دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: 76975
تاریخ انتشار: 02 خرداد 1401 14:37
گوشی آیفون 13 پرومکس به 63 میلیون رسید!

واکنش آیفون به ممنوعیت واردات

با اعلام شدن ممنوعیت واردات آیفون قیمت این مدل گوشی‌ موبایل در بازار تلفن‌همراه با تغییرات بخصوصی همراه شد، به طوریکه قیمت آیفون 13 پرومکس نسخه یک ترابایت با رشد چهار میلیونی درقیاس با هفته قبل به ۶۳ میلیون رسید
به گزارش راه امروز - نسترن ساکی: هفته گذشته بود که در پی گزارشاتی ثبت سفارش گوشی آیفون متوقف شد و واردکنندگان در زمان مراجعه به سامانه برای ثبت سفارش و تامین ارز وارداتی آن، با پیغامی مواجه شدند. در این پیغام تاکید شده بود که ثبت سفارش گوشی برند اپل تا 31 اردبیهشت امکان‌پذیر نیست و حالا از یک روز پس از مهلت زمانی اعلام شده، پیغام جدیدی برای واردکنندگان ارسال شده از انتقال این مدل گوشی به گروه کالایی 27 حکایت دارد. به این ترتیب با لوکس تلقی شدن این گوشی، جلوی واردات آن گرفته می‌شود.

نکته ای که در این میان قابل توجه است این است که در بازار تلفن‌همراه می‌توان شاهد برند‌های دیگر مانند سامسونگ بود که دارای قیمتی مشابه و حتی گاها بالاتر از آیفون هستند و اینکه شرایط این برندها در مصرف منابع ارزی کشور مشابه است. اما سیاستگذاران فعلا محدودیتی برای این گوشی‌ها تعریف نکرده اند. قیمت مدل‌های آیفون در حال حاضر به دلیل ناموجود بودن در بسیاری از فروشگاه‌ها قابل استعلام نیست اما در صورت موجود بودن در بازار با اختلاف قیمتی 6 میلیون تومانی نسبت به قیمت قبلی خود عرضه می‌شوند.

از بازار چه خبر؟ 
خرید آیفون 13 پرو مکس با فضای ذخیره‌سازی یک ترابایت ۶۳ میلیون تومان هزینه دارد. فروشنده‌های موبایل روز یکشنبه اول خرداد این رقم را بابت آیفون 13 پرومکس نسخه یک ترابایت دریافت کردند، اما هفته قبل این مدل کمتر از ۶۰ میلیون تومان قیمت داشت. راز افزایش قیمت آیفون تاحدود زیادی به ماجرای ممنوعیت واردات آن مربوط می‌شود. درحالی که تصور می‌شد ممنوعیت واردات گوشی‌های آیفون تا پایان اردیبهشت به شکل موقت خواهد بود، اما روز یکشنبه آب پاکی روی دست وارد‌کنندگان آن ریخته شد. گفته می‌شود به‌خاطر قرار گرفتن اپل در گروه ۲۷ که شامل کالا‌های لوکس و غیرضروری می‌شود، امکان ثبت سفارش آن در سامانه جامع تجارت وجود ندارد. وزارت صمت به‌عنوان نهاد بالادستی هنوز به این ماجرا ورود نکرده، اما رصد بازار موبایل از افزایش قیمت آیفون حکایت دارد.

قیمت آیفون 13 پرومکس؛ ۴۰ تا ۶۳ میلیون
به گزارش فرارو، خرید آیفون 13 پرو مکس می‌تواند بیشتر از ۶۰ میلیون تومان هزینه داشته باشد. قیمت آیفون 13 پرو مکس نسخه یک ترابایت یکشنبه اول خرداد در برخی از موبایل‌فروشی‌های تهران حدود ۶۳ تا ۶۴ میلیون تومان بود. این رقم در حالی بابت خرید آیفون 13 پرو مکس رد و بدل می‌شود که یک هفته قبل این مدل را می‌شد با ۵۹ میلیون تومان خریداری کرد.

 خرید آیفون 13 پرو مکس با فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایت، ۱۰ میلیون تومان کمتر تمام می‌شود. فروشنده‌های موبایل در اولین روز خرداد امسال رقم ۵۳ میلیون تومان را برای این نسخه از آیفون 13 پرو مکس درنظر گرفته‌اند. 

اگر دنبال خرید آیفون 13 پرو مکس نسخه ۲۵۶ گیگابایت هستید، احتمالا ۴۶ تا ۴۹ میلیون تومان از شما می‌گیرند. خرید آیفون 13 پرو مکس با فضای ذخیر‌ه‌سازی ۱۲۸ گیگابایت نیز از حدود ۴۰ میلیون تومان شروع می‌شود و گاهی تا ۴۵ میلیون تومان خرج خواهد داشت.

خرید آیفون 13و نسخه‌های مختلف این نسل از گوشی‌های اپل بین ۳۰ تا ۶۳ میلیون تومان هزینه دارد. آیفون 13 پرومکس با حافظه ذخیره‌سازی یک ترابایت به‌عنوان گران‌ترین نسخه نزدیک ۶۳ میلیون تومان فروخته می‌شود و برای خرید آیفون 13 مینی –نسخه ۱۲۸ گیگابایت- به‌عنوان ارزان‌ترین گزینه باید حدود ۳۰ میلیون تومان پرداخت کرد. برخی از فروشنده‌های موبایل بابت نسخه ۲۵۶ گیگابایت آیفون 13 مینی ۳۸ میلیون تومان و برای فروش آیفون 13 مینی نسخه ۵۱۲ گیگابایت ۴۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

 آیفون 13 پرو و آیفون 13 با چه قیمت‌هایی فروخته می‌شوند؟ 

خرید آیفون 13 پرو بابت ارزان‌ترین نسخه از این گوشی -۱۲۸ گیگابایت- نزدیک ۴۳ میلیون تومان آب می‌خورد. فروشنده‌های موبایل آیفون 13 پرو نسخه ۲۵۶ گیگابایت را تقریبا ۴۵ میلیون تومان می‌فروشند و بابت آیفون 13 پرو نسخه ۵۱۲ گیگابایت ۵۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند. همچنین آیفون 13 نسخه ۱۲۸ گیگابایت در اولین روز خرداد ۳۳ میلیون تومان قیمت داشت. قیمت آیفون 13 نسخه ۲۵۶ گیگابایت به ۳۶ میلیون تومان رسید و خرید آیفون 13 نسخه ۵۱۲ گیگابایت تقریبا ۴۰ میلیون تومان خرج روی دستتان می‌گذارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر