سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: 77146
تاریخ انتشار: 10 خرداد 1401 13:30
موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی دومین شماره فصلنامه تخصصی اقتصادی، صنعتی و تجاری «سیاست ­پژوهی بازرگانی و توسعه» را در قالب ویژه نامه «مرکز شماره گذاری کالا و خدمات ایران» منتشر کرد.
عناوین فصول شماره دوم این فصلنامه عبارتند از: 1- آشنایی با مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران، 2- کدینگ و بارکد: تعاریف و مزیت ها، 3- قابلیت­ های GS1 در ارتقاء عملکرد زنجیره تأمین، 4- قابلیت­ های GS1 در ارتقاء عملکرد بخش صنعت، 5- قابلیت­ های GS1 در مقابله با پاندمی، 6- گزارش­ های منتخب موسسه در سال 1400 و 7- کتابنامه.

دکتر احمد تشکینی مدیرمسئول محترم فصلنامه در بخشی از یادداشت خود نوشته اند: "دومین شماره فصلنامه، ویژه­ نامه ­ای است که به ماموریت­ ها و کارکردهای مرکز ملی شماره­ گذاری کالا و خدمات ایران اختصاص یافته است. این شماره از فصلنامه ماموریت ­های مرکز ملی شماره­ گذاری کالا و خدمات ایران را به عنوان موسسه ­ای دانش ­بنیان و نماینده سازمان جهانی GS1 در ایران مورد تاکید قرار می­ دهد. این سازمان جهانی امروز پرکاربردترین سیستم استاندارد در حوزه زنجیره تامین در جهان بوده، کارکردهای آن از ارتقاء بهره­­ وری فعالیت­ های صنعتی، توزیعی و لجستیکی فراتر رفته و به اثربخشی موثر در مقابله با پاندمی کرونا یا کمک به جلوگیری از ناپایداری تامین اقلام اساسی طی بحران اوکراین رسیده است.


همچنین امین مالکی در بخش سخن سردبیر آورده است: "امروز، فرایندهای نوین رایانه­ای، شبکه ­ها و پایگاه­ های اطلاعاتی، ماهیت جدیدی به نظام اقتصادی کشورها و مفهوم رشد اقتصادی آنها داده ­اند. در این فضا دیگر ایجاد فرصت­ های جدید، نیازمند کنش­ هایی است که با فناوری­ های برتر سازگارتر باشند و GS1 به عنوان زبان مشترک بارکدها، نقش مهمی در این فضای جدید ایفا می­ کند. برآوردها نشان می ­دهد که بهبود فرایندی مستقیم ناشی از GS1 توانسته سالانه تا ۵۰۰ میلیون دلار بر تولید ناخالص داخلی کشورها بیافزاید.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت نسخه الکترونیکی فصلنامه به فروشگاه ­های عرضه اینترنتی مطرح و برای نسخه چاپی به فروشگاه ­های شرکت چاپ و نشر بازرگانی مراجعه فرمایند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر