سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - May 21 2024
کد خبر: 76276
تاریخ انتشار: 04 ارديبهشت 1401 09:18
شرط کافی برای موفقیت مدل فیروزه ای خطيبي حضور یک شخصیت کاریزماتیک و سالم است که همه قطعه سازان بر روی آن اجماع داشته باشند تا بتوانند در مسیر رو به رشد و عدالت برای همه حرکت کنند.
موفقیت یاران خطیبی در کاهش چشمگیر خودروهای ناقص کف پارکینگ برخواسته از یک مدل اجرایی مدیریتی است. این مدل موفق که همچون یک پازل، ابعاد مختلفی دارد که تعامل برد_برد بین خودروساز و قطعه ساز "یک ضلع” مهم آن می باشد.

حمایت تمام قد جنتلمن های قطعه ساز موید همین موضوع است که برگرفته از توافقات کلان برخواسته از همین مدل فیروزه ای یاران خطیبی است. طی ماه های گذشته تاکنون شرکت کروز که بزرگترین شرکت "های تک” در قطعه سازی است، از تمام ظرفیت های خود برای حل مشکلات ایران خودرو استفاده کرده است.

ضلع دوم مدل فیروزه ای یاران خطیبی تعامل برد_برد بین قطعه ساز با قطعه ساز است. متاسفانه در سایه عدم اهلیت برخی به ظاهر قطعه ساز، انحراف در عملکرد قاچاقچیان قطعه، زدوبندهای سیاسی پشت پرده، فساد درون صنعتی و … قطعه سازان در زنجیره ارزش با یکدیگر اجماع ندارند.

همین افتراق و چالش در درون صنعت قطعه سازی مشکلات عدیده ای را برای خودروسازی کشور ایجاد کرده است. وجود چندین انجمن قطعه سازی با رویکردهای متفاوت و بعضا متضاد، جناح بندی های یچه گانه درون صنعتی دال بر همین نکته است.

شرط کافی برای موفقیت مدل فیروزه ای خطيبي حضور یک شخصیت کاریزماتیک و سالم است که همه قطعه سازان بر روی آن اجماع داشته باشند تا بتوانند در مسیر رو به رشد و عدالت برای همه حرکت کنند.

بررسی سوابق قطعه سازان نشان می دهد خوشبختانه چنین شخصیت کاریزماتیکی در قطعه سازی وجود دارد که سال ها در فضای سالم و با کمترین حواشی به توسعه قطعه سازی مشغول بوده است.

"رضا رضایی” مالک هلدینگ آذین خودرو که به "پدر قطعه سازی” در ایران معروف است، همان شخصیتی است که می توان بر روی آن اجماع صورت گیرد. قطعا حضور چنین فردی در راس مدیریت روابط قطعه ساز با قطعه ساز در مدل فیروزه ای خطیبی تکمیل کننده مثلث توسعه ایران خودرو خواهد بود و به این رنگ فیروزه ای جلا خواهد داد. خلاصه کلام اینکه جنتلمن قطعه سازی شرط لازم و پدر قطعه سازی شرط کافی برای هر توسعه ای در ایران خودرو است.

منبع: خط بازار

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر