دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: 76487
تاریخ انتشار: 11 ارديبهشت 1401 14:26
موسوی‌لارگانی گفت: در تامین اجتماعی ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از مدیرانی که بیشتر آنان امکان خدمت تا ۳۵ سال را داشتند بازنشسته کردید تا جا برای رفقای شما باز شود ... تغییر ۳ مدیرعامل در شستا که منجر به کاهش ۹۹ درصدی سود شستا شد.
تسنیم نوشت: نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۱ اردیبهشت ) قوه مقننه و در جریان بررسی سوال ملی سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان از حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره انتصابات معاونان و مدیران وزارتخانه و روسای سازمان‌ها از افراد خارج از وزارتخانه، با ۱۲۲ رأی موافق، ۱۰۱ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در جلسه، از پاسخ های وزیر قانع شدند.

مجید انصاری، سخنگوی کمیسیون اجتماعی در توضیح سوال نماینده مردم فلاورجان از وزیر کار، گفت: بر اساس اظهارات آقای موسوی لارگانی در کمیسیون، شایسته سالاری در انتصابات یکی از الزامات مدیریتی است و باید به نیروهای متخصص و کاردان و انقلابی داخل سیستم توجه کرد، لیکن در دوره مدیریت جدید وزارتخانه عظیم تعاون کار و رفاه اجتماعی همانگونه که انتظارش میرفت شاهد حجم زیادی از انتصابات برون سازمانی هستیم.

وی افزود: انتصاباتی بیشتر رفیق محور که انگیزه ها را در بین نیروهای زبده و جوانان متخصص وزارتخانه از بین برده است، نماینده فلاورجان اذعان دارد که وزیر با اتوبوسی از نیروهای همراه کارنابلد وارد سیستم شده و هیچ توجهی به ظرفیت‌ها، حجم کار و وظایف ندارد لذا خواستار ایراد توضیحاتی پیرامون دلیل این اقدامات و انتصابات که آینده‌ای نامشخص به دنبال دارد، شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: پاسخگوی نیروهای متخصص و باتجربه و جوان وزارتخانه باید مشخص شود که چه کسی است چراکه بعضا شاهد بودیم بدون کسب نظر مراجع نظارتی و امنیتی انتصاباتی انجام شده است.

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی‌لارگانی نماینده مردم فلاورجان در تشریح سوال خود از حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: وضعیت این وزارتخانه اسفناک است، تیم وزارتخانه هفته هاست به مجلس لشکر کشی کرده اند و در محافل خصوصی گفته اند وزیر را از هر چالشی در مجلس نجات می دهیم.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت وزارتخانه تعاون اورژانسی است و اگر متوقف نشود به تنهایی برای زمین زدن دولت کفایت می‌کند، اضافه کرد: تهی کردن این وزارتخانه از نیروهای کارآمد و غیر سیاسی موجب شد تا تجمعات نوظهوری توسط کارمندان این وزارتخانه و برخی سازمان های زیرمجموعه صورت گیرد که بی سابقه است که در تاریخ این وزارتخانه بی سابقه و بیانگر غلبه یاس، ناامیدی در کارکانان و ناتوانی وزیر و مدیران منصوبش در اقناع و مدیریت پرسنل وزارتخانه است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس افزود: چنانچه وزیر بین پرسنل خود وزارتخانه مقبولیت و مشروعیت نداشته باشد، فی الواقع کارایی و مدیریت او در آن مجموعه زیر سوال می رود. نسل کشی مدیریت در سازمان ها و صندوق های تابعه بیداد می‌کند که باید برای آن فکری کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در تامین اجتماعی ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از مدیرانی که بیشتر آنان امکان خدمت تا ۳۵ سال را داشند بازنشسته کردید تا جا برای رفقای شما باز شود. اگر انتخابات مدیران بر اساس شاخص صورت می گرفت اشکالی نداشت اما شما به دلیل ضعف مفرط، رفیق بازی و چاپلوسی را در وزارتخانه ترویج دادید

وی خاطرنشان کرد: وزیر تعاون، انتصابات را از بین رفقا و دوستان و رفقا انجام دادید که این توهین به نظام استخدامی کشور است، این وزارتخانه یک وزارت خانه سیاسی نیست که اینگونه تمام نیروهارا قتل عام کردید زمانی که با تذکرات نمایندگان مواجه می شوید از طریق سربازان رباتی و لشکر رسانه ای تان سیلی از تهمت ها را نثار دلسوزان می کنید. راه اندازی جنگ رسانه ای و عملیات رسانه ای اخیراً مشکلاتی که برای مجلس ایجاد شده رسانه های وابسته به شما بودند.

جزئیات «سوال» موسوی‌لارگانی | وضعیت وزارت کار اورژانسی است و به تنهایی برای زمین زدن دولت کفایت می‌کند / تیم وزارتخانه هفته هاست به مجلس لشکر کشی کرده

نماینده فلاورجان در مجلس گفت: چند مورد از عوارض تبعات و نتایج انتصابات ناصواب را به محضر ملت و همکاران عرض می‌کنم. تغییر ۳ مدیرعامل در شستا که منجر به کاهش ۹۹ درصدی سود شستا در یک ساله منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ به اذعان خود مدیران شستا شده ضررهای هنگفتی به تامین اجتماعی وارد شده است؛ جابه‌جایی ۳ مدیرعامل در شستا، تاپیکو و شرکت دخانیات با بیش از ۲ هزار نیروهای مازاد ستادی در شرایطی که در وضعیت نابسامانی قرار داشت با دستور شخصی وزیر و حفظ صندلی تا الان حدود ۳۰۰ نفر نیروی ستادی جذب شده اند.

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: در شرکت دخانیات ۳۳ نفر از کارمندان عادی را تعدیل کرده اید که رسماً به رئیس جمهور شکایت کرده اند که شما نزدیک به ۳۰۰ نفقر اضافه کرده‌اید. ۸ ماه است سازمان تامین اجتماعی به مراجع درمانی و بیمارستان ها بدهکار است و باعث کندی خدمت رسانی به بازنشستگان و بیمه شدن تامین اجتماعی داشته است.

وی اظهار داشت: سفر برخی مدیران وزارتخانه به روسیه با هزینه بیت المال و عدم پرداخت به موقع اسفقند ماه بازنشستگان در اسفند ۱۴۰۰ علیرغم ادعای وزیر ۵ هزار میلیارد تومان از یکی از بانک ها گرفته اند تا حقوق بازنشستگان را پرداخت کنند و فقط ۵۰۰ میلیارد تومان به این بانک پرداخت کرده‌اند. عدم توزیع ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص یافته از سازمان هدفمندی یارانه ها برای ۷ هزار خانواوده مستضعف که بعد از ۳ ماه در پایان فروردین این اعتباد عودت داده شد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر