جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: 762
تاریخ انتشار: 09 تير 1392 11:24
مرور روزنامه‌های یکشنبه نهم تیرماه

مجلس مقاومتی برای راه‌اندازی تلویزیون خصوصی ندارد

به گزارش راه مردم به نقل از تابناک، بحث و بررسی‌های مختلف در مورد تلویزیون از حواشی مسابقات ورزشی پخش شده در روزهای اخیر تا تلویزیون خصوصی و بررسی قوانین آن در مجلس، سخنرانی دیروز رئیس جمهور منتخب، آینده شهرداری تهران و یک رخداد مهم هنری در تهران مهم‌ترین اخبار روزنامه‌های امروز کشور هستند.


مجلس مقاومتی برای راه‌اندازی تلویزیون خصوصی ندارد


چندین روزنامه امروز با زبان جدی و طنز به نشان دادن تصاویر متفاوت در شبکه سوم سیما در حین پخش مسابقات ورزشی پرداخته‌اند.


رضا ساكي در مطلبی در روزنامه اعتماد با عنوان «شبكه سه، ورزش و زنان بي حجاب!» نوشته است: دو شب است شبكه سوم سيما خبرساز مي شود. حتما مي دانيد يا زبانم لال ديده ايد و شنيده ايد كه در بازي فوتبال ايتاليا - اسپانيا و بازي واليبال ايران - ايتاليا، شبكه سه، روال هميشگي را در حذف از برخي از صحنه ها بر هم زد و چيزي را حذف نكرد! كاربران شبكه هاي اجتماعي و اينترنت بازان و اهل ورزش اين حذف نكردن تصاوير بانوان را به پاقدم آقاي روحاني منتسب كرده اند و اين طور دريافته اند كه شايد روال صداوسيما در پخش اين تصاوير عوض شده است. خب حق هم دارند، در هيچ تاريخي نبوده است كه با اين نوع تصاوير اينقدر با تساهل و تسامح برخورد شود، بطوري كه صحنه آهسته يك تصوير هم پخش بشود.


آنچه كه نسل هاي مختلف از چنين تصاويري به ياد دارند، اين است كه سيما هميشه به شدت اين تصاوير را حذف كرده و نشان نداده است و اگر هم سهوا چيزي روي آنتن رفته است، بلافاصله تصوير قطع شده است. اگر يادتان باشد در جام جهاني فوتبال 1994 در ايالات متحده امريكا كه بازي ها به وقت محلي در ساعاتي از عصر و در گرما برگزار مي شد، خيلي از تماشاگران با وضع غيرقابل توضيحي بازي ها را مي ديدند، به طوري كه گاه تصوير لانگ شات آنها هم غيرقابل پخش بود! اما در آن بازي ها كمترين گاف داده شد و سيما به خوبي از عهده حذف صحنه ها برآمد!


ولي حالابه ويژه در بازي واليبال با نوعي سهل انگاري مواجهيم كه همين سهل انگاري براي خيلي ها سوال ايجاد كرده است كه آيا روال قبلي برچيده شده است؟ و اگر تلويزيون تصاوير آنچناني را نشان مي دهد كه دارند تيم ايران را تشويق مي كنند، چرا به زن هاي باحجاب خودمان اجازه ورود به ورزشگاه ها داده نمي شود؟ يعني چرا پخش تصوير بي حجاب زن ايراني در خارج مجاز است، ولي تصوير باحجاب زن ايراني در داخل مجاز نيست؟! الان مساله اين است. اين پرسش حتي در كامنت هاي كاربران خودمان آمده است و زنان حالادوست دارند بدانند مي توانند با حجاب اسلامي براي تشويق ملي پوشان واليبال به استاديوم آزادي بروند يا بايد بروند خارج از كشور، تيم شان را تشويق كنند؟


آیدین سیار سریع در صفحه طنز روزنامه قانون و در ابتدای مطلبی با عنوان «صد‌‌‌‌‌‌‌‌اوسیما را د‌‌‌‌‌‌‌‌ر رود‌‌‌‌‌‌‌‌ر بایستی قرار بد‌‌‌‌‌‌‌‌هیم! » نوشته است: امروز بعد‌‌‌‌‌‌‌‌ از مد‌‌‌‌‌‌‌‌ت‌ها با نشاط و شاد‌‌‌‌‌‌‌‌ابی از خواب برخاستیم، گفتیم حیف است این نشاط از بین برود‌‌‌‌‌‌‌‌، برای همین لازم د‌‌‌‌‌‌‌‌انستیم که تا گرمیم چند‌‌‌‌‌‌‌‌ پیام برای اشخاص گوناگون ارسال کرد‌‌‌‌‌‌‌‌ه و مواضعمان را بیان کنیم.


جناب آقای عزت‌ا... ضرغامی، سلام علیکم. عملکرد‌‌‌‌‌‌‌‌ صد‌‌‌‌‌‌‌‌اوسیما د‌‌‌‌‌‌‌‌ر چند‌‌‌‌‌‌‌‌ شب اخیر واقعا غیرقابل توجیه است. یعنی چه این حرکات؟ همسر من د‌‌‌‌‌‌‌‌یشب د‌‌‌‌‌‌‌‌اشت شبکه‌ها را بالا و پایین می‌کرد‌‌‌‌‌‌‌‌، وقتی به شبکه سه رسید‌‌‌‌‌‌‌‌ صلوات فرستاد‌‌‌‌‌‌‌‌ و رفت روی شبکهviva polska! آیا این صحیح است؟ نکنید‌‌‌‌‌‌‌‌ این کارها را، فرد‌‌‌‌‌‌‌‌ا می‌ریزند‌‌‌‌‌‌‌‌ تلویزیون‌های ما را هم با د‌‌‌‌‌‌‌‌یش‌ها می‌برند‌‌‌‌‌‌‌‌ و ما از همین چهار تا فوتبال و والیبال هم می‌افتیم. تد‌‌‌‌‌‌‌‌بیری بیند‌‌‌‌‌‌‌‌یشید‌‌‌‌‌‌‌‌ تا سازمان به همان میزان سانسور سابق بازگرد‌‌‌‌‌‌‌‌د‌‌‌‌‌‌‌‌. با تشکر.


اما جدای از این مساله، چند روزنامه هم به مساله جدی‌تر طرحي براي نظارت جدي تر بر صداوسيما پرداخته‌اند. ابتکار در مطلبی با عنوان « رسانه ملي زير ذره‌بين مجلس » آورده است: طرح اداره سازمان صدا و سيما در مجلس هشتم در دستور کار کميسيون فرهنگي قرار گرفت و به مجلس نهم رسيد؛ حالا اين طرح که به اداره يکي از مهم‌ترين نهادهاي کشور مي‌پردازد، آماده است تا در صحن علني مجلس مطرح شود، طرحي که نمايندگان مي‌گويند نظارت را بر رسانه ملي جدي‌تر مي‌کند و بر گردش مالي سازمان هم دقت نظر بيشتري خواهد داشت.در طرح جديد، خلاء تلويزيون خصوصي ديده مي‌شود و حق راه‌اندازي تلويزيون بر اساس قانون اساسي همچنان برعهده رسانه ملي است، ضمن اين که مجلس بحث‌هايي را با شوراي عالي مجازي دارد تا تکليف تلويزيون اينترنتي هم روشن شود، هر چند ممکن است در نهايت حق تلويزيون اينترنتي هم با توجه قانون اساسي، به صداوسيما منحصر شود.


جمشيد جعفرپور-عضو کيسيون فرهنگي مجلس- در پاسخ به وجود نداشتن تلويزيون خصوصي در طرح جديد، مي‌گويد: طبق تفسيري که ازقانون اساسي وجود دارد اگر چيزي واقعا رسانه‌ي انتقال صدا و تصوير به شکل عام و بدون درخواست باشد، جزو اختيارات صدا و سيماست و تفسيري هم که شوراي نگهبان از قانون اساسي دارد، اين است که تاسيس تلويزيون منحصرا در اختيار صدا وسيماست.اما علي باقري، عضو پيشين کميسيون فرهنگي، نبود تلويزيون را يک خلاء مي‌داند و تصريح مي‌کند: متاسفانه هنوز بخش خصوصي در صداوسيما فعال نشده و خلاء تلويزيون خصوصي در قانوني که مي‌خواهد تصويب شود ديده مي‌شود، قانون اساسي، اين مساله را در اختيار رهبري قرار داده و رهبري مي‌توانند کارهايي انجام دهند که تلويزيون خصوصي ترويج شود و بخش خصوصي در بخش‌هاي فرهنگي فعال شود.


روزنامه بهار به سراغ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس رفته است که با تاکید بر عدم احساس نیازدر شرایط کنونی گفته: مجلس مقاومتی برای راه‌اندازی تلویزیون خصوصی ندارد. بهار نوشته است: تلویزیون خصوصی بحثی تمام‌نشدنی و مطالبه‌ای بی‌پاسخ؛ مجلس قانون مربوط به صداوسیما را اصلاح کرد، اما قفل ملی‌ماندن رسانه باز نشد. براساس قانون اساسی جمهوری‌اسلامی تنها رسانه ملی اجازه فعالیت در این راستا را دارد. هرچند همواره و در دوره‌های مختلف بسیاری از گروه‌های سیاسی و فرهنگی بر ضرورت وجود تلویزیون‌های خصوصی تاکید داشته‌اند، اما همچنان این قاب تصویر دست‌نیافتنی است. در دوره‌های متعدد بارها منتخبان مردم در قامت ریاست‌جمهوری در این باب سخن گفته‌اند و هر‌از‌گاهی موجی به راه می‌افتد، اما تا به حال فکری برای این سیگنال‌های سرگردان نشده است. حسن روحانی، پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، از ضرورت رسانه‌های آزاد و فضای باز در ارائه اطلاعات می‌گوید، نیازی که دنیای بدون مرز امروز راهی برای برون‌رفت از آن همواره جلوی پای انسان می‌گذارد. علی طاهری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، در گفت‌وگو با «بهار» می‌گوید: اگر احساس شود جامعه به تلویزیون خصوصی نیاز دارد مجلس در برابر خواست مردم مقاومتی نخواهد کرد و برای بهتر زندگی‌کردن مردم هر کاری خواهد کرد.




رکورد‌‌ 6 میلیارد‌‌ و 545 میلیون تومانی د‌‌ومین حراج تهران


روزنامه‌های امروز به حراج آثار هنری در تهران پرداخته‌اند. بهار با اشاره به این که همه شگفت‌زده شدند. حراج تهران را اتفاق 6/5‌ میلیارد تومانی نامیده است و نوشته: شش‌میلیارد و 545‌میلیون تومان رکوردی بود که در دومین حراج تهران برای فروش آثار هنری ایران به جا گذاشته شد؛ رکوردی که رضا کیانیان برای عکس با رقم 50‌میلیون تومان به جا گذاشت، فروش اثری از مجموعه تنه درختان سهراب سپهری با قیمت 700‌میلیون تومان که دوبرابر قیمت پایه به فروش رفت، ‌آثاری از تناولی که بیش از نیم‌میلیارد تومان فروش رفت و بسیار اتفاقات دیگر، تنها شگفتی‌های کوچکی از این حراجی بودند، همان‌طور جوانانی که گاه برای اولین‌بار در این حراجی شرکت داشتند، توانستند آثارشان را چندین‌برابر قیمت تعیین‌شده به فروش برسانند.


حالا می‌توان بعد از نزدیک به یک‌دهه «حسرت» کریستی را رها کرد. می‌شود فراموش کرد که بزرگ‌ترین حراج خاورمیانه می‌توانست در ایران باشد و به دلایلی این اتفاق رخ نداد. می‌شود دلخوش داشت به «حراج تهران»؛ حراجی که می‌رود تبدیل به یکی از مهم‌ترین بازارهای هنرهای تجسمی کشور تبدیل شود، حراجی که می‌تواند پاسخی به علاقه فزاینده به آفرینش‌های هنری و تلاشی برای دستیابی به شاخص‌ترین آثار هنر مدرن و معاصر ایران در شرایطی مطلوب باشد. برگزار‌کنندگان حراج همه‌شان سال‌ها سابقه حضور در مهم‌ترین حراجی‌های دنیا را دارند؛ کریستیز و بونامز و... . شاید به همین دلیل است که همه‌چیز تا این اندازه دقیق و با برنامه‌ریزی است. همه آثار – در اقدامی کم‌سابقه و شاید بی‌سابقه- به فروش می‌روند و قیمت بالاتر از آن می‌شود که مورد انتظار است.


شرکت‌کنندگان در حراجی باید از قبل ثبت‌نام کرده باشند و بنابراین تنها آنانی که از قبل شماره مزایده را دریافت کرده‌اند، مجاز به شرکت در حراج‌ هستند. چهره‌های مهمی در مراسمی که در سالن باشکوه هتل آزادی برگزار شد، حضور داشتند. از هنرمندان گرفته تا آن‌هایی که بخت‌های اول وزارت ارشاد در دولت بعدی به شمار می‌روند؛ احمد مسجدجامعی، محمدعلی زم، سیدمحمد بهشتی و همچنین مرتضی کاظمی. آن‌هایی که خاطرات خوش هنرمندان در سه دهه اخیر را در دولت اصلاحات رقم زدند و البته باید به این‌ها «علیرضا سمیع‌آذر» را نیز اضافه کرد که مدیر موزه هنرهای معاصر بود و حالا خودش یک‌تنه کار دولتی‌ها را انجام می‌دهد. تلاش‌های او در این سال‌ها سبب شد تا برخلاف همه حوزه‌های دیگر، هنرمندان عرصه تجسمی بی‌نیاز از هر اما‌و‌اگر دولتی، به کار خودشان ادامه دهند و خوب هم ادامه دهند.


قانون هم نوشته است که د‌‌ومین حراج تهران، آثار هنر مد‌‌رن و معاصر ایران، با فروش 6 میلیارد‌‌ و 545 میلیون تومان، عصر جمعه هفتم تیرماه 1392 د‌‌ر هتل پارسیان آزاد‌‌ی تهران، شبی ماند‌‌گار و جریان‌ساز برای اقتصاد‌‌ هنر ایران رقم زد‌‌. به گزارش «قانون»، د‌‌ومین حراج تهران با ارائه 82 نقاشی، مجسمه و عکس از 79 هنرمند‌‌ ایران برپا شد‌‌ که د‌‌ر آن چند‌‌ین رکورد‌‌ د‌‌ر بازار د‌‌اخلی هنر ایران شكسته شد‌‌: فروش یک اثر هنری به مبلغ 700 میلیون تومان (اثری متعلق به سهراب سپهری از مجموعه تنه د‌‌رختان) فروش صد‌‌ د‌‌رصد‌‌ی همه آثار، فروش 16 اثر بالای 100 میلیون تومان و از آن مهم‌تر مجموع فروش 6 میلیارد‌‌ و 545 میلیون تومان همه د‌‌ستاورد‌‌‌های بزرگی بود‌‌ که شامگاه هفتم تیرماه 1392 را به شبی تاریخ‌ساز برای هنرهای تجسمی و جامعه هنری ایران بد‌‌ل ساخت.


د‌‌ر ابتد‌‌اي اين مراسم، علیرضا سمیع‌آذر، مد‌‌یر حراج تهران، با ياد‌‌ كرد‌‌ن از هنرمند‌‌ان بزرگی که د‌‌ر یک سال اخیر د‌‌ار فانی را ود‌‌اع گفتند‌‌، شرایط و مقررات این حراج را اعلام و به طور رسمی این روید‌‌اد‌‌ سالانه را آغاز کرد‌‌ و مانند‌‌ سال گذشته چکش «حراج تهران» را به «رضا کیانیان»، بازیگر و عکاس صاحب‌سبک سپرد‌‌. د‌‌ر این حراج سه ساعته، بالاترین رکورد‌‌ فروش به نقاشی زیبایی از نقاش و شاعر مشهور ایرانی زند‌‌ه‌یاد‌‌ «سهراب سپهری» تعلق گرفت؛ اثری از مجموعه «تنه د‌‌رختان» وی که د‌‌ر سال 1349 با رنگ روغن روی بوم خلق شد‌‌ه است. این تابلو 700 میلیون تومان، د‌‌و برابر تخمین اولیه به فروش رسید‌‌. د‌‌ومین رکورد‌‌، به طور مشترک به اثر د‌‌یگری از سپهری و مجسمه «هیچ» برنزی «پرویز تناولی» رسید‌‌ که هر یک 560 میلیون تومان فروخته شد‌‌. اثر سپهری نمونه تحسین‌برانگیز از نقاشی‌های این هنرمند‌‌ د‌‌ر استفاد‌‌ه از فضاهای خالی است که د‌‌ر ابعاد‌‌ 80 د‌‌ر 120 با رنگ روغن روی بوم خلق شد‌‌ه است؛ اما نکته جالب توجه د‌‌رباره «هیچ» این است که این مجسمه که د‌‌ر اند‌‌ازه 25 د‌‌ر 30 د‌‌ر 100 د‌‌ر سال 1384 خلق شد‌‌ه، شماره یک از تعد‌‌اد‌‌ 6 نسخه است. «آن» سری تازه‌ای از «سید‌‌محمد‌‌ احصایی» 400 میلیون تومان، «حسین زند‌‌ه‌رود‌‌ی» 300 میلیون تومان، «رضا د‌‌رخشانی» 270 میلیون تومان، «کوروش شیشه‌گران» 220 میلیون تومان، نقاشی خط «طره » «نصرا... افجه‌ای» 190 میلیون تومان، اثری از «مسعود‌‌ عربشاهی» 170 میلیون تومان، تابلويي از «بهمن محصص» 160 میلیون تومان، اثر زند‌‌ه‌یاد‌‌ «فرید‌‌ه لاشایی» 150 میلیون تومان، اثری د‌‌یگری از «مسعود‌‌ عربشاهی » 140 میلیون تومان، نقاشی‌اي از مجموعه «خاطرات انهد‌‌ام» آید‌‌ین آغد‌‌اشلو و نیز یک نقاشی‌خط از «صد‌‌اقت جباری» هر یک به مبلغ 130 میلیون تومان، زند‌‌ه یاد‌‌ «منصوره حسینی » 110 میلیون تومان و «هیچ » فایبرگلاس آبی رنگ «پرویز تناولی» 100 میلیون تومان د‌‌یگر آثاري بود‌‌ند‌‌ كه بالای 100 میلیون تومان به فروش رسيد‌‌ند‌‌.




تحقير مردم قابل قبول نيست یا وامدار هيچ حزب و گروه سياسي نيستم و در آينده هم نخواهم بود


سخنان دیروز رئیس جمهور منتخب در همایش افق رسانه مورد توجه همه روزنامه‌های امروز قرار گرفته است. اعتماد مهمترین فرازهای این سخنرانی را به صورت زیر آورده است:


*تحقير مردم قابل قبول نيست


*كابينه فراجناحي، شايسته سالار و اعتدال گرا تشكيل مي دهم


*شادي حق مردم است، نبايد سخت بگيريم


*اعتدال در سياست خارجي نه تسليم، نه ستيز، نه انفعال و نه تقابل است


*هيچ كس در ايران فراتر از قانون نيست


*حق تحقير هيچ كشوري را نداريم


*همه بايد به خوبي پيام اين انتخابات را بگيرند و به آن احترام بگذارند


*حكومت مشروع از آزادي رسانه نمي ترسد


*به وعده هايم وفادارم


*راي همه محترم است، اما دولت بر اساس راي اكثريت قدم برمي دارد


*آنها كه راي ندادند، پشيمانند


*انتخابات اخير به همه شبهات درباره مشروعيت نظام پاسخ داد


*نمي شود اگر ظلمي در كشور دشمن رخ داد بگوييم ظلم است و اگر در كشور دوست همين اتفاق افتاد بگوييم ظلم نيست يا كم ظلم است


این در حالی است که تهران امروز و کیهان ترجیح داده‌اند بخشی از سخنان روحانی را برجسته کنند که در تهران امروز با عنوان «اتمام حجت حسن روحاني با احزاب» به صورت زیر آمده است: حسن روحاني روز گذشته در همايش ملي افق رسانه حضور داشت وي در سخنان خود تاكيد كرد كابينه من يك كابينه كاملا فراجناحي خواهد بود و تكيه آن بر شايستگي خواهد بود و از آنجا كه اين دولت هيچ تعهدي به هيچ حزب و جناحي نداده است، وامدار هيچ حزب و جناحي هم نيست.روحاني افزود: شايسته‌ترين افراد از هر حزب و جناحي كه باشند، البته به شكل اعتدال و ميانه‌روي براي خدمت به مردم برگزيده خواهند شد و من از هم‌اكنون از تمام كارشناسان و مديران در تمام دستگاه‌هاي دولتي تقاضا مي‌كنم خودشان را براي خدمت به دولت آينده آماده كنند و اگر نظري دارند، فكر و نظر خود را منتقل كنند و همه دست به دست هم بتوانيم خدمت بيشتر و بهتر براي اين مردم داشته باشيم.





سهم اصولگرايان را بدهيد!


شیوه برخورد اصولگرایان و نتیجه انتخابات و منتخب جدید مردم، امروز هم مورد توجه روزنامه‌ها قرار گرفته است.


ابتکار در سرمقاله خود به قلم فضل الله ياري نوشته است: تجربه هشت سال دولت اصلاحات و وضعيت عجيبي که در برابر خاتمي شکل گرفته بود (هر 9 روز يک بحران ) نشان مي‌دهد که برخي اصولگرايان حتي اگر شکست خورده يک انتخابات بزرگ باشند اما هنوز از موقعيت‌هايي در نظام سياسي کشور برخوردارند که مي‌توانند جلوي هر تغييري را بگيرند.حتي اگر رئيس جمهوري، راي قاطع مردم را با خود داشته باشد. تحريک گروهي با اين سابقه و امکانات و به رخ کشيدن مداوم شکست سياسي آنان، نه تنها آنان را وادار به پذيرش اين شکست نمي‌کند بلکه از آنان چهره اي مي‌سازد که مي‌تواند با نفوذ خود جلوي برنامه‌هاي خواسته شده از سوي مردم را بگيرد تا از اين منظر ناتواني رقيب را اثبات کند. برخي از اصولگرايان نشان داده اند که نمي‌خواهند برخي از اقدامات مهم در فضاي داخلي و خارجي به پاي رقيب نوشته شود و خواستار آن هستند که سهمي در اين مورد داشته باشند. «هدفمندي يارانه ها» که در دولت‌هاي گذشته با اقبال اين جناح همراه نشد، با همراهي گسترده آنان در دولت اصولگراي احمدي نژاد ميسر شد. «رابطه با آمريکا» که در دولت‌هاي هاشمي و خاتمي به تابوئي دور از دسترس تبديل شده بود، در دولت نزديک به اصولگرايان بارها آزمايش شد.


اصولگرايان مي‌توانند که هر گاه بخواهند بخشي از هواداران خود را به ميدان آورده و تحت عنوان «امت حزب الله» يا «خانواده‌هاي شهدا» و عناوين ارزشي ديگر جلوي برخي از اقدامات دولت‌هاي مخالف را بگيرند در حالي که در برابر اقدامات مشابه دولت خودي سکوت تجويز مي‌کنند. اين وجه از چهره اصولگرايي نيز مي‌تواند از سوي صاحبان اين پيروزي مورد توجه قرار گرفته و سبب شود تا چندان بر طبل شکست آنان کوبيده نشود و آنان را به گروهي گارد گرفته در برابر خواسته‌هاي مردم تبديل نکند.


آرمان با انتقاد از بخشی از اصولگرایان، آنها را متهم کرده است که نعل وارونه می‌زنند. در این مطلب آمده است: در فضای پیشا انتخاباتی مجلس نهم گروهی خودرا در عرصه سیاسی عرضه داشت که به تندروی شهره عام و خاص بود، جبهه پایداری پایه‌گذار انشقاق در جریان اصولگرایی شد و همقطاران دیروز را طرد و تقبیح کرد چرا که معتقد بود آنان آنگونه که بایسته و شایسته است به موضع گیری نمی‌پردازند و عیار اصولگرایی آنان خالص نیست. حال همین عده که نوع مواضع و دیدگاه‌هایشان بر همگان آشکار است چرخشی عجیب و غیر‌منتظره داشته‌اند. در آخرین نمونه قاضی‌زاده سخنگوی جبهه پایداری در گفت‌وگو با سایت خانه ملت عنوان داشته است: آقای روحانی در نشست خبری‌اش پس از انتخابات ریاست‌جمهوری مواضعی گرفت که اگر قبلا بیان کرده بود ما در انتخابات به او رای می‌دادیم! گفتاری که نه با مشی ارکان و اجزای جبهه پایداری همخوانی دارد و نه واقعیت میدانی راانعکاس می‌دهد چرا که روحانی در کنفرانس خبری هیچ تغییر ملموسی در گفتار خود نداد و عین به عین همان سیاست‌هایی که در ایام تبلیغات اعلام می‌داشت را با لحنی دیپلمات‌گونه و در شأن ریاست جمهوری با خبرنگاران خارجی و داخلی مطرح کرد و این گفتار قاضی‌زاده یا از روی تغافل است یا آن که قصدی جز مصادره به مطلوب را نمی‌توان از آن برداشت کرد. رویکردی که با واقعیت هیچ تطابقی نداشته و جز وارونه‌نمایی نمی‌توان بر آن نامی گذاشت


اعتماد از زبان یکی از نمایندگان مجلس ششم گفته است که افراطيون بايد به حاشيه رانده شوند. علي شكوري راد با بيان اينكه در اين دوره نيز افراطيون همچون دوره هاي قبل به هيچ صراطي مستقيم نخواهند شد، گفته: افراطيون اصلاح پذير نيستند و اين طبيعت آنها است اما نبايد برخوردي كه با آنها مي شود نيز تند باشد، افراطي گري آنها اقتضا نمي كند كه همانند خودشان با آنها برخورد كنيم بايد انرژي زيادي صرف كرد تا دايره عمل آنها محدود شود و به حاشيه رانده شوند. شكوري راد با اشاره به اينكه افراط گرا ها از هر وسيله يي بهانه يي براي تخريب درست خواهند كرد، گفت: به همين دليل است كه ما آنها را افراطي مي ناميم چرا كه هيچ منطقي در كارشان وجود ندارد بنابراين به نظر مي رسد شرايط اقتصادي يكي از شرايطي است كه تلاش مي شود از مشكلات آن براي تحريك مردم و دشمنان عليه دولت استفاده شود اما با درايتي كه از روحاني سراغ داريم به نظر نمي رسد آنها چندان در اين مخالفت هاي خود موفق شوند.



نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر