دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: 78980
تاریخ انتشار: 16 شهريور 1401 09:41
مدیر اسناد و پايگاه‌هاي آماري اطلاعاتي موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی گفت: در حال حاضر در سامانه ترینداک فارسی شده عبارت trindoc که این خود نیز، سرواژه عبارت Trade & Industry Doc است، (سامانه اسناد علمی مرتبط با حوزه صنعت، معدن و تجارت) نزدیک 5 هزار سند علمی منتشره از سوی موسسه وجود دارد که این اسناد، شامل طرح‌های تحقیقاتی، گزارش‌های پژوهشی، دیدگاه‌ها و اظهارنظرهای کارشناسی و مقالات علمی است.
به گزارش روابط عمومی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، مهدی رضایی در این¬باره افزود: همچنین حدود 6 هزار نفر با سطح تحصیلی دیپلم تا دکترای تخصصی و رشته‌های مختلف تحصیلاتی اعم از علوم انسانی، مهندسی، پزشکی و هنر عضو این سامانه هستند. افراد عضو هم از محققان بخش دولتی، مسئولان و سیاست‌گذاران و هم از فعالان بخش خصوصی، اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و دانشجویان و دانش‌پژوهان هستند.

وی اظهار کرد: برای دسترسی به مستندات علمی این موسسه، کافی است فقط در قسمت ثبت‌نام، عملیات ثبت‌نام صورت گیرد. بلافاصله پس از تکمیل و تائید مشخصات فرد متقاضی از سوی شخص خودش، کار ثبت‌نام پایان یافته و شخص یکی از کاربران سامانه ترینداک خواهد بود.

رضایی تصریح کرد: این سامانه دارای جستجوی پیشرفته هم هست. در قسمت جستجوی پیشرفته، امکان جستجوی مستندات علمی برحسب انواع مشخصات یک سند علمی وجود دارد.

وی با بیان اینکه هدف از تأسیس موسسه مطالعات و پژوهش¬های بازرگانی، انجام تحقیقات، جمع‌آوری آمار و اطلاعات، نشر اطلاعات تجاری و انجام پژوهش¬های لازم جهت تجزیه‌وتحلیل مسائل اقتصادی- بازرگانی داخلی و خارجی است افزود: چشم‌انداز این نهاد نیز تبدیل‌شدن به سازمانی پژوهشی به‌عنوان مرجع و نقطه اتكای تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری و تحول‌آفرینی در صنعت، معدن و تجارت است.

مدیر اسناد و پايگاه‌هاي آماري اطلاعاتي ادامه داد: برای اجرایی شدن اهداف و چشم‌انداز ذکر شده، این موسسه از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کند که سامانه اینترنتی «ترینداک»، یکی از این ابزارها است. 

وی از ویژگی های عمده این سامانه را دسترسی آسان، سریع، به‌موقع و رایگان محققین، دانش‌پژوهان، سیاست‌گذاران، فعالین اقتصادی و عموم به ‌همه مستندات پژوهشی موسسه ذکر کرد و گفت: مستندات پژوهشی این سامانه شامل  اقتصاد، تجارت، کسب-وکار، لجستیک و زنجیره تأمین، صنعت و معدن، حقوق و مدیریت کسب‌وکار و سطح پژوهشهای صورت گرفته نیز در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی است.

گفتنی است، علاقه مندان برای اطلاع از آخرین آثار و مستندات این موسسه می‌توانند سامانه ترینداک را در فضای مجازی به نشانی  http://trindoc.itsr.ir ، لینکداین: TrIn Doc، بلاگفا: trindoc.blogfa.com  و اینستاگرام: trindoc.itsr  دنبال کنند.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر