يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 75304
تاریخ انتشار: 14 اسفند 1400 14:27
نخستین واکنش بازار ارز به سفر گروسی به تهران؛

عقبگرد دلار به کانال ۲۵هزار

با انتشار اخبار مثبت از مذاکرات وین مبنی بر تدوین متن نهایی و پس از سفر گروسی به تهران، دلار شیب کاهش قیمت دلار شدید شد.
به گزارش راه امروز: بازار ارز تهران در اولین روز هفته جاری شاهد عقب نشینی قیمت دلار بود. این اسکناس آمریکایی امروز با 26 هزار و120 تومان معامله شد  که نسبت به روز پنجشنبه 130 تومان پایین رفته بود.

نرخ دلار در نیمه روز از کانال 26 هزار تومان سقوط کرد و با 25 هزار و 980 تومان معامله شد. در بازار متشکل ارزی هم امروز قیمت دلار 17 تومان افت کرد و با 24 هزار و 462 تومان مبادله شد. 

دلار با انتشار اخبار مثبت از مذاکرات وین مبنی بر تدوین متن نهایی و پس از سفر گروسی به تهران، دلار شیب کاهش قیمت دلار شدید شد و با کاهش بیش از ۲۰۰ تومانی نسبت به معاملات روز پنجشنبه، وارد کانال ۲۵ هزار تومانی شد و در این ساعت در قیمت ۲۵هزار و ۹۴۰ تومان معامله می شود.

دلار هرات نیز تا مرز ۲۴هزار تومان کاهش یافته و این ساعت با قیمت ۲۵هزار و ۵۰ تومان معامله می‌شود. 

واکنش بازار ارز ایران به سفر گروسی

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی صبح امروز وارد تهران شد . این سفر برای بازار ارز تهران و معامله گران دلار اهمیت بسزایی داشت چرا که این رایزنی ها می تواند بر روند مذاکرات برجام در وین تاثیر بگذارد.

بعد از دیدار گروسی با مقامات ایرانی  در نشست خبری با محمد اسلامی اعلام کرد به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که آنچه قرار است میان آژانس انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی رد و بدل شود حداکثر تا خرداد ماه انجام شود.

گروسی با اشاره به این موارد افزود: «در صورتی ایران و آژانس درباره مسائل پادمانی به نتیجه نرسند توافق درباره برجام دشوار است».وی گفت: «بسیار مهم است به درک متقابلی برای همکاریها برسیم. انرژی هسته‌ای برای توسعه کشورها و از جمله ایران بسیار مهم است».معامله گران معتقدند قیمت دلار  در واکنش به این اظهارات وارد فاز نزولی شده است. 
صرافی ملی امروز  قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس نرخ خرید دلار امروز 24 هزار و 322 و نرخ فروش آن 24 هزار و 566 تومان بود. همچنین براساس نرخ اعلامی این صرافی قیمت خرید یورو 27 هزار و 324 تومان و قیمت فروش آن 27 هزار 599 تومان بود.



نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر