پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: 74422
تاریخ انتشار: 16 بهمن 1400 00:08
نماینده حاضر در جلسه با رئیس جمهور روایت می کند

تکذیب سخنگوی دولت درباره وزیر کار درست بود؟

آقای رئیسی هم در پاسخ به انتقادات نمایندگان به دکتر مرتضوی دستور دادند که به مواردی که نمایندگان اشاره داشتند، ورود پیدا کند چرا که به هر صورت ضعف مدیریتی باعث متضرر شدن مردم می‌شود.
سایت نمایندگان ما نوشت:  محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی نمایندگان ما، اظهار داشت: نمایندگان مجمع سه استان لرستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان اخیرا جلسه ای با رئیس جمهور داشتند. 

وی در خصوص جزئیات مباحث صورت گرفته در نشست مذکور، افزود: ضمن اینکه نمایندگان مجمع این سه استان مسائل و مشکلات استان‌های خود را مطرح کردند و از رئیس جمهور خواستند تا برای حل آن مسائل و همچنین مصوبات سفرهای استانی خود کمک کنند، انتقاداتی هم نسبت به عملکرد برخی وزرا در خصوص انتصابات صورت گرفته از جمله در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی وارد کردند. 

خدابخشی ادامه داد: طی این انتقاد مطرح شد افرادی که در این وزارتخانه(کار) مسؤلیت گرفتند توان انجام وظایف مدیریتی را ندارند، یعنی در حد و اندازه آن جایگاهی که برایشان در وزارت کار تعریف شده نیستند و از این نظر هم مردم متضرر می‌شود و هم رئیس جمهوری که به طور شبانه روزی و حتی روزهای تعطیل و.. تلاش می‌کند، زحمات او را تحت تاثیر قرار می‌دهد آنهم با وجود افرادی که توان مدیرتی بالایی ندارند و مسؤلیتهای بالایی به آنها داده شده است. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه خبر از دستور رئیس جمهور برای پیگیری و بررسی انتصابات صورت گرفته در وزارت کار خبر داد و گفت: آقای رئیسی هم در پاسخ به این انتقادات به دکتر مرتضوی دستور دادند که به مواردی که نمایندگان اشاره داشتند، ورود پیدا کند چرا که به هر صورت ضعف مدیریتی باعث متضرر شدن مردم می‌شود.

بیشتر بخوانید: 

تکذیب سخنگوی دولت تکذیب شد/اعتراض تند به سخنگو و عبدالملکی

وی خاطرنشان کرد: ما با آقای عبدالمکی هم رفاقت داریم و هم قبل از تصدی وی در این وزارتخانه حمایت کردیم و خواهیم کرد، اما حقیقتا ایشان افرادی را بکار گرفته است که حتی به خود ایشان هم ضربه می‌زنند و این نیازمند این است که تجدید نظری انجام دهد؛ البته باید در نظر داشته باشد که خط قرمز ما منافع مردم است. 

خدابخشی همچنین یادآور شد: ما اصلا بر انتصاب شخص خاصی اصرار نداشتیم و نداریم که بگوییم به او در وزارتخانه مسئولیتی داده شود، بلکه دنبال کار و وظایف خود هستیم و افرادی باید برای مردم کار کنند که توان انجام وظایف مدیریتی را داشته باشند. 

وی افزود: برخی از افرادی که در وزارت کار بکارگیری شده‌اند واقعا در آن حد و جایگاه نیستند و از این نظر واقعا ظلم به مردم است که در این وضعیت بد اقتصادی افراد ناکارآمد سرکار بنشینند چرا که سرنوشت کشور در اختیار چند وزراتخانه خاص مانند وزارت کار است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: زمانی که افراد ضعیفی در این جایگاه قرار گیرند و خود وزیر دقت لازم را در انتصابات خود نداشته باشد  مردم واقعا دچار مشکل می‌شوند چرا که این وزارتخانه ای است که ذی نفعان خیلی زیادی دارد و اگر افرادی منصوب شوند که توان مدیریتی نداشته باشند، ذی نفعان دچار آسیب و ضرر و زیان می‌شوند.

وی در همین راستا اضافه کرد: ما به خود وزیر این موارد را انتقال دادیم و خودشان می‌دانند دقیقا منظور ما کدام قسمت‌ها است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه دولت و مجلس از یک جنس هستند و نگاه مجلس یک نگاه حمایتی از دولت است و دوست دارد که دولت در این شرایط حساس موفق شود، تمام تلاشمان را خواهیم کرد لذا توقع داریم خود دولت در جاهایی که نیاز است بازنگری های لازم را صورت دهد و کار به مجلس کشیده نشود.

این نماینده مجلس در خاتمه اظهار داشت: من اطلاعی ندارم که چه کسی این موضوع را تکذیب کرده است اما آنچه در این جلسه اتفاق افتاد، همان چیزی است که عنوان کردم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر