چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - June 26 2024
کد خبر: 77508
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1401 12:59
بازار خودرو همچنان منتظر جزئیات طرح واردات خودرو است!

کدام خودرو بیشتر گران شده است؟

بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از افزایش قیمت‌ها در این بازار در هفته گذشته است؛

به گزارش راه امروز: بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو از افزایشی شدن روند قیمت‌ها در بازار خودرو در روزهای پایانی هفته گذشته حکایت دارد. 

ارزیابی ها نشان می دهد، در بین خودروهای پراید موجود در بازار مدل ۱۱۱ ان از ۲۰۳ میلیون تومان در ابتدای هفته به ۲۰۴ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۳۱ آن نیز از ۱۸۲ میلیون تومان به ۱۸۴ میلیون تومان رسیده است .

مدل ۱۵۱ سال ۱۴۰۱ آن نیز در این مدت ۲ میلیون تومان گران شده است و ۱۸۷ میلیون تومان قیمت خورده است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز با افزایش قیمت ۲ میلیون تومانی به قیمت ۱۷۸ میلیون تومان رسیده است.

خودروهای پژو نیز در این مدت از افزایش قیمت‌ها در امان نبوده‌اند؛ به طوری که پژو ۲۰۰۸ مدل ۱۳۹۸ از یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان در ابتدای هفته به یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان  درپایان هفته رسیده است.
 
مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز در این مدت ۲۰ میلیون تومان گران شده است و یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز در این مدت گران شده است و مدل ۱۳۹۹ آن از ۲۸۳ میلیون تومان در ابتدای هفته به ۲۸۴ میلیون تومان رسیده است.

مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز از ۲۹۳ میلیون تومان در ابتدای هفته به ۲۹۵ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز در این مدت ۲ میلیون تومان گران شده است و در حال حاضر ۳۰۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

خودروهای تیبا، سمند و دنا نیز در این مدت از نوسانات صعودی قیمتی در امان نبوده‌اند؛ به طوری که تیبا ۲ مدل ۱۴۰۱ از ۲۰۴ میلیون تومان در ابتدای هفته امروز به ۲۰۵ میلیون تومان رسیده است و سمند LX ساده مدل ۱۴۰۱ از ۳۰۵ میلیون تومان در ابتدای هفته به ۳۰۸ میلیون تومان در پایان هفته رسیده است و دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز از ۴۰۱ میلیون تومان در ابتدای هفته امروز به ۴۰۶ میلیون تومان رسیده است.

تغییر قیمتی فقط در یک خودرو!
در همین حال، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران ضمن تاکید بر اینکه، بازار خودرو همچنان در آرامش نسبی به سر می‌برد و جز خریدار دارای فوریت برای خرید، افراد به بازار مراجعه نمی‌کنند، از بی‌اعتنایی این بازار به نوسان‌های افزایشی در بازار ارز طی یک هفته اخیر خبر داد.

سعید موتمنی اظهار کرد: در مجموع یک هفته گذشته تغییر قیمتی در بازار خودرو (جز پژو پارس) دیده نشد و قیمت‌ها مانند هفته گذشته بودند و بازار خودرو همچنان آرام است. تنها پژو پارس ۴ تا ۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است که آن هم به‌سبب عرضه کمتر این خودرو در این هفته بوده و کمتر از این خودرو فاکتور شده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران عنوان کرده که بازار خودرو همچنان منتظر جزئیات طرح واردات خودرو است. در حال حاضر تنها افرادی که نیاز فوری به خودرو داشته باشند، برای خرید از بازار اقدام می‌کنند و افرادی که نیاز فوری به خودرو نداشته باشند، منتظر هستند تا اثرات واردات خودرو بر بازار آزاد مشخص شود. 

به گفته او، در هر صورت بازار به‌ نوعی دارای رکود است. در هر صورت فروشنده زمانی که نرخ ارز افزایش داشته باشد، تمایل دارد قیمت‌ها را بالا ببرد اما مشتری هم طالب نیست و خریداری وجود ندارد.

موتمنی در عین حال معتقد است که علیرغم اینکه بازار ارز در این هفته با نوسان‌های افزایشی همراه بود اما بازار خودرو تحت تاثیر این نوسان‌ها قرار نگرفت و افزایش نرخ ارز تاثیری در قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی نداشت. 

او ادامه داد: ضمن اینکه بازار برای خودروهای وارداتی نیز ضعیف بود و مشتری بسیار کم است. علت افزایش تنها پژو پارس هم می‌تواند به این دلیل باشد که این هفته این خودرو فاکتور نشده و احتمالا عرضه کمی داشته است؛ لذا در بازار کمتر بوده و منجر به بالا رفتن قیمت آن شده است.

اما به گفته موتمنی، در حال حاضر پژو پارس ۳۱۸ میلیون تومان قیمت دارد که به نسبت ابتدای هفته که در محدوده ۳۱۳ میلیون تومان بود، حدودا چهار الی پنج میلیون تومان نوسان افزایشی داشته است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر