يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - June 23 2024
کد خبر: 7648
تاریخ انتشار: 23 آبان 1392 20:55
همانطور که روس ها تصمیم ها علیه بشار اسد را وتو کردند، وتوی فرانسوی ها مانع توافقی بین کشورهای غربی و ایران شد. تهران با این توافق و با بهره برداری از موضع متزلزل امریکا به دنبال ادامه غنی سازی بود.

روزنامه العرب نوشت: همانطور که روس ها تصمیم ها علیه بشار اسد را وتو کردند، وتوی فرانسوی ها مانع توافقی بین کشورهای غربی و ایران شد. تهران با این توافق و با بهره برداری از موضع متزلزل امریکا به دنبال ادامه غنی سازی بود.

به گزارش راه مردم به نقل از سرویس بین الملل «انتخاب»، یک منبع سعودی می گوید که کشورش محکم پشت فرانسه در طول مذاکرات با ایران ایستاده است.

وی افزود: سعود فیصل وزیر خارجه عربستان پشت فرانسه و اتفاقات ژنو بود که می خواست پاسخی به وتوهای روسیه در ماجرای سوریه بدهد. به همین دلیل، فرانسه را ترغیب به اقدامی مشابه در مذاکرات ژنو کرد.

تحلیلگران می گویند که حمایت سعودی ها از فرانسه تنها در جهت تلافی اقدامات روسیه نبود بلکه پیامی به واشنگتن مبنی بر توانایی استفاده از وزنه ی اقتصادی و دیپلماتیک خود در صحنه ی بین المللی از روزنه ای غیر از روزنه ی آمریکا است.

سخنان اخیر جان کری نیز نشان دهنده نگرانی آنها نسبت به از دست دادن عربستان سعودی است.

کری گفته بود: ما در مذاکرات هسته ای با ایران نه کوریم و نه ساده لوح. ما می دانیم که چگونه به گونه ای عمل کنیم که به سود مصالح کشورمان و جهان به ویژه هم پیمانانمان مثل اسرائیل و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و دیگر کشورهای منطقه باشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر