پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: 76864
تاریخ انتشار: 28 ارديبهشت 1401 08:59
افزایش قیمت نفت تداوم دارد؟ معروف خانی فعال حوزه انرژِی پاسخ می دهد

افزایش فروش نفت وگاز ایران به دنیا

یک فعال حوزه انرژی با بیان اینکه آمار فروش نفت در شرایط سخت تحریم محرمانه است، گفت: حجم قابل توجهی نفت و گاز به بازارهای جهانی صادر شده و پیش‌بینی می‌شود با توجه به قرنطینه چین تا یکماه آینده، رشد قیمت گاز و نفت ادامه‌دار باشد.
به گزارش راه امروز، جنگ روسیه و اوکراین معاملات اقتصادی دنیا را برهم زده است. از طرفی قرنطینه سرسختانه چین نیز سبب رکود بازارهای جهانی شده است. با این حال اما تولیدکنندگان نفت ایران از افزایش قابل توجه فروش محصولات‌شان به بازارهای دنیا می‌گویند. 

در این زمینه عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی به «راه امروز» گفت: آمار فروش نفت در این شرایط سخت تحریم محرمانه است. از این‌رو نمی‌توانیم بگوییم که تاکنون چقدر نفت فروخته شده است. این در حالی است که در شرایط تحریم و جنگ روسیه و اوکراین حجم قابل توجهی نفت و گاز به بازارهای جهانی صادر شده است. 

احمد معروف‌خانی توضیح داد: چنانچه جنگ روسیه و اوکراین ادامه‌دار باشد قیمت نفت چندان ارزان نخواهد شد. از طرفی قرنطینه چین همچنان ادامه‌دار باشد؛بنابراین قیمت نفت در روزهای آینده بالای 100 دلار حفظ می‌شود. 

او بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود قرنطینه چین تا یک ماه آینده ادامه‌دار است. بنابراین رشد قیمت گاز و نفت ادامه‌دار است. از طرف دیگر آنطور که کشورهای اروپایی و آمریکایی ابراز نظر کردند گویا به کاهش قیمت‌ها تمایلی ندارند. بنابراین قیمت نفت روند افزایشی دارد. البته این فراز و نشیب‌ها تولیدکنندگان نفت و گاز را متضرر می‌کند.

معروف‌خانی با اشاره به وضعیت جنگ اوکراین و روسیه صادرات این محصولات را فرصت دانست و گفت: در هر تهدیدی فرصتی است. بحران گاز در دنیا جدی‌تر شده است. بنابراین باید از این فرصت استفاده کرد. در این مقطع از فرصت خوبی برخوردار هستیم تا بتوانیم فروش و قیمت خوبی داشته باشیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر