يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - September 29 2024
کد خبر: 77423
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1401 17:11
سرمایه گذاری در فارکس به عنوان بزرگترین بازار مالی دنیا، فرصتی است که با استفاده از آن می‌توانید تغییر بزرگی در زندگی خود ایجاد کنید.
برای شروع سرمایه گذاری در فارکس (برای آشنایی با فارکس می توانید این مطلب https://amoozesh-boors.com/fa/article/forex
 را بخوانید) کافی است با استفاده از پلتفرم های رایگان به یادگیری مفاهیم معامله گری بپردازید و بعد از آن با انتخاب یک بروکر معتبر کار معامله گری در فارکس را شروع کنید. اما از کجا و با کدام پلتفرم می توان سرمایه گذاری در فارکس را آغاز کرد؟ 

برای این کار می توانید از آموزش رایگان تریدینگ ویوTradingview یا Metatraderو مفاهیم پایه استفاده کنید.پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا جوابِ پرسشِ چگونه در فارکس سرمایه گذاری کنیم را پیدا کنید.

راز سرمایه گذاری موفق در آموزش صحیح است
 
ممکن است این جمله به نظرتان بدیهی و واضح باشد که آموزش اصولی، راز یک سرمایه گذاری موفق است ولی با این وجود افراد زیادی هستند که با سهل انگاری خود، بخش آموزش و یادگیری کاربردیِ فارکس را نادیده می گیرند و ضررهای بسیار زیادی را متحمل می شوند.
آموزشی که در این مقاله مد نظر ماست یک آموزش اصولی و کاربردی است. به عبارت دیگر شما باید ابتدا از مفاهیم مهمی چون خطوط روند، حمایت و مقاومت، کانال ها، الگوهای شمعی ژاپنی و الگوهای کلاسیک قیمتی استفاده کنید.

این مفاهیم در تحلیل تکنیکال پایه و اساس استراتژی های معاملاتی شما در آینده را شکل می دهند بنابراین بهتر است برای یادگیری آن ها وقت کافی اختصاص بدهید. برای یادگیری این مفاهیم نمی توان تنها به سایت ها و کتاب های تحلیل تکنیکال رجوع کرد.

شما باید بتوانید در عمل و در بستر یک پلتفرم معاملاتی یا تحلیلی، این مفاهیم را یاد گرفته و نحوه شناسایی درست آن ها در نمودارهای قیمتی را تشخیص دهید اما برای این کار کدام پلتفرم مناسب تر است؛ تریدینگ ویو یا متاتریدر؟

با پلتفرم های رایگان، به یادگیری خود سرعت بخشید
 
تریدینگ ویو و متاتریدر دو پلتفرمی هستند که به شکل رایگان در اختیار همه قرار گرفته اند. شما می توانید با استفاده از آموزش رایگان متاتریدرMetatrader و TradingView‌ کار کردن با این دو پلتفرم محبوب را در کوتاه ترین زمان ممکن یاد بگیرید و دانش تکنیکال خود را با استفاده از چارت های ارائه شده در این دو پلتفرم در عمل محک بزنید.

برای کار با تریدینگ ویو می توانید در آن ثبت نام کرده و با استفاده از اکانت رایگان، تحلیل تکنیکال خود را شروع کنید. در این پلفترم، می توانید به انواع نمادهای معاملاتی مثل جفت ارزهای فارکس، طلا، نقره، نفت، گاز، اوراق قرضه، معاملات آتی، سهام، شاخص ها و ارزهای دیجیتال دسترسی داشته باشید.

یک نکته مهم که به هنگام استفاده از سایت تریدینگ ویو باید به آن دقت داشته باشید این است که با استفاده از اکانت رایگان این سایت فقط می توانید از سه اندیکاتور به شکل همزمان در نمودار قیمت استفاده کنید و اگر بخواهید بیشتر از این تعداد اندیکاتور را روی چارت خود داشته باشید باید یکی از اکانت های پرو، پرو پلاس یا پریمیوم را خریداری کنید.

البته برای شما که در مرحله یادگیری هستید استفاده از سه اندیکاتور به طور همزمان کافی است. خیلی از تریدرهای حرفه‌ای هم از اندیکاتورهای کمی استفاده می کنند چون معتقدند با استفاده همزمان از اندیکاتورهای مختلف در چارت قیمت، تمرکزشان را از دست می دهند. پس در نهایت می توان گفت که با استفاده از اکانت رایگان تریدینگ ویو بسیاری از نیازهای مهم تان رفع می شود.
از طرف دیگر می توانید از نرم افزار متاتریدر برای کارهای تحلیلی و آموزشی خود استفاده کنید. برای استفاده از متاتریدر هم کافی است از طریق بروکر خود نرم افزار آن را دانلود کنید.

متاتریدر که توسط کاربران زیادی در دنیا استفاده می شود با داشتن اندیکاتورهای متنوع، ابزارهای رسم خطوط و اُردر گذاری یا ثبت سفارش فقط با یک کلیک یکی از کاربردی ترین پلتفرم های تحلیل تکنیکال در فارکس به شمار می آید.

این نرم افزار قابلیت افزودن اندیکاتورها و اکسپرت های جدید را هم دارد و با داشتن محیط کاربری ساده، باعث تمرکز بیشتر تریدرها روی تغییرات قیمت می شود.

 در مقایسه میان متاتریدر و تریدینگ ویو می توان به این نکات اشاره کرد:
تعداد اندیکاتورهای تریدینگ ویو بیشتر از متاتریدر است .
با استفاده از متاتریدر می توانید مستقیما سفارش خرید و فروش ثبت کنید اما این امکان در تریدینگ ویو فقط برای تعداد اندکی از بروکرها وجود دارد.
ایجاد تنظیمات شخصی در تریدینگ ویو نسبت به متاتریدر راحت تر است.
متاتریدر هنوز هم پلتفرم محبوب تریدرهای فارکس در دنیاست و ممکن است اکسپرت های مخصوص به آن را در تریدینگ ویو پیدا نکنید.

با انتخاب یک بروکر معتبر راه ورود به فارکس را هموار کنید

زمانی که تمام مراحل آموزشی را با موفقیت پشت سر گذاشتید و به اندازه کافی در حساب های دمو تمرین کردید می توانید با انتخاب یک بروکر که سابقه خوبی در فارکس داشته باشد و علاوه بر آن خدماتش را به ایرانیان هم ارائه بدهد وارد دنیای معاملات واقعی در فارکس بشوید. 

در انتخاب بروکر علاوه بر سابقه خوب باید به موارد دیگری مثل داشتن مجوز از یک نهاد معتبر هم دقت کنید. اگر بروکر شما از یک نهاد معتبر، مجوز گرفته باشد خیالتان از بابت سپردن سرمایه به بروکر راحت می شود چون با این روش می توانید مطمئن شوید که بروکر کلاهبردار نیست و در صورت ورشکستگی، خسارت شما را جبران می کند.

البته لازم نیست عجله کرده و از تمام سرمایه خود در اولین ورودتان به فارکس، استفاده کنید. در قدم اول باید از حساب های سِنتی (Cent) شروع کنید یا اکانت خود را با مبالغ اندکی به دلار شارژ کنید و برای حدود یک ماه با همین پول معامله کنید.

برای بررسی و مقایسه انواع بروکرهای فارکس می توانید به آدرس اینترنتی https://amoozesh-boors.com/fa/brokerw مراجعه کنید.

وقتی توانستید طی یک ماه یا ۳۰ معامله پشت هم به درصد بالایی از معاملات موفق برسید، زمان شارژ دوباره حساب به مقداری کمی بیشتر از دفعه قبل فرا می رسد. با این شیوه می توانید از درصد موفق معاملات یا نرخ بُرد(Win Rate) خود مطمئن شده و هر بار مقدار سرمایه خود را بیشتر کنید.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که بسیاری از معامله گران می توانند با سرمایه ۵۰۰ دلاری نرخ بُرد بالایی داشته باشند اما زمانی که یکدفعه سرمایه خود را به۵۰۰۰ دلار تغییر می دهند درصد معاملات موفق شان کمتر می شود و حتی ممکن است با برآیند کاری ضررده پس از یک ماه کار کردن رو به رو شوند. پس سعی کنید به تدریج سرمایه خود را بیشتر کنید.

در این نوشته از آموزش فارکس شروع کردیم و پلتفرم های رایگان معامله گری و تحلیل کردن را به شما معرفی کردیم. بعد از آن راه ورود به فارکس را که همان ثبت نام در یک بروکر معتبر است به شما نشان دادیم و در نهایت روش اضافه کردن تدریجی سرمایه برای سودآوری مستمر را به شما آموزش دادیم. امیدواریم که توانسته باشیم با این مقاله بخشی از جواب به پرسشِ چگونه در فارکس سرمایه گذاری کنیم را داده باشیم.

منبع: مجموعه آموزش بورس

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر