شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: 78827
تاریخ انتشار: 08 شهريور 1401 10:39
«نه هیچ تشویقی بی پایان است، نه هیچ به آغوش کشیدنی موندگار!» این شاید بهترین جمله برای ترجیع‌بندِ کتابِ «353 روز در ساختمان خیابان سئول» به قلمِ «شهاب‌الدین عزیزی خادم» باشد!
وقتی روز 10 اسفند 99 شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به عنوان رییس فدراسیون فوتبال انتخاب شد، کسی تصور نمی‌کرد که فوتبال ایران کمتر از دو سال بعد و در آستانه جام جهانی دوباره درگیر بلاتکلیفی باشد. با این حال تصمیمات عجیب غریب و پر از اشتباه عزیزی‌خادم باعث عزل او شد و حالا فدراسیون فوتبال در روز 8 شهریور ماه رییس جدید خودش را خواهد شناخت. مهدی تاج، میرشاد ماجدی و عزیزالله محمدی سه نامزد نهایی انتخابات فدراسیون هستند و آینده فوتبال در دستان یکی از این سه نفر رقم خواهد خورد. 

بازگشت مهدی تاج پس از استعفا در سال 98 به بهانه قلب‌درد و درست در روزهای اعلام رای پرونده مارک ویلموتس بزرگ‌ترین حاشیه انتخابات فدراسیون فوتبال است. حضور تاج با واکنش تند نمایندگان مجلس و بسیاری از اهالی فوتبال همراه شد و انتقادات زیادی را در پی داشت. نصرالله پژمان‌فر، رییس کمیسیون اصل 90 مجلس مدعی شد اگر تاج تایید صلاحیت شود، انتخابات را ابطال خواهد کرد! 

صحبت‌های او و قاضی‌زاده هاشمی در خصوص مهدی تاج و قرارداد مارک ویلموتس حتی واکنش بازیکنان تیم ملی را هم در پی داشت و آن‌ها با انتشار یک استوری جنجالی از نمایندگان مجلس بابت صحبت در خصوص مسائل فوتبالی انتقاد کردند. استوری که خیلی‌ها آن را به معنای حمایت ملی‌پوشان از مهدی تاج تعبیر کردند و حمید استیلی هم مدعی شد به بازیکنان تیم ملی وعده تغییر سرمربی داده شده است.

جدی‌ترین رقیب تاج در انتخابات فدراسیون فوتبال، میرشاد ماجدی است که پس از عزل عزیزی‌خادم سرپرستی فدراسیون را بر عهده گرفت. او در این مدت چند تصمیم مهم برای فدراسیون گرفته که شائبه مهندسی انتخابات را تقویت می‌کند. عزل حید بهاروند از ریاست سازمان لیگ، ابقای اسکوچیچ و حتی انتخاب آزمون و مرفاوی تصمیمات مهم ماجدی پس از ثبت نام در انتخابات بوده که باعث شده از همین حالا خیلی‌ها به این انتخابات بدبین شوند.

 اخیرا عبدالکاظم طالقانی هم از هیئت فوتبال خوزستان برکنار شده که از نگاه بعضی‌ها این اتفاق هم بی‌ربط به انتخابات 8 شهریور نیست. در این بین نکته مهم در خصوص حضور ماجدی این است که در تمام فدراسیون‌ها سرپرست حق حضور در انتخابات را ندارد و باید پیش از ثبت نام استعفا دهد اما ماجدی تا روز انتخابات، خودش مشغول چیدن برنامه مجمع بود که این نوعی بی‌عدالتی در حق سایر کاندیداها به حساب می‌آید.

برخلاف ماجدی و تاج که تا امروز حضور فعالی داشتند، عزیزالله محمدی هنوز هیچ صحبتی در خصوص نامزدی‌اش در انتخابات نکرده و فقط در یک فایل پی‌دی‌اف برنامه‌های خودش را برای حضور در فوتبال ارائه داده است. باید دید در نهایت روز 8 شهریور چه کسی به عنوان رییس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب خواهد شد و آیا پس از انتخابات فوتبال رنگ آرامش را خواهد دید؟
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر