جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 78840
تاریخ انتشار: 08 شهريور 1401 14:44
مجلس: دولت برای صمت باید دو وزیر به مجلس معرفی کند!

فاطمی امین با کابینه خداحافظی می کند؟

برخی از نمایندگان مجلس می گویند: اگر رئیس جمهور دو وزیر را معرفی نکند قطعا استیضاح وزیر صمت در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.
درحالی که هنوز تکلیف تفکیک وزارت صمت مشخص نشده، بسیاری از نمایندگان مخالف فاطمی امین ساز استیضاح وزیر را باری دیگر کوک کرده‌اند.

«لطف الله سیاهکلی» عضو کمیسیون صنایع مجلس که از مخالفان سر سخت رضا فاطمی امین به شمار می رود، در اظهاراتی گفت: اگر رئیس جمهور دو وزیر را معرفی نکند قطعا استیضاح وزیر صمت در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت، علت هم این است که وزیر صمت در عملکرد خود واقعا موفق نبوده و در این مدت کاری هم نکرده است. 

عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: در نمایشگاه خودرویی هم که به تازگی برگزار شد، دیدیم که با استقبالی مواجه نشد و کسی هم بازدید نکرد. مگر چه تحولی در خودرو ایجاد شده، که حالا نمایشگاهش دیده شود؟ الان رسانه‌ها اطلاع رسانی می‌کنند و آگاهی مردم بالا رفته است و اینها را می‌فهمند. امروز دیگر نمی‌توان پنهان کاری کرد بلکه باید با مردم صادقانه گفت و گو و کرد و خدمات خوبی به آن‌ها ارائه داد. ما که نماینده مردم هستیم، به طور دائم در مردم می‌بینیم که وقتی با آن‌ها صادق باشیم، مردم هم پاسخ این رفتار صادقانه را می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: «من فکر می‌کنم که وزیر صمت همچنان در مجلس اقناع لازم را ایجاد نکرده است. ما در مجلس مصمم هستیم که اگر دو وزیر معرفی نشود، استیضاح وزیر صمت را در دستور کار مجلس قرار دهیم. چراکه ما به طور موقت و به درخواست آقای رئیسی لبیک گفتیم. 

درهمین راستا، و در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی سیاهکلی خطاب به قالیباف در خصوص تعلل دولت در تفکیک وزارت صمت گفت: آقای رئیس به محض اینکه شما از تریبون مجلس اعلام کردید رئیس جمهور خواستار مهلتی برای استیضاح وزیر است، ما کوتاه آمدیم ولی استیضاح از بین نرفته است و پابرجاست اگر دو وزیر معرفی نشوند من به عنوان یکی از استیضاح کنندگان خواستار اعلام وصول این موضوع هستم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به تذکر سیاهکلی در رابطه با آئین نامه واردات خودرو گفت: تکلیف آئین نامه‌ها روشن است و هر آئین نامه‌ای که در دولت تصویب شود حتماً به هیئت تطبیق می‌آید و اگر مغایرتی با قانون داشته باشد اشکالات آن گرفته شده و به دولت منعکس می‌شود تا اصلاح شوند کما اینکه موارد متعددی همچون قوانین مربوط به بازنشستگی این اتفاق درباره آنها افتاده است.

او همچنین در رابطه با موضوع استیضاح وزیر صمت و مهلت مجلس به دولت عنوان کرد: حرف رئیس جمهور همان نکته‌ای است که من از تریبون مجلس به آن اشاره کردم. با آقای حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور صحبت کردیم و او گفت آنچه من درباره وزارت صمت به رسانه‌ها گفتم معرفی یک وزیر نبوده و تیتر مصاحبه این طور انتخاب شده است و بنا شد این صحبت اصلاح شود.

این اظهارات در حالی مطرح می شود، که هنوز طرح تفکیک صمت در مجلس تعیین تکلیف نشده است. 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر