يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 75662
تاریخ انتشار: 12 فروردين 1401 11:09
«بر اساس یک نظرسنجی که توسط موسسه OpenPoll از ۱۰۰۳ آمریکایی انجام شده، ۶۶ درصد گفته اند که "ویل اسمیت" به خاطر اقدام خود در سیلی زدن به "کریس راک" باید بازداشت شود. البته نکته عجیب این است که ۶۲ درصد در جریان همین نظرسنجی گفته اند که سیلی ویل اسمیت قابل توجیه بود.»
لس آنجلس تایمز در گزارشی ضمن پرداختن به اتفاق جنجالی سیلی زدنِ "ویل اسمیت" بازیگر مطرح سینمای هالیوود در جریان برگزاری نود و چهارمین دوره مراسم اسکار به صورتِ "کریس راک" کمدین آمریکایی که در بخشی از مراسم به عنوان مجری حضور داشت (به دلیل شوخی کریس راک با مو‌های همسر ویل اسمیت)، به طور خاص سعی کرده با ذکر نظرسنجی‌های مختلف، به این سوال پاسخ دهد که در این اتفاق عجیب، کدامیک از آن‌ها (ویل اسمیت یا کریس راک) بیش از دیگری مقصر بوده اند؟

لس آنجلس تایمز در این رابطه می‌نویسد: «بر اساس جدیدترین نظرسنجی ها، از هر ۵ آمریکایی ۳ نفر به اقدام شوکه کننده ویل اسمیت در سیلی زدن به کریس راک مجری نود و چهارمین دوره مراسم اسکار پس از آنکه وی با مو‌های همسر ویل اسمیت شوخی کرد، واکنش منفی نشان داده اند و آن را محکوم کرده اند. با این حال، گروه‌هایی نیز وجود دارند که فکر می‌کنند کریس راک در مقایسه با ویل اسمیت، تقصیر بیشتری در ایجاد تنش در جریان مراسم اسکار داشته است.

در این راستا، موسسه نظرسنجی YouGov در جریان یک نظرسنجی از ۱۳۱۹ آمریکایی به این نکته اشاره کرده که ۶۱ درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که اقدام ویل اسمیت در سیلی زدن به کریس راک کاملا اشتباه بوده است. این در حالی است که ۲۱ درصد وی را مقصر ندانسته اند و ۱۹ درصد دیگر نیز گفته اند که برای اظهار نظر در این رابطه به هیچ عنوان مطمئن نیستند.

به گزارش فرارو، بر اساس یافته‌های نظرسنجی‌های آمریکایی، ۷۲ درصد از افراد ۶۵ ساله به بالا، اقدام ویل اسمیت را کاملا اشتباه و غلط ارزیابی کرده اند. با این حال، ۴۶ درصد از افرادی که چیزی بین ۱۸ تا ۳۴ سال سن دارند، یکچنین دیدگاهی داشته اند (و ۲۷ درصد نیز اقدام ویل اسمیت را کاملا درست و صحیح پنداشته اند). در واقع، ۵۹ درصد از بزرگسالان آمریکایی اعتقاد داشته اند که به هیچ عنوان درست نیست که فردی را به دلیل اینکه نکته‌ای بیان کرده، کتک زد.

در این میان، ۳۹ درصد از پاسخ دهندگان آمریکایی گفته اند که آکادمی اسکار نباید به ویل اسمیت اجازه می‌داد که پس از سیلی زدن به کریس راک، همچنان در سالن رویداد مذکور بماند. این در حالی است که ۳۴ درصد با این مساله مخالفت داشته اند.

بر اساس یافته‌های یک نظرسنجی دیگر نیز که توسط "انیسیتو بلو رُز" انجام شده و در جریان آن ۲۱۶۲ فرد به صورت آنلاین حضور داشته اند، به طور خاص به طرح این سوال پرداخته شده که چه کسی در جریان واقعه سیلی‌زدنِ ویل اسمیت بیش از همه مقصر بوده است؟ در جریان این نظرسنجی، ۵۲.۳ درصد کریس راک را محکوم کرده اند. در این راستا، ۵۷.۸ درصد از افرادی که بین ۱۸ تا ۳۴ سال سن داشته اند گفته اند که کریس راک بیش از ویل اسمیت مقصر بوده و ۵۱.۸ درصد از افرادِ ۶۵ ساله به بالا نیز گفته اند که ویل اسمیت بیش از کریس راک مقصر بوده است.

البته که در جریان انجام نظرسنجی‌های مذکور، نوع واژگانِ استفاده شده نیز از اهمیت زیادی برخوردا بوده است. به عنوان مثال این سوال پرسیده شده: "شب گذشته، در جریان مراسم اسکار اتفاقی افتاد که شاید شما احتمالا راجع به آن چیز‌هایی را شنیده باشید. در این راستا، کریس راک به عنوان مجری مراسم با مو‌های همسر ویل اسمیت شوخی کرد و ویل اسمیت نیز بلافاصله خود را به روی صحنه رساند و یک سیلی به صورت کریس راک زد. به نظر شما در جریان این اتفاق چه کسی بیش از همه مقصر بود؟ " از این منظر، پاسخ‌ها تا حد زیادی مرتبط با توجیه ناپذیر بودنِ اقدام ویل اسمیت نبودند، بلکه در مورد تحریک آمیز بودن اقدام کریس راک و یا ویل اسمیت بودند.

در این راستا، ۵۶.۵ درصد از زنان گفتند که کریس راک مقصر بوده این در حالی است که ۴۷.۶ درصد از مردان یکچنین اعتقادی را داشتند. جالب آنکه ۵۰.۱ درصد از افرادی که به بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رای داده بودند ویل اسمیت را مقصر می‌دانستند و در نقطه مقابل ۵۰.۸ درص از حامیان ترامپ نیز معتقد بودند که کریس راک مقصر تَر است. در این راستا، ۵۷.۶ درصد از افرادی که تحصیلات دوره لیسانس و ۵۱.۶ درصد از افرادی که مدارک بالاتر داشته اند تاکید کرده اند که ویل اسمیت بیش از کریس راک اشتباه کرده است. در این میان، ۵۶.۶ درصد از افرادی که تحصیلات دبیرستانی داشته اند و ۵۹.۸ درصد از افرادی که پایین‌تر از تحصیلات دبیرستانی داشته اند، براین نکته تاکید کرده اند که کریس راک مرتکب اشتباه بزرگتری شده است.

عجیب‌تر اینکه بر اساس یک نظرسنجی که توسط موسسه OpenPoll از ۱۰۰۳ آمریکایی انجام شده، ۶۶ درصد گفته اند که ویل اسمیت به خاطر اقدام خود در سیلی زدن به کریس راک باید بازداشت شود. البته نکته عجیب‌تر این است که ۶۲ درصد در جریان همین نظرسنجی گفته اند که سیلی ویل اسمیت کاملا قابل توجیه بود.»
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر