چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 01 2024
کد خبر: 76152
تاریخ انتشار: 29 فروردين 1401 17:25
برق صنایع خراسان رضوی سهمیه‌بندی شد. این بار خاموشی‌ها پیش از تابستان شروع شده است. رئیس مجمع فعالان اقتصادی ایران با تائید این خبر گفت: برق صنایع این بار در حالی پیش از شروع تابستان خاموش می‌شود که ایران سال گذشته ۱۱۰ مگاوات برق به افغانستان صادر کرده است!
اختصاصی/ به گزارش راه امروز - سمیه سایش: برق صنایع خراسان رضوی طبق اعلام اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قوچان به دلیل کاهش تولید برق نیروگاه‌های آبی و افزایش میزان مصرف برق نسبت به سال‌های گذشته سهمیه‌بندی می‌شود. 

این بار اما خاموشی‌ها زودتر از موعد و در فضل بهار فرا رسید.  در همین رابطه رئیس مجمع فعالان  اقتصادی به «راه امروز» گفت: سازمان صمت استان هشدار دادهتا قبل از سهمیه‌بندی برق واحدهای صنعتی  مولد برق اضطراری را در واحدهای خود نصب و راه اندازی کنند. 
 
محمدرضا حسینا توضیح داد: اداره سازمان صمت خراسان رضوی اعلام کرده که خاموشی‌های اضطراری ناشی از  کمبودها بوده و با دستور مراجع ذی ربط قطع برق سراسری انجام می‌شود. این در حالی است که علی رغم کمبودها در کشور اما ایران همچنان به کشورهای منطقه برق صادر می‌کند.

او ادامه داد: علی رغم اینکه امسال به نام حمایت از صنایع دانش بنیان نام‌گذاری شده اما متاسفانه گویا این حمایت‌ها در حد شعار است. چرا که دولت با قطع برق آسیب‌های جبران ناپذیری را در بخش تولید و صادرات ایجاد می‌کند.

حسینا گفت: وقتی کشور با کمبود برق رو به رو است باید صادرات این محصول را به کشورهای اطراف قطع کند. مگر دولت در این شرایط تحریمی  از محل صادرات برق یا سایر کالاهای دیگر پولی از کشورهای اطراف دریافت کرده که حالا قصد دارد صادرات برق را به کشورها افزایش دهد؟ چنانچه از محل صادرات برق، گاز و سایر انرژی‌ها پولی دریافت نشده و پول‌ها در کشورها بلوکه شده است پس صادرات این انرژی‌ها برای کشورهای اطراف بی‌معناست.

پیش‌تر وزارت صمت اعلام کرده بود که با رایزنی با وزارت نفت و نیرو در پی آن است که صنعت فولاد از محل قطعی برق آسیب نبیند. این در حالی است که قیمت فولاد و آهن روند افزایشی رابه خود  گرفته است.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر