يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 76805
تاریخ انتشار: 25 ارديبهشت 1401 00:14
نماینده مردم سرخس و فریمان در مجلس در رابطه با این‌که طرح افزایش یارانه ۴۰۰ هزار تومانی به بهبود وضعیت معیشتی مردم کمک می‌کند یا خیر،گفت: اینکه این طرح به عنوان کمکی برای حل کل مشکلات اقتصادی و معیشتی باشد اینطور نیست.
احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم سرخس و فریمان در مجلس در رابطه با این‌که طرح افزایش یارانه ۴۰۰ هزار تومانی به بهبود وضعیت معیشتی مردم کمک می‌کند یا خیر، می‌گوید: این طرح یک نوع کمک جبرانی برای حذف ارز ترجیهی است. آثاری که ارز ترجیهی روی نهاده‌ها داشته و اثر بعدی که نهاده‌ها روی گوشت، شیر، لبنیات و غیره گذاشت، این طرح موضوع جبرانی است. 

او افزود: اینکه این طرح به عنوان کمکی برای حل کل مشکلات اقتصادی و معیشتی باشد این طور نیست. طبیعتا باید به عنوان کمک جبرانی آن را ببینیم نه آنکه این طرح را به عنوان حلال کل مسائل اقتصادی خانوارهای ایرانی در نظر داشته باشیم.

وی می‌افزاید: رشد اقتصادی نیاز است تا بتواند نرخ ارز را کنترل کرده، اثر آن را روی کالای مختلف کنترل کرده، آمار ایجاد شغل را افزایش دهد و در عین حال بتواند سطح درآمدی یک خانوار ایرانی را بهبود ببخشد. اما اگر فکر کنید این پرداخت یارانه جبرانی برای حل کل مسائل کشور است، قطعا این‌گونه نیست و چنین منطق اقتصادی هم برای آن وجود ندارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر