يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 76832
تاریخ انتشار: 26 ارديبهشت 1401 12:12
آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا استاد اخلاق، مورخ اسلامی و از اساتید حوزه و دانشگاه بامداد دوشنبه درگذشت.
 آیت‌الله فاطمی‌نیا که از چندی پیش در بیمارستان نیکان تهران بستری بود، بامداد دوشنبه در این بیمارستان جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

صفحه اینستاگرام آیت‌الله فاطمی‌نیا با انتشار پستی خبر درگذشت ایشان را تائید کرد. وی از بهمن ۱۳۹۷ درگیر بیماری سرطان بود و فروردین امسال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.

این استاد اخلاق در مورد علم رجال و عرفان نظری دارای آگاهی گسترده بوده و در عین حال بیش‌تر به خطابه در منابر عمومی می‌پرداخت.

آیت‌الله فاطمی‌نیا از مفسران معروف صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه به‌شمار می‌رفت و در جلسات متعددی در این موارد به سخنرانی می‌پرداخت.

آیت‌الله فاطمی‌نیا در سال ۱۳۲۵ در تبریز متولد شد. از کودکی تحت تربیت دینی پدر خود (میر اسماعیل) که از جمله علمای اهل عرفان بود، قرار گرفت. سپس نزدیک به ۳۰ سال نزد میرزا حسن مصطفوی (از شاگردان سید علی قاضی) تحصیل کرد.

وی همزمان تحصیلات حوزوی خویش را هم دنبال کرد و پس از مصطفوی از محضر علمایی چون علامه طباطبایی، سید محمدحسن الهی طباطبایی (برادر کوچکتر علامه طباطبایی)، محمدتقی آملی، سید رضا بهاءالدینی، محمد تقی بهجت، علامه جعفری و… در علوم اسلامی استفاده کرد.

از وی آثار ارزشمندی در زمینه آگاهی اسلامی و شرح مفاهیم شیعی به جا مانده که از آن جمله می‌توان به نکته‌ها از گفته‌ها، فرهنگ انتظار: در مورد غیبت امام زمان و مباحث اسلامی دیگر، فرجام عشق: شرحی بر غزل حضرت امام خمینی (ره)، به زبان فارسی و اردو، یک نکته از هزاران در دو جلد شامل فرهنگ انتظار و فرجام عشق، ارمغان غدیر: چهل حدیث از منابع شیعه و سنی، دربارهٔ رویداد غدیر خم، شرح و تفسیر زیارت جامعه کبیره، نغمه عاشقی نام برد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر