چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 15 2024
کد خبر: 77266
تاریخ انتشار: 16 خرداد 1401 17:33
با هدف ایجاد منطقه آزاد مشترک ایران و سوریه، نشست مشترکی با حضور «ایاد کوسا» مدیرکل مناطق آزاد سوریه و هیات همراه با «سعید محمد» مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در محل دبیرخانه شورایعالی برگزار شد.
افزایش تعاملات تجاری، توسعه اقتصادی و مراودات سرمایه گذاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه را می توان از مهم ترین اهداف این نشست عنوان کرد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در این نشست گفت: افزایش سرمایه گذاری، تولید و صادرات از اهداف اصلی ما است که باید در این تفاهم نامه به آن اهتمام ویژه داشته باشیم.

سعید محمد با بیان اینکه دو کشور ایران و سوریه همسو و همفکر هستند افزود: ما به دنبال ایجاد افزایش ارتباط تجاری بین دوکشور هستیم. همانطور که در زمان جنگ در کنار هم بودیم در زمان صلح و سازندگی هم باید در کنار هم باشیم.

وی در ادامه به تفاهم نامه همکاری های اقتصادی ایران و سوریه در مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: یکی از بندهای این تفاهم نامه ایجاد منطقه آزاد مشترک بین ایران و سوریه است، برای انجام آن پیگیری های زیادی انجام شده، هماهنگی های لازم با وزارت امور خارجه صورت گرفت و متن پیشنهادی یادداشت تفاهم نامه هم برای این وزارتخانه ارسال شده است. مشاور رییس جمهور اظهار داشت: چنانچه گام های مثبتی از سمت طرفین برداشته شود، شاهد رونق اقتصادی ایران و سوریه خواهیم بود و این همان چیزی است که رهبران دو کشور پیگیر آن هستند.

مدیرکل مناطق آزاد کشور سوریه نیز در این نشست بر منافع دو کشور تاکید کرد و گفت: علاقمند به حضور سرمایه گذاران ایرانی در کشور سوریه هستیم، پیگیری های لازم بر اساس قوانین و مقررات کشور سوریه برای ایجاد منطقه آزاد مشترک انجام خواهد شد.

ایاد کوسا با اشاره به اینکه مانعی برای ایجاد منطقه آزاد مشترک نداریم، افزود: دولت سوریه با تمام امکانات، آماده هرگونه همکاری برای بررسی و رفع هر مشکلی در این خصوص است. وی با بیان اینکه معافیت های مالیاتی در مناطق آزاد سوریه نامحدود است افزود: سرمایه گذارانی که تمایل به حضور در مناطق آزاد سوریه را دارند تا زمانی که در این مناطق حضور داشته باشند از معافیت مالیاتی برخوردار هستند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر