دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 74957
تاریخ انتشار: 01 اسفند 1400 15:37
ماجرای کلیپ تقطیع شده از سخنان رئیس اتاق ایران چه بود؟

شافعی: آماده کناره گیری از ریاست اتاق هستم!

رییس اتاق ایران گفت: هت حفظ کیان اتاق و اعتبار فعالان اقتصادی دارای شرافت حرفه‌ای، عاشق و فداکار برای این مرز و بوم آماده کناره گیری از این سمت هستم.
رئیس اتاق ایران روزگذشته در نشست هیات نمایندگان با اشاره به کلیپ منتشر شده از سخنانش گفت: کلیپ  مربوط به یک جلسه خصوصی با روسای فرهیخته کمیسیون‌های اتاق در یک سال قبل بود و به تازگی منتشر شده که در ان نشست خصوصی، بخشی از این دغدغه‌ها را با توجه به اینکه در آستانه تدوین برنامه هفتم هستیم به‌صورت دوستانه و صمیمانه و صادقانه بیان کردم و هدف از بیان این نکات نیز توجه به کانون‌های آسیب‌پذیری کشور بود زیرا اگر ما با خودمان صادقانه برخورد نکنیم و به بیان مشکلات نپردازیم نمی‌توان انتظار به بهبود و اصلاح داشته باشیم اما متأسفانه برخوردی که با این صحبت‌ها شد برخوری به‌غایت سیاست‌زده و خارج از عرف و مصالح عمومی کشور بود و در چند هفته گذشته کلیپی ناقص از صحبت‌های اینجانب منتشر شد.

شافعی افزود: آنچه مایه تأسف شد آن است که فردی یا جریانی به‌قصد ضربه زدن به یک نفر آن‌هم درزمانی که آن فرد در مأموریت کاری در خارج از کشور به سر می‌برد فیلم تقطیع شده‌ای را نشر کند درحالی‌که می‌داند آسیب اصلی به یک نهاد پر سابقه صنفی و مدنی  با نام اتاق وارد خواهد شد. اتفاق‌های رخ داده شده پس از انتشار این فیلم قصد و نیت انتشار دهندگان را آشکارتر ساخت اگرچه هنوز وجود دارد که اتاق رسماً تقاضای بررسی آن را از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کرده است. این توطئه اگرچه در نفس خود بسیار غیر اخلافی بود. 

شافعی خطاب به هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: من در اظهاراتم در یک جلسه خصوصی که بخشی از حق مسلم مسئولیتم را به عنوان نماینده شما مطرح کردم، هشداری بود نسبت به ضعف‌ها و آسیب‌پذیری‌ها، آن‌هم با ادبیات درست و اگر شیوه رایج این باشد که برای برخورد با من بخواهند با حیثیت و جایگاه اتاق برخورد کنند و نقش‌های بزرگ را در همراهی با نظام مقدس، دولت مردمی و مجلس انقلابی و ارائه مشورت‌های جدی به رهبری معظم و سران محترم قوا و دستگاه‌های کلیدی سیاست‌گذاری اقتصادی و نقش مشورتی آن را در نظام و کارهای عظیم تحقیقاتی، انتشاراتی و اجتماعی آن را نادیده بگیرند و خلط مبحث کنند و تسویه‌حساب‌های اتاق صورت بگیرد، در جهت حفظ کیان اتاق و اعتبار فعالان اقتصادی دارای شرافت حرفه‌ای و عاشق و فداکار برای این مرزوبوم، آماده کناره‌گیری از این سمت هستم. هرچند تا آخرین لحظه حضور نهایت تلاش خود را برای خدمت به بخش خصوصی و اقتصاد کشور به کار خواهم بست.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر