پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 77951
تاریخ انتشار: 24 تير 1401 19:38
چهارمین مرد ثروتمند جهان گفته است که «متعهد» است تا دارایی‌های خود را به جامعه بازگرداند.
بیل گیتس بار دیگر متعهد شد ثروت خود را ببخشد و افزود که در نهایت از فهرست ثروتمندان جهان خارج خواهد شد.

به گزارش بی بی سی، بنیانگذار مایکروسافت اعلام کرده که ۲۰ میلیارد دلار (۱۷ میلیارد پوند) به صندوق خیریه خود اهدا خواهد کرد.

چهارمین مرد ثروتمند جهان گفته است که «متعهد» است تا دارایی‌های خود را به جامعه بازگرداند.

گیتس اولین بار در سال ۲۰۱۰ اعلام کرد که دارایی‌های خود را خواهد بخشید، اما از آن زمان تاکنون دارایی خالص او بیش از دو برابر شده است.

براساس گزارش مجله فوربس، ارزش دارایی‌های او در حال حاضر ۱۱۸ میلیارد دلار برآورد شده است، اما پس از کمک او در ماه ژوئیه به بنیاد خیریه بیل و ملینا گیتس به میزان قابل توجهی از ثروت او کاسته می‌شود.

بیل گیتس این بنیاد خیریه را در سال ۲۰۰۰ به همراه همسر سابقش تاسیس کرد.

گیتس در توییتی گفته که این بنیاد به دلیل «شکست‌های جهانی» اخیر در موضوعاتی نظیر همه گیری کووید، جنگ اوکراین و بحران آب و هوایی، هزینه‌های خود را از ۶ میلیارد دلار در سال به ۹ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۶ افزایش می‌دهد.

او همچنین گفت: «در حالی که به آینده نگاه می کنم، قصد دارم تقریبا تمام دارایی خود را در اختیار بنیاد بگذارم. من در لیست ثروتمندترین افراد جهان، پایین می‌روم و در نهایت از این لیست خارج می‌شوم.»

آقای گیتس افزوده: «من موظفم منابعم را به روش هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش رنج و بهبود زندگی داشته باشد به جامعه بازگردانم. امیدوارم دیگرانی که از نظر ثروت در موقعیتی بالا قرار دارند، در این لحظه گام بردارند.»

بنیاد گیتس در کشورها برای ریشه کنی بیماری‌هایی نظیر مالاریا، بهبود آموزش و مقابله با شرایط نامساعد بهداشت کار می‌کند.

تصور می‌شود که این دومین بنیاد خیریه بزرگ جهان با دارایی ۴۹.۸ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۰ بوده که از سوی خیرین ثروتمند دیگری نظیر وارن بافت سرمایه گذار میلیاردر حمایت می‌شود.

اگر چه این بنیاد فعالیت‌های زادی انجام داده، اما برخی، نگرانی‌هایی اخلاقی را در مورد تاثیرگذاری زیاد آن عنوان کرده‌اند.

بنیاد گیتس، بزرگ ترین کمک کننده خصوصی به سازمان بهداشت جهانی است. این بنیاد پس از آمریکا با اهدای سالانه خود در سال ۲۰۱۸، در رتبه دوم قرار گرفت.

نگرانی‌ها در مورد این موضوع پس از تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر قطع کمک‌های مالی به این نهاد بیشتر شد.

بیل گیتس بین سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰ و بار دیگر ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷، از سوی فوربس به عنوان ثروتمندترین فرد جهان معرفی شد.

جف بزوس، بنیانگذار آمازون در سال ۲۰۱۷، این عنوان را از او گرفت و ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا در سال ۲۰۲۲ هم در حال حاضر با قرار گرفتن درجایگاه اول این رتبه را از بیل گیتس گرفته است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر