پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: 77016
تاریخ انتشار: 04 خرداد 1401 13:54
معاون وزیر صمت و رییس کل سازمان توسعه تجارت با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه تجارت با روسیه در ایران، از حذف بروکراسی های اداری سر راه تجارت با این کشور خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت، علیرضا پیمان پاک صبح امروز در همایش مشترک تجاری ایران و روسیه در سخنانی بر ضرورت حذف بروکراسی های اداری بر سر راه تجارت میان ۲ کشور تاکید کرد.

وی گفت: با دستور رییس جمهور کارگروه ویژه ای در ایران تشکیل شده که وظیفه هماهنگی تمام دستگاه ها در موضوع تجارت با روسیه را بر عهده خواهد داشت.

معاون وزیر صمت ادامه داد: هدف اصلی کارگروه تقویت و حمایت از تجارت با روسیه است که با حذف بروکراسی های اداری محقق می شود.

وی با درخواست از طرف روسی جهت حذف این بروکراسی ها در کشور روسیه افزود: موضوع دیگر در تجارت بین ۲ کشور موضوع مبادلات بانکی و مالی مشترک است که با توجه به تحریم سیستم بانکی هر دو کشور، ال سی های مشترک می تواند زمینه را برای رونق تجارت مهیا کند.

پیمان پاک حمایت و پشتیبانی از تجارت با روسیه را از برنامه اصلی های دولت خواند و گفت: با به ثمر رسیدن منطقه آزاد تجارت اوراسیا، حل مسائل گمرکی، اعزام هیأت های تجاری و برپایی نمایشگاه های تخصصی این مهم محقق می شود.

وی یاداور شد: در تجارت با روسیه متاسفانه آنچه مشخص است فقدان رابطه مستقیم تجار دو کشور با یکدیگر است که همیشه شرکت یا کشور ثالثی در میان بوده است.

رییس کل سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: قدم بزرگ در رونق تجارت حذف واسطه ها و ایجاد ارتباط مستقیم تجار دو کشور است.

در این همایش، فاطمی امین وزیر صمت، معاون نخست وزیر روسیه، رییس مرکز صادرات روسیه، سفرای ۲ کشور، معاون وزارت خارجه ج.ا.ا و جمعی از تجار ۲ کشور حاضر بودند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر