دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: 75921
تاریخ انتشار: 22 فروردين 1401 12:21
کشتی‌گیر مدعی دو وزن ۷۴ و ۷۹ کیلوگرم در اندیشه رسیدن به بومگارتنر است و باید دید بعد از شکستن رکورد جان اسمیت، به رکورد رییس فدراسیون کشتی آمریکا می‌رسد یا خیر.
جردن باروز اگر یک مدال جهانی دیگر بگیرد تعداد مدال‌های جهانی‌اش به عدد ۹ می‌رسد و از این حیث در جایگاه برابری با بروس بومگارتنر آمریکایی قرار خواهد گرفت.

بومگارتنر که ۴ مدال المپیک نیز در کارنامه‌اش می‌درخشد، پرمدال‌ترین کشتی‌گیر تاریخ این کشور محسوب می‌شود و جردن باروز به‌لحاظ مدال‌های جهانی، امسال با کسب مدال در جهانی نروژ می‌تواند هم‌رده رئیس فدراسیون کشورش قرار بگیرد.

بومگارتنر که از المپیک ۱۹۷۴ لس‌آنجلس تا ۱۹۹۶ آتلانتا دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز به دست آورد، هم‌اکنون ریاست فدراسیون کشتی آمریکا را به‌عهده دارد. او علاوه بر ۹ مدال جهانی و ۴ المپیک، مدال‌های زیادی نیز در رقابت‌های جام جهانی و پان‌آمریکن کسب کرده و یکی از استثنایی‌ترین کشتی‌گیران سنگین‌وزن تاریخ کشتی جهان است.

جردن باروز که در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ در حالی که کایل دایک در ۷۴ کیلو صاحب دوبنده تیم ملی آمریکا شده بود، در وزن ۷۹ کیلوگرم با شکست محمد نخودی در فینال، نهمین مدال جهانی‌اش را به دست آورد و با کسب پنجمین مدال طلای جهانی، از رکورد جان اسمیت که ۴ طلا در کارنامه داشت، عبور کرد. او حالا در اندیشه رسیدن به رکورد بومگارتنر و شاید عبور از آن است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر