يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - June 23 2024
کد خبر: 76904
تاریخ انتشار: 30 ارديبهشت 1401 00:59
سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه:

تراز تجاری مثبت است؛ اما به مناطق آزاد حمله می کنند!

سعید محمد گفت:بسیار به مناطق حمله کرده و می گویند محل واردات شده؛ در حالی که گزارش ها نشان می دهد در سال گذشته تراز تجاری مناطق آزاد و ویژه مثبت ۱۱ میلیارد دلار بوده است.
سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه در نخستین نشست خبری خود،  از وضعیت تجارت در مناطق آزاد و ویژه نیز خبر داد و گفت که بسیار به مناطق حمله کرده و می گویند محل واردات شده است در حالی که گزارش ها نشان می دهد در سال گذشته تراز تجاری مناطق آزاد و ویژه مثبت ۱۱ میلیارد دلار بوده است.

وی افزود: باید توجه داشت که اگر رقم واردات مناطق بالا است بخش زیادی به واردات سرزمین اصلی که از کانال مناطق آزاد انجام می شود برمی گردد.

، عنوان به وضعیت سرمایه گذاری در مناطق در سال ۱۴۰۰ نیز اشاره کرد و توضیح داد: در سرمایه گذاری داخلی، ۳۶ هزار میلیارد تومان در مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ۶۴ هزار میلیارد در مناطق ویژه اقتصادی سرمایه‌گذاری شده که در مجموع به حدود ۱۰۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری داخلی می‌رسد.

وی در مورد سرمایه گذاری خارجی نیز گفت که ۱۴۸  میلیون دلار در مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ۱۵ میلیون دلار در مناطق ویژه سرمایه گذاری شده که در مجموع به ۱۶۳ میلیون دلار رسیده است.

به گفته مشاور رئیس جمهور، سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد و ویژه ۱۷ درصد کل سرمایه گذاری خارجی کشور در سال ۱۴۰۰  است.    

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر