سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: 75465
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1400 17:03
طبق بررسی های صورت گرفته و به استناد گزارش نهادهای نظارتی از سال 1389 به بعد 432 خودرو به نام شخص، نزدیکان و اقوام درجه یک رئیس هیئت مدیره، مدیرمالی و اقتصادی، مدیرفروش، مسئول فروش "شرکت فروش خودرو ایرانیان" در سنوات مختلف ثبت نام شده است.
به گزارش خط بازار؛ متاسفانه عدم نظارت موثر و زدوبندهای پشت پرده باعث شده برخی از مدیران شرکت های خودروسازی با سوء استفاده منافع شخصی خود را دنبال کنند. فروش خودرو به اقوام و آشنایان یکی از آن جمله مصادیق است که می تواند زمینه ساز فساد و رانت باشد. به طور مثال طی چند سال گذشته علی رغم وجود دستگاه های نظارتی مختلف در زیر مجموعه هلدینگ تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو، برخی از مدیران اقدام به ثبت نام های متعدد خودرو برای خود و اقوام درجه یک نموده اند.


طبق بررسی های صورت گرفته و به استناد گزارش نهادهای نظارتی از سال 1389 به بعد 432 خودرو به نام شخص، نزدیکان و اقوام درجه یک رئیس هیئت مدیره، مدیرمالی و اقتصادی، مدیرفروش، مسئول فروش "شرکت فروش خودرو ایرانیان” در سنوات مختلف ثبت نام شده که جزییات آن به شرح ذیل است:

وضعیت قرارداد این خودروهای ثبت نام شده به صورت”فاکتور، نرمال، انتقال به، استرداد و غیرفعال” بوده است. قطعا درخصوص این اسناد و حقوق سهامداران ایران خودرو می بایست مدیران وقت تعاونی خاص و شرکت فروش خودرو ایرانیان از جمله محمدی گل تپه(مدیرعامل وقت تا سال 1399 و مدیرعامل کنونی ایسیکو) حسین موسی زاده(معاون حقوقی و امور شرکت ها) و رضا عباس زاده(مدیرعامل وقت شرکت فروش خودرو ایرانیان) به دستگاه قضا احضار و توضیحات لازم در این باب داده شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر