شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: 74907
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1400 08:57
با وجودی که شایعه حضور نیروهای امنیتی چینی در ایران برای حفظ و حراست از سرمایه‌گذاری چینی‌ها در پروژه‌های اقتصادی چندین بار تکذیب شده‌است، اما هر چند وقت یکبار با اهداف سیاسی و اقتصادی این خبر کذب برجسته می‌شود.
جوان آنلاین نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دلیل برجسته شدن خبر مذکور طی روزهای اخیر را اثر گذاری رابطه استراتژیک بین تهران و پکن دانست.

‌به نظر می‌رسد عده‌ای صرفاً منظورشان از توسعه روابط اقتصادی ایران، ارتباط با برخی از کشورهای غربی است و بس و حال آنکه چین یکی از خریداران اصلی نفت ایران می‌باشد و ایران می‌تواند به جای واردات کالاهای غیرضروری، هم از خدمات فنی و مهندسی این کشور برای توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی بهره ببرد و هم اینکه از ظرفیت سرمایه‌گذاری این کشور برای تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای استفاده کند.

‌اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طی روزهای اخیر مجدد شایعه تکذیب‌شده‌ای درباره حضور ۵‌هزار نیروی امنیتی چین برای حضور در حاشیه اجرای پروژه‌های نفت و گاز توسط شرکت‌های چینی منتشر شده است. این خبرسازی ناشیانه پیش از این هم توسط تجار حامی دولت قبل مطرح و تکذیب شده‌بود و این بار هم به نقل از منابع رسانه‌ای حوزه نفت و گاز انگلیس، پخش شده است.

‌وزارت نفت ضمن اعلام کذب و جعلی بودن چنین خبری، اعلام می‌کند انتشار اینگونه شایعه‌ها با موفقیت‌های چند ماه اخیر در بسترسازی برای جذب سرمایه‌گذاری و همچنین افزایش چشمگیر صادرات نفت ایران با توافق‌هایی که با مشتریان خارجی نفت ایران حاصل شده، بی‌ارتباط نیست.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر