شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: 75692
تاریخ انتشار: 12 فروردين 1401 23:27
قرعه کشی جام جهانی قطر 2022؛

ایران با انگلیس وآمریکا هم‌گروه شد

مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر که نخستین جام‌جهانی در خاورمیانه است، از ساعت ۲۰:۳۰ در دوحه برگزار شد و تیم ملی کشورمان در کنار انگلیس، آمریکا و برنده آخرین دیدار پلی‌آف اروپا قرار گرفت تا لقب سیاسی ترین گروه جام جهانی را بگیرد.
جمعه شب یکم آوریل ۲۰۲۲ (۱۲ فروردین ۱۴۰۱) مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران در سالن همایش‌ها و نمایشگاه‌های دوحه برگزار شد.

مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر رأس ساعت ۲۰:۳۰ با شمارش معکوس آغاز شد. کلیپ‌هایی درباره تحول فوتبال قطر و آماده‌سازی این کشور برای جام‌جهانی در ابتدای مراسم پخش شد. از نماد جام‌جهانی که «لعیب» نام دارد هم رونمایی شد. آهنگ رسمی جام‌جهانی را هم اجرا کردند.

گروه‌بندی جام‌جهانی ۲۰۲۲ به این شرح است:

گروه A: قطر، اکوادور، سنگال، هلند
گروه B: انگلیس، ایران، آمریکا، برنده پلی‌آف اروپا (اسکاتلند/ اوکراین – ولز)
گروه C: آرژانتین، عربستان، مکزیک، لهستان
گروه D: فرانسه، برنده پلی‌آف ۱ (استرالیا/امارات – پرو)، دانمارک، تونس
گروه E: اسپانیا، برنده پلی‌آف ۲ (کاستاریکا – نیوزیلند)، آلمان، ژاپن
گروه F: بلژیک، کانادا، کرواسی، مراکش
گروه G: برزیل، صربستان، سوئیس، کامرون
گروه H: پرتغال، غنا، اروگوئه، کره‌جنوبی

 مسابقات جام‌جهانی از ۲۱ نوامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آبان ۱۴۰۱) با برگزاری دیدار افتتاحیه که یک پای آن قطر میزبان خواهد بود آغاز می‌شود و مرحله گروهی ۲ دسامبر ۲۰۲۲ (۱۱ آذر ۱۴۰۱) به پایان می‌رسد. مرحله یک‌هشتم نهایی از ۳ تا ۶ دسامبر ۲۰۲۲ (۱۲ تا ۱۵ آذر ۱۴۰۱) برگزار می‌شود. دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی هم در روزهای ۹ و ۱۰ دسامبر ۲۰۲۲ (۱۸ و ۱۹ آذر ۱۴۰۱) برگزار خواهند شد. دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی در روزهای ۱۳ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۲ آذر ۱۴۰۱) و ۱۴ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۳ آذر ۱۴۰۱) برگزار می‌شوند. دیدار رده‌بندی روز ۱۷ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۶ آذر ۱۴۰۱) و تاریخ دیدار فینال که در ورزشگاه لوسیل برگزار می‌شود ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۷ آذر ۱۴۰۱) خواهد بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر