جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 7837
تاریخ انتشار: 29 آبان 1392 10:16
حضور قطعی 20 کشور در همایش بین المللی صنعت خودرو
به گزارش راه مردم، ˈساسان قربانیˈ روز سه شنبه در جمع نمایندگان رسانه های خارجی فعال در ایران با بیان این که، در سال های گذشته قدرت های جهانی تلاش کرده اند محدودیت ها و تحریم هایی را علیه اقتصاد ایران اعمال کنند، گفت: نفس حضور در این همایش بزرگ تحریم نیست و یک فرصت بزرگ برای شناسایی ظرفیت های صنعت و بازار خودرو ایران محسوب می شود.
وی با بیان اینکه، هدف اصلی از برگزاری این همایش فقط اطلاع رسانی و معرفی ظرفیت ها است، افزود: با توجه به جوان بودن جمعیت ایران یک بازار جذاب برای تولید و عرضه خودرو مطابق با استانداردهای روز دنیا وجود دارد و در عین حال ایران از پتانسیل بالایی برای تسلط کامل بر بازار منطقه خاورمیانه برخوردار است و این مسئله یک فرصت استثنایی برای تمام خودروسازان و قطعه سازان جهان به شمار می رود.

دبیر همایش بین المللی صنعت خودرو ایران، اظهار داشت: تاکنون حضور هیات هایی از فرانسه، ژاپن، آلمان، ایتالیا، ترکیه، انگلیس، چین، هندوستان، جمهوری چک، کره جنوبی، اسپانیا، مصر، سوئیس، دانمارک و برخی کشورهای دیگر قطعی شده است، اما تاکنون پاسخ روشنی از خودروسازان آمریکایی دریافت نکرده ایم.

قربانی با اشاره به اینکه، تحریم ها تاثیر نامطلوبی بر روند تولید صنعت خودرو ایران گذاشته است، افزود: اثر این تحریم ها بر عملکرد شرکای خارجی خودروسازان ایرانی به مراتب بیشتر بوده و موجب شده است تا در سال های گذشته بخش زیادی از فرصت های شغلی آنها از بین برود.

وی اضافه کرد: بسیاری از تحریم های صنعت خودرو ایران به هیچ وجه منطق قابل قبول ندارد، زیرا این صنعت هیچ ربطی به فعالیت های هسته ای نداشته و در حال حاضر افزون بر 80 درصد فعالیت های مرتبط با صنعت خودرو ایران از سوی بخش خصوصی صورت می گیرد.

دبیر همایش بین المللی صنعت ایران با توجه به اینکه، یکی از مهمترین سئوالات قابل طرح در این همایش همین موضوع تحریم صنعت خودرو خواهد بود، متذکر شد: در این همایش تلاش خواهد شد تا راه کارهای توسعه همکاری بین خودروسازان ایرانی و دیگر خودروسازان جهان بررسی شود.

قربانی با اشاره به استقبال گسترده خودروسازان چینی برای حضور در این همایش افزود: با توجه به مزیت هایی همچون زیرساخت های مناسب صنعت خودرو و قطعه سازی ایران، سطح نسبتا قابل قبول تکنولوژی و دانش فنی، منابع انسانی توانمند، ذخایر معدنی و انرژی ایران و همچنین دسترسی مناسب به بازارهای منطقه خاورمیانه فرصت های بسیار مناسبی برای مشارکت و همکاری خودروسازان بزرگ جهان با ایران وجود دارد.

وی با توجه به تلاش های دولت و شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بر پایی این همایش بین المللی اذعان کرد: صنعت خودرو ایران تجربه تولید 1.6 میلیون دستگاه خودرو در سال را در کارنامه خود دارد و به لحاظ زیرساخت های موجود در صنعت قطعه سازی بدون شک ایران در بین پنج کشور طراز اول جهان قرار دارد.

دبیر همایش بین المللی صنعت خودرو ایران اظهار کرد: در این همایش علاوه بر مقامات داخلی ارائه شش سخنرانی از سوی میهمانان خارجی پیش بینی شده و در ادامه نیز بازدید از خطوط تولید دو خودروسازی بزرگ ایران و همچنین برخی از قطعه سازان داخلی برای میهمانان خارجی پیش بینی شده است.

قربانی افزود: همزمان با بر پایی این کنفرانس، نمایشگاه بین المللی قطعات و مجموعه های خودرو نیز در محل دائمی نمایشگاههای تهران بر پا خواهد بود و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، میهمانان و هیات های خارجی حاضر در کنفرانس نیز می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

کنفرانس بین المللی صنعت خودرو ایران نهم آذر ماه سال جاری مطابق با 30 نوامبر 2013 در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران بر پا خواهد شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر