جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: 74547
تاریخ انتشار: 19 بهمن 1400 12:36
سخنگوی قوه قضاییه گفت: انتشار این تصاویر و یا فیلم‌ها در فضای مجازی در رسانه‌ها ممنوع است.
ذبیح الله خداییان، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دیدگاه مشخصی برای انتشار صحنه‌های حوادث وجود دارد؟ گفت: انتشار فیلم و یا عکس و قضایایی که منجر به جریحه دار شدن و ناراحتی مردم می‌شود در رسانه‌ها ممنوع است و لازم است پیشگیری شود و دستگاه قضایی قطعا با این موضوعات برخورد قاطع دارد.

به گزارش ایسنا، اخیرا هم دیدید که هیات نظارت برمطبوعات با اقدام به موقع تاثیر گذار شد و طبیعتا اگر پیشگیری شود نیازی به تشکیل پرونده نیست. همه کسانی که در رسانه‌ها هستند باید این موارد را رعایت کنند و از انتشار مواردی که موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود خودداری کنند.

خدائیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در چند روز اخیر شاهد دو قتل تلخ "شهادت یک مأمور ناجا و کشته شدن زن اهوازی" در کشور بودیم و همزمان با این اتفاق‌ها سیل عظیمی از انتشار تصاویر حادثه رخ داد.

چرا در همین زمینه قانونی نداریم و اگر هم قانونی در این زمینه وجود دارد ضمانت اجرایی آن چیست؟ گفت: انتشار این تصاویر و یا فیلم‌ها در فضای مجازی در رسانه‌ها ممنوع است. فضای مجازی متولیانی دارد و متولیان فضای مجازی باید آنهارا رصد کند و مواردی که موجب جریحه دار شدن افکار عمومی می‌شود و مشاهده آن تصاویر بار روانی دارد را نباید اجازه داد در فضای مجازی پخش شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر