پاسخ روشنی از خودروسازان آمریکایی دریافت نکرده‌ایم.

قربانی با اشاره به اینکه تحریم‌ها تاثیر نامطلوبی بر روند تولید صنعت خودرو ایران گذاشته است، افزود: اثر این تحریم‌ها بر عملکرد شرکای خارجی خودروسازان ایرانی به مراتب بیشتر بوده و موجب شده در سال‌های گذشته بخش زیادی از فرصت‌های شغلی آنها از بین برود.

وی ادامه داد: بسیاری از تحریم‌های صنعت خودرو ایران به هیچ وجه منطق قابل قبول ندارد زیرا این صنعت هیچ ربطی به فعالیت‌های هسته‌ای نداشته و در حال حاضر افزون بر 80 درصد فعالیت‌های مرتبط با صنعت خودرو ایران از سوی بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

قربانی با اشاره به استقبال گسترده خودروسازان چینی برای حضور در این همایش افزود: با توجه به مزیت‌هایی همچون زیرساخت‌های مناسب صنعت خودرو و قطعه‌سازی ایران، سطح نسبتا قابل قبول تکنولوژی و دانش فنی، منابع انسانی توانمند، ذخایر معدنی و انرژی ایران و دسترسی مناسب به بازارهای منطقه خاورمیانه فرصت‌های بسیار مناسبی برای مشارکت و همکاری خودروسازان بزرگ جهان با ایران وجود دارد.

دبیر همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران اظهار کرد: در این همایش علاوه بر مقامات داخلی ارائه شش سخنرانی از سوی میهمانان خارجی صورت می‌گیرد و در ادامه نیز بازدید از خطوط تولید دو خودروسازی بزرگ ایران و برخی از قطعه‌سازان داخلی برای میهمانان خارجی پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با برپایی این کنفرانس، نمایشگاه بین‌المللی قطعات و مجموعه‌های خودرو نیز در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برپا خواهد بود و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، میهمانان و هیات‌های خارجی حاضر در کنفرانس نیز می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

نخستین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران نهم آذرماه سال جاری مطابق با 30 نوامبر 2013 در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر