جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: 76853
تاریخ انتشار: 27 ارديبهشت 1401 08:18
با رشد ۱۱‌هزار واحدی شاخص‌کل بورس تهران در روز گذشته، کاربران بورسی درباره عبور شاخص از مقاومت یک‌میلیون و ۵۰۰‌هزار واحدی و ورود به کانال یک‌میلیون و ۶۰۰‌هزار صحبت می‌کردند.
 یکی از این کاربران نوشته بود: «امیدوارم بعد از دو سال ‌از مقاومت واعظی عبور کنیم و هیچ‌وقت دیگه نبینیمش.‌»‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اینکه شاخص از این کانال عبور کند یا نه، مورد تردید کاربران بود و معتقد بودند شاخص‌کل بورس درگیر شکستن یک مقاومت مهم است و باید صبر کرد و دید آیا این اتفاق می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌افتد یا خیر. از دیگر بحث‌هایی که مورد‌توجه کاربران توییتر قرار گرفته بود، گمانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌زنی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی در رابطه با طرح جدید ایران‌چک صد‌هزار‌تومانی بود. آنطور که در نوشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کاربران به این موضوع پرداخته شده بود، قرار است تصویر تخت جمشید از ایران‌چک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها حذف شود. آنها همچنین به این مساله می‌پرداختند که حذف این تصویر و جایگزینی آن و امضای جدید رئیس بانک مرکزی، چقدر خرج روی دست کشور در این شرایط اقتصادی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذارد؟

اما مهم‌ترین موضوعی که کاربران فضای‌مجازی درباره آن می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نویسند، آنچه دولت آن‌را اصلاح نظام یارانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواند است. هرچند این اقدام دولت موافقانی هم دارد اما فضای کلی توییتر نسبت به این موضوع انتقادی است. یکی از این کاربران با یادآوری اظهارات حسن روحانی درباره گشایش اقتصادی نوشت: «گشایش اقتصادی روحانی رو یادمون نرفته که چه شد.‌»‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برخی از کاربران هم اتفاقات اخیر را نه جراحی اقتصادی بلکه تامین‌مالی دولت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دانند و پرسیده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند کدام اقتصاددان این سیاست را طراحی کرده است؟ آنان به این نکته اشاره دارند که هنوز ارز نیمایی حذف نشده و بعد از گذشت چند سال ‌و فاصله‌گرفتن دلار آزاد و نیمایی باز همین آش و همین کاسه خواهد بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر