شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: 77483
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1401 23:49
چرا ورق در بازار خودرو برگشت؟

قیمت‌ خودرو خیز برداشت

در شرایطی هفته‌های گذشته روند قیمت‌ها در بازار خودرو برای اولین بار در سال جاری ریزشی شده بود، طولی نکشید تا ورق در بازار خودرو برگشت و افزایش قیمت‌ها شتاب بیشتری گرفتند.

به گزارش راه امروز - نسترن ساکی: در روزهای اخیر اکثر خودروهای موجود در بازار افزایش قیمت‌ها را تجربه کردند؛ پراید ۱۱۱ یک میلیون تومان گران شد و مدل ۱۳۱ آن نیز افزایش قیمت مشابهی را تجربه کرد و در این بین مدل‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ پراید ۱۵۱ در روزهای اخیر ۲ میلیون تومان گران شدند.

خودروهای پژو نیز در این مدت از افزایش قیمت‌ها در امان نبودند؛ به طوریکه بررسی نوسانات قیمتی از خیز قیمت‌ها در 24 ساعت گذشته در بین خودروهای پراید، دنا، پژو و سمند حکایت دارد. 

روند نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از خیز قیمت خودرو در بازار طی 48ساعت گذشته است؛ در بین خودروهای پراید موجود در بازار مدل ۱۱۱ آن از ۲۰۳ میلیون تومان در روزهای گذشته، دیروز به ۲۰۴ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۳۱ آن نیز از ۱۸۲ میلیون تومان روزهای گذشته به ۱۸۳ میلیون تومان در روز چهارشنبه رسیده است.

خودروهای پژو نیز در این مدت از افزایش قیمت‌ها در امان نمانده‌اند به طوری که پژو ۲۰۰۸ مدل ۱۳۹۸ از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در روزهای گذشته اکنون به یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز از یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان رسیده است.

خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۳۹۹ نیز طی روزهای گذشته دچار نوسان شده است، به طوریکه قمیت این مدل خودرو از  ۲۸۳ میلیون تومان در روزهای گذشته به ۲۸۴ میلیون تومان افزایش یافته است.  همچنین مدل ۱۴۰۰ این خودرو در این مدت یک میلیون تومان گران شده است و ۲۹۴ میلیون تومان قیمت خورده است. از طرفی، مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز از ۳۰۳ میلیون تومان در روزهای گذشته به ۳۰۴ میلیون تومان افزایش یافته است.   خودروهای دنا نیز در این مدت گران شدند به طوریکه دنا معمولی مدل ۱۴۰۰ از ۳۹۰ میلیون تومان به ۳۹۲ میلیون تومان رسیده است. همچنین مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز در این مدت ۲ میلیون تومان گران شده و ۴۰۶ میلیون تومان قیمت خورده است.

بازار خودرو از جمله بازارهایی است که همواره با تاخیر به نوسانات نرخ ارز پاسخ می‌دهد؛ در روزهای گذشته نرخ دلار در بازار آزاد از ۳۳ هزار تومان نیز عبور کرد و همسو با سقوط ارزش ریال پس از گذشت چند روز روند قیمت‌ها در بازار خودرو صعودی شد.

با شتاب گرفتن افزایش قیمت دلار اقداماتی از سوی بانک مرکزی برای افزایش عرضه ارز از سوی صادرکننندگان صورت گرفت و نرخ ارز در روز گذشته به کانال ۳۲ هزار تومانی بازگشت.

با این وجود فعالان بازار می گویند به طور معمول،‌ چنین برخوردهایی با معامله گران تنها در کوتاه مدت،‌ قیمت دلار را تحت تاثیر قرار می دهد و در میان مدت، بار دیگر تقاضا در صورت عدم اصلاح انتظارات به بازار بازخواهد گشت.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر